728 x 90

سفیر آمریکا در عراق: مردم عراق نگران افزایش نفوذ شبه‌نظامیان رژیم ایران هستند

متیو تولر سفیر آمریکا در عراق
متیو تولر سفیر آمریکا در عراق

متیو تولر سفیر آمریکا در عراق اعلام کرد، رژیم ایران باید رویکرد خود را تغییر و به حاکمیت کشورها احترام بگذارد. نیروهای آمریکا به درخواست دولت عراق برای شکست داعش به این کشور آمده‌اند تا این گروه تروریستی نتواند مردم عراق و کشورهای همسایه را تهدید کند.
تلویزیون الحدث روز دوشنبه ۱شهریور طی گزارشی اعلام کرد، سفیر آمریکا در عراق با اشاره به نقش رژیم ایران در این کشور گفت، آمریکا از نقش عراق در منطقه به‌خوبی آگاه است و رژیم ایران هم باید رویکرد خود را تغییر داده و به حاکمیت کشورها احترام بگذارد.
وی در ادامه افزود، خروج نیروهای آمریکایی از عراق خواست گروه‌های شبه‌نظامی رژیم ایران در عراق است که در ماههای اخیر به‌ویژه پیش از توافق بغداد و آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق، حملات راکتی و پهپادی خود را به مراکز نظامی محل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه وهم‌چنین فردوگاهها و مراکز دیپلماتیک را افزایش داده‌اند.


سفیر آمریکا با بیان این‌که برخی از گروهها در عراق علیه مردم این کشور هستند که می‌خواهند کشورشان را بسازند، عمل می‌کنند و با حمله به سفارت آمریکا دولت عراق را نادیده می‌گیرند.
از این پیش‌تر، بر اساس اخبارمنتشر شده در رسانه‌های عراق، برخی نگران ظهور دوباره داعش پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور و برخی دیگر نگران افزایش نفوذ گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به رژیم ایران هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8001f008-d066-4e77-81c1-89c5a73c20f9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات