728 x 90

در جلسه مجلس ارتجاع در جنگ باندی فاش شد: واگذاری پالایشگاه کرمانشاه،‌ ۲شرکت تولید عمده آلومنیوم کشور و سیلو همدان به ایادی غارتگر حکومتی با یک دهم قیمت واقعی

پالایشگاه کرمانشاه
پالایشگاه کرمانشاه

روز سه‌شنبه ۲۱خرداد در جریان بررسی آئین‌نامه داخلی مجلس ارتجاع گوشه‌هایی تکان‌دهنده از غارت و چپاول باندهای حکومتی تحت پوشش شرکت‌های دولتی و خصوصی‌سازی فاش شد و اعضای باندهای رقیب بخشی از رسوایی رقم سازیهایی سالانه رژیم تحت عنوان بودجه را برملا کردند.

نمایندگان رقیب از فروش شرکتهای دولتی به یک دهم قیمت به ایادی وابسته، از مبهم بودن ۷۰درصد از بودجه، از نبود نظارت بر عملکرد شرکتهای دولتی و حقوقهای نجومی و.... گفتند.

 

واگذاری شرکتهای دولتی به باندهای غارتگر حکومتی با قیمت ناچیز 

در این جلسه یکی از اعضای مجلس ارتجاع به اسم کوه کن طی سخنانی به چند پرونده واگذاری شرکتهای دولتی به ایادی غارتگر رژیم تحت عنوان بخش خصوصی با قیمتهای نازل اشاره کرد

 

فروش پالایشگاه کرمانشاه به یک چهارم قیمت

کوهکن گفت:‌ «شرکت پالایش نفت کرمانشاه را که قیمت کارشناسی آن ۶۱۷هزار میلیارد ریال ارزیابی شده با تصویب هیأت واگذاری با کاهش ۷۰درصدی واگذار کردند. ما در زمان بررسی توجه نداریم. آکبند تحویل می‌گیریم، آکبند تحویل می‌دهیم. بعد ۷۰درصد تخفیف می‌دهند».

بهرام نیا عضو دیگر مجلس ارتجاع در همین زمینه خطاب به نمایندگان گفت پالایشگاه کرمانشاه یک چهارم قیمت به فروش رفته است.

 

تخفیف۳۶۰میلیارد تومانی در فروش ۲شرکت عمده تولید آلومنیوم کشور

کوه کن در ذکر نمونه دیگری از غارتگریهای باند رقیب گفت: «۲شرکت تولید آلومینیوم عمده کشور که بخش عمده آلومینیوم کشور را تأمین می‌کنند، دو شرکت دولتی، ۳۶۰میلیارد تومان از رقم کارشناسی شده ارزانتر واگذار می‌شوند».

وی افزود: «دیوان محاسبات گزارش می‌کند که بخشی از این واگذاری شرکتهای دولتی بحث اهلیت کسانی بوده که بهشان واگذار شده است. در ارتباط با تبریز در ارتباط با مغان در ارتباط با هفت تپه».

 

کوهکن نسبت به پیآمد کشیده شدن این دزدیها به تلویزیون رژیم در جنگ باندی هشدار داد و گفت:‌ «شما در حوزه‌های انتخابیه‌تان زیر سؤال می‌روید به‌خاطر حرفهایی که زده می‌شود در این مناظرات تلویزیونی که مغان را اینجور واگذار کردند، هفت‌تپه را اینجور واگذار کردند، آلومینیوم المهدی را اینجور واگذار کردند».

 

واگذاری سیلو و اداره غله همدان به باندهای غارتگر حکومتی با یک دهم قیمت واقعی

یکی دیگر از اعضای مجلس ارتجاع نیز یک نمونه تکان‌دهنده دیگر به موارد برملا شده افزود و گفت: «خصوصی سازیها یکی پس از دیگری از هفت‌تپه تا پالایشگاه کرمانشاه و واگذاریهای اداره غله و سیلو، همه اینها از طریق رابطه و به بهای ناچیز واگذار شده است.

در رابطه با سیلو و اداره غله همدان با بررسیهای که ما انجام دادیم یک دهم قیمت واگذار شده است. این باید تعیین‌تکلیف شود. به وزیر کشاورزی و وزیر اقتصاد اعلام کردیم که باید برگردانده شود. مجموعه‌یی به قیمت ۱۶۰میلیارد (تومان) را با ۱۶میلیارد واگذار کردند آن هم ده ساله به بهای ناچیز».

 

رسوایی رقم سازیهای بودجه و نامعلوم بودن ۷۰درصد آن که متعلق به شرکتهای دولتی است 

در جلسه روز ۲۱خرداد مجلس ارتجاع وقتی گروهی از نمایندگان طرحی را ارائه دادند که بر اساس آن روحانی می‌بایست بودجه شرکتهای دولتی را ۲ماه زودتر از موعد تحویل بودجه عمومی، به مجلس ارتجاع ارائه کند،‌ اعضای مجلس ارتجاع به بهانه موافقت یا مخالفت با این طرح به رو کردن دست باند رقیب ادامه دادند.

آخوند سلیمی از اعضای مجلس ارتجاع گفت: «هفتاد درصد بودجه، بودجه شرکتهای دولتی است اما مجلس هیچ اشرافی به آن ندارد. صددرصد آن در اختیار دولت و رئیس‌جمهور است. عمده حقوقهای نجومی در این بخش است.

در اینجا خود را بازنشسته می‌کنند و می‌روند در شرکتها. در اینجا ۱۰میلیون تومان حقوق می‌گرفتند در این شرکتها تا ۳۰یا ۴۰میلیون تومان و ۵۰میلیون تومان و چیزهای عجیب و غریب حقوق می‌گیرند».

وی فاش کرد برای بودجه شرکتها یک عدد به اعضای مجلس ارتجاع داده می‌شود و به آنها می‌گویند امضا کنید. وی گفت: «چقدر تذکر دادیم در مورد بودجه شرکتها. مکرر به ما قول دادند که بودجه شرکتها رسیدگی می‌شود. در پایان یک‌باره یک عددی خوانده می‌شود و می‌گویند رأی بدهید بروید».

 

انحراف ۶۰تا ۷۰درصدی بودجه

وی همچنین به رسوایی رقم سازیها بودجه اشاره کرد و تحت عنوان «انحراف بودجه» روشن کرد ۶۰تا ۷۰درصد بودجه در مسیرهایی غیر از آنچه مشخص شده مصرف می‌گردد. آخوند سلیمی گفت: «۶۰تا ۷۰درصد انحراف در بودجه وجود داشته است. این شرکتها ارز ۴۲۰۰تومانی گرفته‌اند در کجا رسیدگی شده است. بودجه اینها یک طرف، ارزی که گرفته‌اند یک طرف، خرید و فروشهاشان یک طرف».

یکی دیگر از اعضای مجلس ارتجاع به اسم نوروزی ضمن اشاره به «انحراف بودجه» گفت: دو سوم بودجه ما در شرکتهای دولتی نهفته است. حقوقهای نجومی در همین بخش اتفاق می‌افتاد. اصلاً اراده‌یی برای نظارت نیست. بودجه ۵۰درصد ۶۰درصد انحراف دارد. فقط می‌آییم در صحن مجلس اعلام می‌کنیم که بودجه انحراف دارد. چه کسی پاسخگو بود؟ چه کسی مجازات شد؟ اتفاق خاصی نمی‌آفتد».

 

بودجه نظام، «حلوای به ته کشیده»

یکی دیگر از اعضای مجلس ارتجاع به نام دلخوش به رسواییهای باز هم بیشتر رژیم در رقم سازیهای بودجه اشاره کرد و گفت: یک جدولی هست. در سال همان جدول را پر می‌کنند تحت عنوان لایحه بودجه می‌آید در مجلس. مجلس هم دو ماه وقت خودش را می‌گیرد. با برخی از مشکلات و مسائلی که همه می‌دانید به هر حال که چه بحثهای سر بودجه به‌وجود می‌آید و در نهایت بودجه همیشه ابتر است. هم در بخش عمومی و هم در بخش بودجه شرکتها. هم در عمرانی. هم در جاری. در همه اینها ما در بودجه سالانه مشکل داریم. ما بودجه را به امان خدا می‌سپاریم. یک لایحه درب و داغان می‌آید که آن هم هر ساله یک فرم است».

این عضو مجلس ارتجاع در یک شعر طنز بودجه رژیم را «حلوای به ته کشیده» توصیف کرد و گفت: بودجه ما نوعی:‌

کره چکیده را می‌ماند

حلوای به ته کشیده را می‌ماند

این بودجه و بحث و جدل در هر سال

یک چهره رنگ پریده را می‌ماند

 

یک عضو مجلس ارتجاع: بودجه شرکتهای دولتی را دربسته تحویل می‌گیریم و دربسته تحویل می‌دهیم 

یکی از اعضای مجلس ارتجاع فاش کرد باندهای غارتگر حکومتی برای چپاول بیشتر شرکتهای دولتی سودده را زیان ده گزارش می‌کنند تا دست بازی در دزدی داشته باشند. وی عنوان کرد: در سال ۹۶تعداد ۳۵۹شرکت سودده بودند از آنها ده شرکت زیان ده بودند. در صورتی که الآن در آمارها به نوعی وانمود می‌شود که اکثر شرکتها زیان ده هستند. چه مرجعی اینها را حسابرسی می‌کند؟

کوه کن عضو مجلس ارتجاع گفت: در سال ۹۶اسامی ۱۷شرکت دولتی را در بودجه نیاورد بودند. وی گفت: «چرا دیوان محاسبات در سال ۹۶گزارش می‌دهد که بودجه ۱۷شرکت دولتی در همین بودجه‌یی که دولت به مجلس می‌دهد نیست».

وی فاش کرد که اساساً بودجه شرکتهای دولتی به مجلس ارتجاع «دربسته» تحویل داده می‌شود و مجلس نیز همان را «دربسته»‌به دولت برمی‌گرداند. او گفت: «در سال ۹۶بودجه شرکتها را دربسته تحویل گرفتیم و دربسته هم تصویب کردیم دیوان محاسبات در بررسی بعدی یعنی بعد از تصویب ما متوجه شد که اصلاً بودجه ۱۷شرکت دولتی در لایحه نیست».

در پایان این جنگ فشرده باندی در جلسه علنی مجلس ارتجاع، فرج الله رجبی وضعیت درماندگی رژیم در بحبوحه ریزشها و فشار تحریم‌ها را این‌گونه توصیف کرد‌: «چرا نمی‌گوییم که ما وارد چالشهای عدیده‌یی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و زیست محیطی هستیم و با کمبود عده و عُده، تنها مشغول پیوند زدن ریش به سبیل هستیم»!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6790eb8f-9dd4-4983-b3b1-f1dba073cb62"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات