728 x 90

جزییاتی از قاچاق اورانیوم از سومالی به ایران

وزیرخارجه سومالی هشدار می‌دهد
وزیرخارجه سومالی هشدار می‌دهد
وزیرخارجه سومالی هشدار می‌دهد که بنیادگرایان این کشور که بر معادن اورانیوم کنترل دارند اورانیوم را به ایران قاچاق می‌کنند.
 
خبرنگار فاکس‌ نیوز 12شهریور 96: این نامه دیپلوماتیک که به‌دست فاکس‌ نیوز رسیده است، در اواسط اوت توسط وزیرخارجه سومالی برای سفیر آمریکا ارسال شده و هشدار فوری می‌دهد و خواستار اطلاعات فوری و کمکهای نظامی می‌شود.

زیرا مقامات سومالی می‌گویند گروه وابسته به القاعده خواستار کار با رژیم ایران و حمایت از جاه‌طلبیهای اتمی این رژیم است.

این نامه در یک کلمه خلاصه می‌شود، اورانیوم. نیروهای الشباب ذخایر معدنی حیاتی اورانیوم را که روباز می‌باشند در منطقه گالموداگ که منطقه مرکزی در سومالی است تصرف کرده و معدنی را که در این منطقه است برای انتقال به ایران خالی می‌کنند. نامه از وزیر خارجه سومالی به سفیر آمریکا در 11اوت است».

الشباب وابسته به القاعده در شرق آفریقاست، این در حالی است که ارتش آمریکا تلاش بسیاری برای از بین بردن این گروه آن بخرج داده است.

سومالی می‌گوید این گروه تروریستی در تلاش است همکاری خود را به خارج منطقه گسترش دهد.

وزارت‌خارجه هیچ نظری در مورد نامه برای فاکس‌ نیوز نداشت ولی اعتبار آن را موثق دانست و سؤالات ما را به سفارت سومالی احاله داد. سفارت هم موثق بودن نامه را تأیید کرد.

الشباب سنی و رژیم ایران شیعی چون دارای هدف مشترکی هستند همکاری می‌کنند. هدف مشترک هم می‌تواند تروریسم باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e8a29c5a-f97d-4a31-b7e3-f35842e28a0f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات