728 x 90

خواهر نوید افکاری پس از تخریب قبر برادرش: اینجا میدان جنگ نیست مزار نویدمان است

تخریب مزار نوید افکاری
تخریب مزار نوید افکاری

در پی تخریب قبر نوید افکاری توسط نیروهای امنیتی خامنه‌ای، خواهر نوید افکاری با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به این موضوع نوشت که «اینجا میدان جنگ نیست مزار نویدمان است».

در پی بازداشت پدر و برادر نوید افکاری توسط نیروهای امنیتی، خواهر افکاری، از تخریب سنگ مزار برادرش خبر داد.

الهام افکاری، جمعه ۲۸آذر در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به تخریب قبر نوید افکاری توسط نیروهای امنیتی خامنه‌ای و انتشار تصاویری در این باره، نوشت: «اینجا میدان جنگ نیست، اینجا مزار نویدمان است که ریختند و بردند و ویران کردند».

این در حالی است که پیش‌تر اعلام شده بود که حسین و حمید افکاری، پدر و برادر نوید، در زمان آماده‌سازی مزار برای نصب سنگ، توسط نیروهای امنیتی برای ساعاتی بازداشت شده بودند و خانواده نوید افکاری تحت فشار هستند تا از نصب سنگ مزار خودداری کنند.

مزار نوید افکاری در آرامستان روستای سنگر از توابع بخش همایجان شهرستان سپیدان در استان فارس قرار دارد.

وحید و حبیب افکاری دو برادر دیگر او نیز که در بازداشت نیروهای امنیتی بودند، از زمان اعدام نوید به انفرادی منتقل شده‌اند.

در پی ویران ساختن مزار زنده یاد نوید افکاری سنگری در روستای «سنگر» شهرستان سپیدان به دست مزدوران امنیتی خامنه ای ، جمال جوادی جهرمی، فرماندار شهرستان سپیدان، از این اقدام مزدوران دفاع کرد.

جمال جوادی جهرمی، که از مزدوران قدیمی دستگاه اطلاعاتی خامنه ای میباشد، به خبرگزاری «ایرنا» گفته است که سازه ی ویران شده «خارج از عرف و ضوابط ساخت و ساز و مشمول حکم تخریب بوده است».

زنده یاد نوید افکاری سنگری، به خاطر شرکت در اعتراضات مردمی سال ۱۳۹۷، در ۲۲ شهریور امسال به دست جنایتکاران خامنه ای اعدام شد و رژیم تاکنون اجازه ی گذاشتن سنگ بر مزار وی را نداده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1b336b1b-3282-42d2-a8cb-2ac8674a1fc7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات