728 x 90

سیل مشهد حاصل سیاست جنایتکارانه و وقاحت آخوندی

سیل مشهد
سیل مشهد

در آخرین هفته اردیبهشت سال‌جاری، سیلی ویرانگر بخش‌هایی از شهر مشهد را در نوردید و جان شماری از هموطنان را گرفت و تعداد بیشتری را مصدوم و هزاران خانوار را تقریباً از هستی ساقط کرد.

دیدن تصاویر سیلی هولناک که مردم بی‌پناه را با خود می‌برد،

ده‌ها خودرو را از خیابان‌ها و معابر جارو می‌کرد و با سرنشین‌هایشان به کام مرگ می‌کشاند

دیدن خانواده‌ای که با خو درویشان در سیل گرفتار شده و تلاش می‌کردند کودک خردسال‌شان را نجات دهند، تنها صحنه‌ای اندک از هزاران صحنه مشابه بود که در روزهای ۲۵ تا ۲۷ اردیبهشت به‌وفور در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شد،

صحنه‌هایی که نشان می‌داد خامنه‌ای مردم را در برابر سوانح طبیعی بدون هیچ اقدام زیرساختی یا کمکهای امدادی هنگام وقوع حادثه رها کرده است تا بتواند با خاطر آسوده از مردمی که هر لحظه مترصد فرصت مناسب برای قیام هستند و اکنون با سیل زمین‌گیر شده‌اند، به ادامه موشک‌سازی‌ها و موشک‌پرانی‌های مهوع و ماجراجویی‌های اتمیش بپردازد.

اما آنچه که در این میان بیش از پیش خشم مردم را بر می‌انگیخت، موضع‌گیریهای سرکردگان این نظام فاشیستی است که گاهی اوقات با وقاحتی بی‌مانند از بیخ و بن منکر وجود سیل در مشهد می‌شدند!

به‌عنوان نمونه سایت حکومتی انتخاب به‌نقل از شهرداری وقیح مشهد نوشت: شهرداری مشهد در واکنش به سیل گفت: نه، نه، نه! سیلی در کار نیست؛ «آب‌گرفتگیِ جُزئی» است. نه بابا، این‌جوریا نیست؛ ماشینهای کارتُنی را آب بُرده، نه ماشین آهنی مردم! . فیلمی از این حوادث دارید بفرستید ما هم ببینیم! روال طبیعی زندگی مردم در جریان است

 

و مشمئزکننده‌تر از شهردار مزدور مشهد، پاسدار وحیدی وزیر کشور رئیسی جلاد بود که درباره قربانیان سیل مشهد وقیحانه گفت: این سه نفری که فوت کرده‌اند، بدهید مجانی دفنشان کنند و کفن و دفنشان مجانی انجام شود!
و در این میان حاجی بیگلو، عضو شورای حکومتی شهر مشهد هم فرصت را برای تصفیه‌حساب باندی مغتنم شمرده و گفت: قطعاً یکی از نکات اساسی سیل که تعدادی از شهروندان به رحمت خدا رفتند، مربوط به ساخت و ساز‌های غیرمجاز، ساخت کمربند جنوبی در کوهشاد است، این عضو شورای شهر رژیم در مشهد افزود: کوه‌ها را تراش دادند و جاده‌یی در کوه احداث کرده است. وی توضیح نداد هنگام آن ساخت‌وساز‌ها کجا بوده و پس از آن در تمامی این سال‌ها برای توقف آن ساخت‌وساز‌ها یا منتفی کردن آنها چه می‌کرده؟


مجید دبیریان عضو شورای شهر مشهد هم گفت: . برخی از مفقودی‌ها بچه‌هایی هستند که مدارسشان تعطیل شده بود

سایت انتخاب

‍به‌هرحال اکنون در وضعیتی هستیم که مفقود شدگان سیل هم‌چنان مفقود هستند و سیل‌های بعدی وعده داده می‌شود! روز ۲۸ اردیبهشت یک کارشناس سازمان هواشناسی رژیم هم گفت: امکان سیلابی شدن مسیرها و تخریب محصولات کشاورزی در پی تشدید رگباری بارش‌ها پیش‌بینی می‌شود. این کارشناس هواشناسی رژیم افزود: در روزهای جمعه ۲۸ و شنبه ۲۹ اردیبهشت کاهش دمای نسبی هوا و احتمال بارش تگرگ در مناطق مرتفع پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

و تمامی این ماجرا در شرایطی ادامه دارد که در یک‌کلام، سیل‌های بدتری در راه است و مردم هم‌چنان بدون دفاع!

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/749ad9e6-058a-409e-b02d-3e33677606a0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات