728 x 90

سناتور منندز: رژیم ایران با ما بازی فریب را پیش می‌برد، پنجره در حال تنگ‌تر شدن است

سناتور باب منندز
سناتور باب منندز

سناتور منندز در مصاحبه‌ای درباره توسعه تسلیحات اتمی رژیم ایران همراه با کش دادن مذاکرات توافق اتمی گفت: رژیم ایران با ما بازی فریب را پیش می‌برد. آنها زمان را کش می‌دهند همزمان در حال پیشروی هستند و پیامدهای آن این است که پنجره، از دید من، واقعاً در حال تنگ شدن است.

سناتور باب منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز هفتم آبان در مصاحبه با مارگارت هوور خبرنگار پی بی اس گفت: تحریم‌های سختی وجود دارند که نمی‌توانند بسادگی و به‌طور یکجانبه توسط دولت برداشته شوند. این کار نیاز به اقدام کنگره دارد. و من فکر می‌کنم دست یافتن به آن، کار دشواری خواهد بود مگر این‌که امتیازات کاملاً موثق و محتوایی از سوی رژیم ایران در کار باشد. دولت به جهان نشان داده که مایل است ورود به مذاکره با ایران را مد نظر قرار دهد، برای یک توافقنامه قوی‌تر و طولانی‌تر. و من فکر می‌کنم چیزی که به‌دست می‌آورید باید قوی‌تر و طولانی‌مدت‌تر باشد. من فکر می‌کنم که ایران با ما بازی فریب را پیش می‌برد. آنها زمان را کش می‌دهند همزمان در حال پیشروی هستند و پیامدهای آن این است که پنجره، از دید من، واقعاً در حال تنگ شدن است.


منندز درباره زمان برگشت رژیم ایران به میز مذاکرات گفت: همه این‌که آنها می‌گویند در پایان ماه نوامبر برمی‌گردند. خواهیم دید که آیا واقعاً این‌طور خواهد شد یا خیر.

بعد هم وقتی که برگردند، با غنی‌سازی پیشرفته، سانتریفوژهای پیشرفته و مواد اولیه بیشتری در دست برگشته‌اند. ما با رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اینجا ملاقات کردیم. آنچه که من از این صحبت‌ها گردآوری کردم این است که آنها هنوز به چند سایتی که ما شکهای جدی در مورد فعالیت‌های آنها برای تسلیحاتی کردن برنامه‌هایشان داریم دسترسی ندارند. آنها با قابلیتهای بیشتری بازخواهند گشت که حتی اگر شما به برجام برگردید، این قابلیتها قبلاً از حالت محصور خارج شده‌اند. بنابراین من به‌طور جد نگرانم که اینها فقط تاکتیکهای تأخیری بسوی هدف نهایی باشد که رژیم ایران، فکر می‌کنم، این نتیجه‌گیری را کرده است که در نقطه‌ای از زمان، برنامه‌های اتمی خود را تسلیحاتی کند.
وی افزود: ایران باید نسبت به سایتهای مختلفی که نمی‌خواسته به آژانس امکان دسترسی برای کسب اطلاعات بدهد، شفاف باشد. بالاتر از همه، چنین توافقی باید با ماهیت برنامه اتمی‌اش مرتبط باشد به‌نحوی که مسیری برای رسیدن به بمب اتمی در کار نباشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fed6609f-074c-46d4-9533-e248fdca8b87"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات