728 x 90

قیام ایران-شماره ۱۸۶

تظاهرات گسترده بازنشستگان در مقابل مجلس ارتجاع با شعار معلم زندانی آزاد باید گردد

اطلاعیه شورای ملی مقاومت
اطلاعیه شورای ملی مقاومت

صبح امروز یکشنبه ۳۱تیر جمع کثیری از فرهنگیان باز نشسته و دیگر بازنشستگان که از شهرهای مختلف به تهران آمده بودند، در اعتراض به پرداخت نشدن مطالباتشان در مقابل مجلس رژیم دست به تجمع زدند. علاوه بر بازنشستگان، آموزشیاران نهضت سوادآموزی نیز در اعتراض به حقوق پایین و وضعیت اسفبار معیشتی خود در این تجمع اعتراضی حضور داشتند. صدها کارشناس بیمه کشاورزی که پس از ۱۴سال خدمت، رژیم از استخدام آنها سر باز می زند نیز در میان معترضان بودند.

تظاهر کنندگان شعار می‌دادند:‌ سوریه را رها کن فکری به‌حال ما کن؛ معلم زندانی آزاد باید گردد؛ تا حق خود نگیریم از پا نمی‌نشینیم؛ سفره ما خالیه ظلم و ستم کافیه؛ حقوق ما ریالیه هزینه‌ها دلاریه؛ این همه بی‌عدالتی هرگز ندیده ملتی؛ ‌یه اختلاس کم بشه مشکل ما حل می‌شه؛ معیشت منزلت حق مسلم ماست؛ دشمن ما همین جاست دروغ میگن آمریکاست؛ تشکل؛ تجمع؛ حق مسلم ماست؛ «مرگ بر ستمگر؛ فریاد فریاد؛ از این همه بیداد؛ معیشت است و درمان؛ نیاز ما در این دوران.

نیروهای سرکوبگر که به‌طور فشرده در محل مستقر بودند با تهدید تلاش می‌کردند از پیوستن دیگران و از هر گونه عکسبرداری و فیلمبرداری از این تجمع جلوگیری کنند. بازنشستگان با سردادن شعار «این فیش حق ما نیست» فیش‌های حقوقی خود را پاره کردند و با شعار «معلم زندانی آزاد باید گردد» به طرف سازمان برنامه و بودجه راهپیمایی کردند.

همزمان بازنشستگان کارخانجات فولاد که از کرمان، اصفهان، مشهد، مبارکه، زیرآب، طبس، سمنان، شاهرود و سنگرود به تهران آمده‌اند در مقابل صندوق بازنشستگی این کارخانجات در خیابان وزرا دست به اعتراض زدند. آنها خواستار پرداخت حقوق و برقراری بیمه درمان هستند.

غارت‌شدگان مؤسسه حکومتی ثامن‌الحجج نیز با تجمع در مقابل دفتر آن در تهران خواستار پس گرفتن سپرده‌های به یغمارفته خود شدند.

در یک تحول دیگر بازنشستگان فرهنگی در مشهد در اعتراض به دریافت نکردن مطالباتشان در مقابل استانداری رژیم دست به اعتراض زدند. آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته بود: ما خواهان بیمه جامع و کارآمد هستیم؛ اختلاس‌ها را کم کنید مشکل ما را حل کنید.

مقاومت ایران با درود به فرهنگیان و بازنشستگان و غارت‌شدگان معترض تأکید می‌کند فقر و بیکاری و نابودی محیط‌زیست ارمغان آخوندهای فاسد حاکم است. سرنگونی این رژیم و استقرار آزادی و دموکراسی اولین قدم برای پایان فقر و فساد و بی‌عدالتی است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۱ تیر ۱۳۹۷(۲۲ژوییه ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3ddfa21e-f2ce-4666-bbe1-a0da4bed6b5a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات