728 x 90

خامنه‌ای؛ پشتک و وارو در بن‌بست

 سخن روز
سخن روز

خامنه‌ای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۴و ۱۵خرداد سه سخنرانی داشت،

اولین سخنرانی به‌ مناسبت سالمرگ خمینی بر سر قبر او بود.

دومین سخنرانی، خطبهٔ نماز عید بود

سومین سخنرانی در دیدار با سفرای کشورهای اسلامی بود که مقامات رژیم هم در آن حضور داشتند.

حرف ولی‌فقیه ارتجاع در این سخنرانیها چه بود؟

 

بر سر قبر خمینی 

خامنه‌ای در سخنرانی بر سر قبر خمینی انبوهی پوشال بافت تا بی‌راه‌حلی و بن‌بست خود در مسائل مختلف را در میان این انبوه لاطائلات ‌دیگر از نظرها مخفی کند! و هدف اولش هم این بود که وضعیت داغان رژیم را وارونه جلوه بدهد و به نیروهای روحیه باختهٔ رژیم روحیه تزریق کند:

از تعریف و تمجید بسیار از خمینی دجال و جواب دادن به کسانی که در داخل رژیم می‌گویند دوران خمینی تمام شد و اندیشهٔ او را هم مثل خودش باید به گور سپرد

تا ادعای این‌که گویا اندیشهٔ خمینی که آن را مقاومت می‌نامید، از مرزهای ایران گذشته و به دنیا هم صادر شده؟!

و ایستادگی ناگزیر خود در برابر جامعهٔ بین‌المللی که آن را هم به خمینی وصل و مستند می‌کرد. خامنه‌ای این مسأله را تکرار کرد که نظام در بن‌بست نیست.

به‌عنوان نمونه در یک جمله با چند بار تکرار این که: «بن‌بست نداریم و در بن‌بست نیستیم» گفت:

«ما البته مشکل داریم، ما مشکلات اقتصادی داریم، بارها هم گفتیم مسئولان هم به قدر توان خودشان دنبال حل این مشکلات هستند، مشکل داریم اما بن‌بست نداریم، مهم این است ما در کشور بن‌بست نداریم نه در مسائل اقتصادی نه در مسائل اجتماعی نه در مسائل سیاسی، مشکلاتی داریم که علل مختلفی داره اما بن‌بست در کشور نداریم برعکس پیشرفت داریم».

 

سراسیمگی خامنه‌ای در مورد مهم‌ترین معضل رژیمش! 

اما از نظرها پنهان نماند که خامنه‌ای در سه سخنرانی خود، به عمد حتی یک بار کلمهٔ مذاکره را به زبان نیاورد و به این ترتیب نشان داد که چطور از نزدیک شدن به آن واهمه دارد.اما تا بخواهید دربارهٔ ضد آن با لوث کردن کلمهٔ ‌ مقدس « مقاومت»، لفاظیهای دجالگرانه کرد و از جمله گفت: « مقاومت البته هزینه دارد بدون هزینه نیست. اما هزینه تسلیم در مقابل دشمن بیشتر است».

خامنه‌ای اما در عین‌حال با زرنگ بازی و مرد رندی و در حالی که همین کلمات زرنگ بازی و مرد رندی را با فرافکنی به طرف مقابل نسبت می‌داد، اعلام آمادگی مقامات دولت آمریکا را در جیب خودش گذاشت.

 

دلهره و دست‌پاچگی خامنه‌ای 

اما جالب و خنده‌دار این‌که وقتی جماعت طبق معمول و برای تکمیل رجزخوانیهای پوشالی خامنه‌ای شعار «نبرد با آمریکا»‌ را سر داد،‌ خامنه‌ای به سرعت و با دستپاچگی تلاش کرد آنها را ساکت کند و ناچاراً به آنها تذکر داد و گفت:

«خواهش می‌کنم توجه کنید. خواهش می‌کنم. ما حالا بحث نبرد رو نمی‌کنیم. بحث مقاومت رو می‌کنیم. بحث نبرد جداگانه است. ایستادگی و مقاومت و عقب‌نشینی نکردن رو من دارم میگم. درست توجه کنید».

خامنه‌ای همچنین در این سخنرانی در عین‌حال ترسش از حضور نیروهای آمریکایی در منطقه را ابراز کرد و دو بار پی‌درپی از آمریکا خواست که نزدیک نشود، چون هر جا نزدیک شده جنگ به بار آمده است!

 

خامنه‌ای و ضربات سنگین مکه 

خامنه‌ای در مورد ضربه سیاسی سنگینی که در اجلاس سه گانهٔ مکه به رژیمش وارد شد و کلاً در قبال موقعیت منطقه‌ای رژیم در سخنرانی خود در جمع سفرا و کارداران کشورهای اسلامی هم با بیان این‌که «کشورهای اسلامی به جای آن که در مقابل یکدیگر قرار گیرند، باید در مقابل حضور جنایت‌کارانه‌ٔ دشمن غاصب در فلسطین صف‌آرایی کنند»دست پایین را گرفت.

به این ترتیب خامنه‌ای در واقع نسبت به پیام اجلاس کشورهای اسلامی (که یک صف‌آرایی بی‌سابقه در برابر رژیم ولایت فقیه بود) اعلام وصول کرد و گزیدگی خودش را نشان داد.

در حقیقت پس از ۴۰سال که از عمر این رژیم ضداسلامی می‌گذرد، این اولین باری بود که کشورهای اسلامی علیه رژیمی که خودش را مدعی اسلام و قیم تمام مسلمانان جهان می‌داند یک اجماع و اتفاق کلمه نشان دادند و بر همهٔ دعاوی فتنه‌ انگیزاننده و فرقه‌گرایانهٔ رژیم که با نام اسلام عرضه می‌شود، مهر ابطال زدند. اما نکتهٔ جالب دیگر این بود که خامنه‌ای در همین سخنرانی از همهٔ شعارهای به‌اصطلاح ضد صهیونیستی خودش غلط کردم گویی کرد و ضمن این‌که سنگ فلسطین را به سینه می‌زد، شعار نابودی اسراییل را که خود او چندی پیش سر داده بود، به فراموشی سپرد و گفت: «دیدگاه جمهوری اسلامی برخلاف برخی رهبران قدیمی عرب که معتقد بودند باید یهودی‌ها را در دریا ریخت، این‌گونه نیست بلکه ما معتقدیم مبارزه‌ٔ همه‌جانبه‌ٔ ملت فلسطین در ابعاد نظامی، سیاسی و فرهنگی باید ادامه پیدا کند تا زمانی که غاصبان، تسلیم رأی این ملت شوند».


نعل و میخ زدن خامنه‌ای 
خامنه‌ای سپس در حالی که خودش هر گونه همه‌پرسی در داخل در مورد قانون اساسی را تخطئه می‌کند، خواستار نظرخواهی از ساکنان مسلمان، مسیحی و یهودی فلسطین و همچنین از آوارگان فلسطینی درباره‌ٔ چارچوب نظام حکومتی این کشور شد و تأکید کرد: «مبارزه‌ٔ ملت فلسطین باید تا آن روز ادامه پیدا کند و به لطف الهی در این مبارزه‌ٔ مسالمت‌آمیز و انسانی و مورد قبول همه‌ٔ عُرفهای عاقل عالَم، ملت فلسطین پیروز نهایی خواهد بود».

یعنی به‌طور ضدو نقیضی هم از مبارزه نظامی ملت فلسطین دم زد و هم خواستار مبارزه مسالمت‌آمیز شد.

 

علت تأکید خامنه‌ای بر مراسم روز قدس چیست؟ 

در این مورد نیز باید گفت هیچ چیزی مانند تکیه کردن روی چیزی پوشالی مانند نمایش ورشکسته و رنگ‌باختهٔ روز قدس و راهپیمایی ۲۲بهمن نمی‌توانست چنتهٔ خالی خامنه‌ای را بهتر از این برملا کند. از آنجا که جبهه‌بندی مردم ایران و مبارزه مردم ایران علیه رژیم امری است که در تمام دنیا علنی شده است، خامنه‌ای برای این‌که وانمود کند از پشتوانه و حمایت اجتماعی برخوردار است، هیچ دستاویز دیگری جز آویختن به نمایشهای فرمایشی و مسخرهٔ روز قدس و ۲۲بهمن ندارد. از قضا همین دستاویز حقیر و لو رفته بیش از هر چیز دیگری بی‌پایگی و ضعف رژیم را نشان می‌دهد.

همان طور که قسم و آیه خوردن در مورد این‌که در بن‌بست نیست، نیز بیش از هر چیز در بن‌بست بودن نظام و بی‌راه‌حلی آن را برملا می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/327bc7e1-6d7f-40c8-8434-78bb96d04197"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات