728 x 90

عفو بین‌الملل خواستار رسیدگی فوری پزشکی به زندانیان زندان شیبان شد

عفو بین‌الملل و درخواست فوری برای رسیدگی پزشکی به زندانیان زندان شیبان
عفو بین‌الملل و درخواست فوری برای رسیدگی پزشکی به زندانیان زندان شیبان

عفو بین‌الملل با صدور اطلاعیه‌ای گفت:‌ تعداد زیادی از زندانیان بند ۵ زندان شیبان، در استان خوزستان، به مراقبت‌های پزشکی نیاز دارند. این زندانیان، در پی اعتراض به کوتاهی دژخیمان زندان برای رسیدگی به نگرانی‌ها در مورد شیوع ویروس کرونا، با مداخله‌ٔ خشونت‌بار نیروهای امنیتی مورد ضرب‌وجرح و اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای قرار گرفته و مصدوم شده‌اند.


از تاریخ ۱۲فروردین، مسئولان زندان و مأموران اطلاعاتی ملاقات با خانواده‌ها را در زندان شیبان به‌حال تعلیق در آورده‌اند و فقط اجازه می‌دهند که زندانیان روزانه یک دقیقه با خانواده‌هایشان تماس تلفنی برقرار کنند. با توجه به گفته‌های بستگان زندانیان، مسئولان زندان و مأموران اطلاعاتی هم‌چنین دهها زندانی را برای مدتی قهراً ناپدید کرده و مورد شکنجه و سایر بدرفتاریها قرار داده‌اند.


مأموران و مسئولان سه زندانی  از ۱۲فروردین به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند و سرنوشت و محل نگه‌داری آنان را هم‌چنان از خانواده‌هایشان مخفی می‌کنند. دست کم هفت زندانی دیگر را در تاریخ ۲۵فروردین به زندان شیبان بازگردانده شده‌اند و از آن زمان مشترکاً‌ در سلول انفرادی نگه‌داری می‌شوند و از تماس تلفنی منظم با خانواده‌هایشان محروم شده‌اند.
بستگان این زندانیان با خبر شده‌اند که این افراد از ۴اردیبهشت به اعتصاب غذا دست زده‌اند. سایر زندانیانی که در بند ۵ زندان شیبان به‌سر می‌برند به خانواده‌های‌شان گفته‌اند که اکثر زندانیان این بند مجروح هستند و به‌دلیل برپایی اعتراضات در زندان با اتهامات کیفری جدید مواجه شده‌اند.

 

پیش‌تر عفو بین‌الملل اعلام کرده بود که بر اساس اطلاعاتی که به دستش رسیده حدود ۳۶ زندانی در ایران بر اثر اقدامات مهلک نیروهای سرکوبگر برای سرکوب اعتراضهای درون زندانها پس از شیوع کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

 

 

بیشتر بدانید:

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c625dbee-e92c-4682-9040-1a689d29d34f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات