728 x 90

شرکت هواوی چین به‌دلیل کمک به رژیم آخوندی در جریان اعتراضات ۸۸ توسط دادگستری آمریکا متهم شد

سرکوب مردم در اعتراضات ۸۸
سرکوب مردم در اعتراضات ۸۸

وزارت دادگستری ایالات متحده شرکت هواوی چین را متهم کرده است که فناوری ردیابی و هویت‌یابی معترضان را در اختیار سازمانها و نهادهای امنیتی رژیم ایران قرار داده است.

در کیفرخواست تازه‌یی که روز ۲۴بهمن‌ماه علنی شده، شرکت هواوی متهم شده «با نصب ادوات جاسوسی، از جمله ادوات مورد نیاز برای رصد، تشخیص هویت و بازداشت معترضان، در جریان اعتراضات سال ۲۰۰۹(۱۳۸۸) در تهران به رژیم ایران یاری رسانده است».

پیامدهای اعتراضات، کشته‌شدن دهها تن از شهروندان و از جمله آنچه «موج بازداشت‌ها» توصیف شد، واکنش‌های گسترده بین‌المللی را همراه داشت.

دادستانی آمریکا در کیفرخواست تازه در عین‌حال هواوی را متهم کرده دست‌کم یک نفر را در ایران استخدام کرده که ناقض تحریم‌های واشنگتن علیه تهران به‌شمار می‌رود.

پیش از این در دیماه سال گذشته خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی گفته بود اتهام‌ها و پرونده‌های موجود در آمریکا علیه منگ وانجو، رئیس امور مالی شرکت هواوی که در کانادا بازداشت شده، متمرکز بر «روابط مشکوک» این شرکت و دو شرکت گمنام است؛ از جمله یک فروشنده تجهیزات مخابراتی که در تهران فعال بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a10acb4-003e-4026-85c6-e3b1dd5e5d65"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات