728 x 90

فراخوان فوری عفو بین‌الملل برای آزادی بدون قید و شرط صدها زندانی سیاسی

هشدار عفو بین الملل
هشدار عفو بین الملل

عفو بین‌الملل با انتشار یک فراخوان اقدام فوری روز ۷فروردین۹۹ اعلام کرد: مقام‌های رژیم ایران باید فوراً و بدون قید و شرط صدها زندانی را آزاد کند.

عفو بین‌الملل افزود: بسیاری از زندانهای ایران دارای شرایطی هستند که که بسیار پایین‌تر از استانداردهای بین‌المللی است.، از جمله در زمینه ازدحام بیش از حد، تهویه ضعیف، آب داغ محدود در خلال فصل زمستان، غذای ناکافی، تختهای ناکافی و هجوم حشرات. زندانهای ایران با چنین شرایطی بسیار مستعد گسترش بیماری عفونی هستند.

در زندان قرچک ورامین، دو زندانی در روزهای اخیر، بعد از محروم کردنشان از مراقبتهای پزشکی و نفرستادن به بیمارستان، در سلولهای انفرادی در اثر کرونا جان‌ باخته‌اند....

 

در بیانیه عفو بین‌الملل هم‌چنین آمده است: در زندان مرکزی کرج، موارد جدیدی از ویروس کرونا به‌طور روزانه گزارش می‌شود و سایر زندانیان در اعتراض به کمبود مواد بهداشتی و عدم اقدام برای ممانعت از گسترش این ویروس در داخل زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

در زندان ارومیه در اواخر اسفند بیش از ۱۰۰زندانی به‌دلیل کمبود مواد بهداشتی به‌رغم موارد مظنون به ویروس کرونا دست به اعتصاب غذا زدند و در زندان اوین تهران، زندانیان نگرانی‌هایی در مورد شیوع کرونا در بند زنان مطرح کردند.

 

فراخوان مریم رجوی برای مداخله جامعه جهانی

خاطرنشان می‌شود در تاریخ ۷فروردین خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران درگذشت زندانیان در فشافویه را شروع جان‌ باختنهای زنجیره‌یی توصیف کرد که یک جنایت بزرگ علیه بشریت توسط رژیم آخوندی است که از آزاد کردن زندانیان خودداری می‌کند. وی بار دیگر خواستار مداخله جامعه جهانی و اقدام فوری برای آزادی زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی و جلوگیری از قربانی شدن هزاران زندانی شد.

 

شورش در زندان تبریز

بعدازظهر پنجشنبه ۷فروردین ۱۳۹۹، زندانیان بندهای ۷و ۹زندان تبریز که در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند دست به شورش زدند. رژیم آخوندی برخلاف هیاهوی تبلیغاتی‌اش در حالی‌که ویروس کرونا در زندانها شیوع پیدا کرده است، نه تنها از آزاد کردن زندانیان ولو به‌طور موقت خودداری می‌کند، بلکه مستمراً زندانیان جدیدی را بدون قرنطینه کردن وارد زندان می‌کند.

 

شورش زندانهای خرم‌آباد و الیگودرز

جمعه اول فروردین، زندانیان زندان مرکزی الیگودرز که در معرض مبتلا شدن به ویروس کرونا هستند دست به شورش زدند و با خلع‌سلاح برخی از مأموران زندان درصدد فرار برآمدند. دامنه درگیری بین زندانیان و زندانبانان به بیرون زندان کشیده شد و واحدهای سپاه پاسداران برای سرکوب زندانیان وارد صحنه شدند و درگیری چند ساعت ادامه یافت. شماری از زندانیان موفق به فرار شدند. تعدادی از زندانیان در اثر شلیک نیروهای سرکوبگر کشته و یا مجروح شدند. برخی از زندانبانان و پاسداران نیز مجروح شدند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2068392e-6d4a-4320-92a8-bd3da524cba8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات