728 x 90

حمله رهبر مارونی‌های لبنان به حزب‌الشیطان: می‌خواهید لبنان در وضعیت جنگ بماند؟

اسقف بشاره بطروس الراعی
اسقف بشاره بطروس الراعی

رهبر مارونی‌های لبنان به حزب‌الشیطان: می‌خواهید لبنان در وضعیت جنگ بماند

اسقف «بشاره الراعی» رهبر مارونیهای لبنان خطاب به حزب‌الشیطان گفت: چرا در برابر بی‌طرفی ایستاده‌اید، می‌خواهید مرا مجبور به جنگ کنید؟ می‌خواهید لبنان در وضعیت جنگ بماند؟ آیا نظر من را هنگام ورود به جنگ جویا شدید؟ آیا خواهان موافقت من برای رفتن به سوریه، عراق و یمن شدید؟ وی افزود: چرا حزب‌الله زمانی که درصدد ورود به جنگ در بیرون از کشور است که نابودی و تخریب کشور را در بر دارد، خواهان موافقت دیگر طرف‌های لبنانی نیست؟»

اسقف اعظم مسیحیان لبنان پنجشنبه ۱۲فروردین در یک حمله کم‌سابقه که در شبکه‌های اجتماعی لبنان نیز بازتاب داشته است، حزب‌الله لبنان را متهم کرد که با دامن‌زدن به درگیریهای منطقه‌ای، به مردم و منافع لبنان لطمه وارد کرده است.
خبرگزاری رویترز گزارش کرد اظهارات اسقف بشاره بطروس الراعی، اشاره به دخالت‌های شبه‌نظامیان حزب‌الله در سوریه، یمن و عراق است.
مقام مسیحی افزود بعضی از هواداران حزب‌الله به او اطلاع داده‌اند که سلاحهایی که در دست حزب‌الله است عملاً علیه منافع لبنان بکار گرفته می‌شود و دیگر نمی‌شود به حزب‌الله اعتماد کرد.
اسقف بشاره بطروس الراعی در ادامه ضمن اشاره به شرایط وخیم اقتصادی و فقر معیشتی در لبنان به جدا شدن هواداران حزب‌الله ناشی از فقر و گرسنگی‌اشاره کرد و گفت آنها نیز «مانند بقیه مردم کشور، مفلوک و گرسنه مانده‌اند».


از طرفی مخالفان در لبنان می‌گویند وابسته بودن حزب‌الله به رژیم ایران باعث شده است که کمکهای مالی امیرنشینهای خلیج‌فارس که به‌لحاظ اقتصادی اهمیت زیادی برای لبنان داشته اشت، قطع شود.
شایان ذکر است در پی افزایش دخالت‌های رژیم آخوندی با کمک اهرم دست‌نشانده خود حزب‌الشیطان، باعث خشم مردم لبنان شده است، قیام‌کنندگان لبنانی روز جمعه ۲۹اسفند، با سردادن شعار «رژیم ایران برو بیرون، بیروت آزاد است» اعتراض خود را نسبت به هر گونه دخالت این رژیم در کشورشان اعلام کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a4bed0b6-5e20-4d09-9d7c-4c86828c3e70"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات