728 x 90

سناتور کانادایی خواستار انتقال جسد سیدامامی به کانادا برای کالبدشکافی شد

لیندا فروم، سناتور حزب محافظه‌کار کاناد
لیندا فروم، سناتور حزب محافظه‌کار کاناد

لیندا فروم، سناتور حزب محافظه‌کار کانادا  روز چهارشنبه 25 بهمن 96 برخورد نرم  دولت این کشور به مرگ کاووس سیدامامی، شهروند ایرانی کانادایی را مورد انتقاد قرار داد و خواستار انتقال جسد او به کانادا شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه  وی اظهارات رژیم ایران درباره خودکشی کاووس سیدامامی در زندان اوین را رد کرد  و گفت: تردیدی نیست که ما کوچکترین اعتمادی به این حرف‌ها نداریم.

وی  افزود: وقتی شما در زندان اوین در بند هستید، کنترل زندگی خود را در دست ندارید. اینکه کاووس سیدامامی در زندان درگذشته، تنها یک علت می‌تواند داشته باشد و آن اینست که وی به قتل رسیده‌است. این تنها اتفاقی است که در آن محل می‌تواند روی داده باشد.

این سناتور کانادایی با تاکید بر ضرورت انجام یک کالبدشکافی مستقل، همچنین به طور تلویحی به مرگ زهره کاظمی اشاره کرد و گفت: اگر یک کالبد شکافی مستقل صورت نگیرد و دولت کانادا مُصراً خواستار آن نشود، باید به این نتیجه رسید که یک کانادائی دیگر در زندان اوین کشته شده است.

کریستینا فری‌لند، وزیر امور خارجه کانادا روز سه‌شنبه 24 بهمن گفت: ما به طور جدی نگران وضعیت بازداشت و مرگ سیدامامی هستیم. اوتاوا چندین بار مراتب نگرانی خود را در این باره اعلام کرده است. او گفته: یک کانادایی فوت شده است. ما انتظار داریم که دولت ایران اطلاعات و توضیحاتی درباره شرایط و وضعیت این تراژدی ارائه کند.

کاووس سیدامامی روز پنج‌شنبه در زندان اوین درگذشت. مقامهای رژیم ایران   مدعی شدند که او در سلول خود دست به خودکشی زده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d6a8b96e-1bf8-4224-b1e3-ca532822a8e6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات