728 x 90

حمله حسام‌الدین آشنا به پاسدار رضایی: همان یک عملیات فریب قدیمی کافی است

حسام‌الدین آشنا - پاسدار محسن رضایی
حسام‌الدین آشنا - پاسدار محسن رضایی

حسام‌الدین آشنا مشاور آخوند روحانی در واکنش به حرفهای سبزعلی رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت رژیم با طعنه و کنایه حمله کرد و گفت: «آقا محسن عزیز! همان یک عملیات فریب قدیمی کافی است. لازم نیست دشمن را بیش از این فریب دهید».

روز گذشته ۱۵اسفند پاسدار محسن رضایی در گفتگو با نشریه انگلیسی فایننشال تایمز گفته است رژیم ایران زمانی حاضر به مذاکره با آمریکا و قدرتهای جهانی است که سیگنال روشنی دریافت کند.
وی در این مصاحبه گفته است: آنها باید به ما اطمینان خاطر دهند که همه تحریم‌های اعمال شده پس از برجام ۲۰۱۵، در عرض یک سال لغو می‌شود و به ما می‌گویند برای این روند مذاکره کنید. (اعتماد آنلاین ۱۶اسفند)

 

خبرگزاری حکومتی انتخاب نوشت: حقیقتاً این سخن عجیب محسن رضایی، نه‌تنها یک عقب‌نشینی غیرحرفه‌یی‌ست و ممکن است باعث اختلال در مذاکرات ظریف شود، بلکه این پیام خطرناک را به آمریکا مخابره می‌کند که: جناب آمریکا، با اصول‌گراها راحت‌تر می‌توانی به توافق رسید! مذاکرات را چند ماه عقب بینداز.

 

عملیات شکست خورده موسوم به کربلای ۴

عملیات کربلای ۴ در دی‌ماه ۱۳۶۵ به فرماندهی سپاه پاسداران انجام شد. این عملیات در تاریخ ۳ دی ۱۳۶۵ در محور ابوالخصیب در جنوب عراق، به صورت گسترده و با هدف چنگ‌اندازی به خاک عراق و تصرف شهر بصره، توسط سپاه پاسداران آغاز شد و در پی لو رفتن طرح عملیات و با تحمل تلفات بالای انسانی در روزهای نخست، در تاریخ ۵ دی ۱۳۶۵ با عقب‌نشینی نیروهای رژیم، پایان یافت.

پاسدار رضایی در توجیه‌تراشی برای عملیات پرتلفات کربلای چهار در تلویزیون حکومتی روز ۱۰ دی ۹۷ گفت:

«ما هر سال دیماه با یک داستان تکراری مواجهیم که یک عده‌یی می‌آیند در صحنه، میگن که این کربلای۴ لو رفته، هزاران نفر شهید شده، کشته شده و فرماندهان هیچ توجهی به جان بچه‌های مردم نداشتند، این یک قصه تکراریه...

عملیات کربلای چهار را که من صبح دیگه مطمئن شدیم کجاها بازه و کجاها بسته‌ است متوقف کردیم، ادامه ندادیم. بعد ما ۲۶۰گردان نیرو آورده بودیم پای کار. قرار بود ۶۰گردان توی این مرحله اول وارد بشند ساعت سه و چهار و به بعد که من متوجه شدم دیگه بیشتر از ۴۰گردان وارد نکردیم. ۲۰گردان دیگه رو با این‌که مصمم بودیم همان شب وارد عمل کنیم متوقف کردیم».

 

توجیهات پاسدار قاسم سلیمانی:

پاسدار قاسم سلیمانی نیز ضمن تکذیب نوشته پاسدار رضایی که کربلای ۴ را عملیات فریب خوانده بود، گفت:

«فقط هم کربلای ۴ نبود، عملیات رمضان یکی از عملیاتهایی بود که تقریباً ناموفق شد تصور دشمن این شد نه این‌که کربلای چهار عملیات فرعی ما بود نه تصور دشمن بعد از این‌که ما عملیات کربلای ۵ را شروع کردیم دشمن به این جمعبندی رسید کربلای چهار عملیات فرعی ما بوده ولی در واقع عملیات کربلای چهار عملیات اصلی ما بود».

قاسم سلیمانی گفت: «در کربلای چهار، جوی‌های خون کوچکی روان بود و من این جوی‌های خون را به چشم خودم دیدم و دیدم چگونه آنها بدون ذره‌یی ابهام، ترس و تردید به اروند زدند، در حالی که دشمن در بالای خاکریز‌ها به آنها نگاه می‌کرد و تک‌تک آنها را با تیربارهای خود نشانه می‌رفت و آنها ذره‌یی ترس به خودشان راه ندادند» (خبرگزاری حکومتی ایسنا - ۶ دی ۱۳۹۲).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/80bcc6c6-d116-451c-bd28-1f65cccd18ca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات