728 x 90

تصویب لایحه دو حزبی در مجلس نمایندگان آمریکا، مجازات و تحریم عوامل و تروریست‌های وابسته به رژیم ایران در عراق

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا در اجلاس روز سه‌شنبهٔ خود که به ریاست قاضی تد پو برگزار شد، لایحهٔ دو حزبی ۴۵۹۱ را برای مجازات و اعمال تحریم علیه عوامل و تروریست‌های وابسته به رژیم آخوندی در عراق باتفاق آرا به‌تصویب رساند. این لایحه شامل مفادی است که از سوی قاضی تد پو رئیس زیرکمیتهٴ تروریسم ارائه شده و به لیست‌گذاری تروریستی دو گروه وابسته به رژیم موسوم به عصائب و نجبا، فراخوان می‌دهد.

در جلسهٔ مجلس نمایندگان، اد رویس رئیس کمیتهٴ خارجی در سخنانش با اشاره به تظاهرات ماه‌های گذشته مردم جنوب عراق علیه دخالتهای رژیم آخوندی در این کشور، گفت:«معترضان شعار می‌دادند: (رژیم) ایران اخراج... اما فراخوان آنها با گلوله‌های شبه‌نظامیانی مواجه شد که توسط (رژیم) ایران تأمین مالی می‌شوند و تحت هدایت (این رژیم) قرار دارند این لایحه به‌دقت، برای پیگرد شبه‌نظامیانی طراحی شده که مستقیماًً توسط سپاه پاسداران تأمین مالی می‌شوند و تحت هدایت آن قرار دارند».

 

الیوت انگل رئیس دموکراتها در کمیتهٴ خارجی نیز پس از تأکید بر اهمیت کار دو حزبی برای ارائه و به جریان انداختن این لایحه، گفت: «(این لایحه) به کسانی که در (عراق) در قدرت هستند این پیام را می‌فرستد که... باید پاسخگویی به مردم عراق را در اولویت قرار بدهند و نه پاسخ‌دادن به (رژیم) ایران».

 

آدام کینزینگر ارائه‌دهندهٔ لایحهٔ ۴۵۹۱ تأکید کرد:«این لایحه که در کمیته (خارجی) باتفاق آرا به تصویب رسید، تحریم‌هایی را بر (افراد رژیم) ایران اعمال خواهد کرد و چند سازمان تروریستی و سرانشان را که بسیاری از آنها تحت آموزش و تأمین مالی سپاه پاسداران (رژیم) ایران هستند، تحت تحریم قرار می‌دهد».

 

تام سوازی ارائه‌دهندهٔ مشترک لایحه از حزب دموکرات گفت: «سال‌هاست که در عراق شبه‌نظامیان تحت حمایت (رژیم) ایران، مرتکب نقض حقوق‌بشر شده‌اند؛ آنها شهروندان را اعدام کرده و کتک زده‌اند و خانه‌هایشان را غارت کرده‌اند».وی با اشاره به جنایات شبه‌نظامیان رژیم آخوندی در سایر کشورهای منطقه هم‌چون سوریه و یمن، اضافه کرد: «لایحهٔ ۴۵۹۱ هر فرد خارجی... که فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده قابل توجهی را در عراق انجام بدهد، تحریم خواهد کرد».

 

در ادامهٔ این جلسه، ایلیانا رزلهتینن رئیس زیرکمیتهٴ خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: «این لایحهٔ به‌ موقع، تحریم‌هایی را علیه بسیاری از شبه‌نظامیان، عوامل، گروه‌های تروریستی و سایر نهادهای شرور (رژیم) ایران... در عراق اعمال خواهد کرد و روشن خواهد ساخت، ایالات متحده به (رژیم) ایران اجازه نخواهد داد به تضعیف ثبات عراق، ادامه بدهد. ما باید تضمین کنیم که فعالیت‌های (رژیم) ایران بی‌پاسخ نمانده و به کیفر رسانده شوند و در این رابطه می‌بایست هر کار ممکن را برای مسدود کردن دارایی‌های عواملشان، قطع تأمین مالی آنها و محدود کردن سفرهایشان انجام بدهیم».

 

پس از آن خانم رزلهتینن ریاست جلسهٔ مجلس نمایندگان را به عهده گرفت و قاضی تد پو به‌عنوان رئیس زیرکمیتهٴ تروریسم دربارهٔ لایحهٔ ۴۵۹۱ سخنرانی کرد و گفت: «رئیس (الیوت) انگل در هدایت این تلاش، کار خود را به‌نحوی عالی به پیش خواهد برد. (رژیم) ایران طی سالیان هزاران شبه‌نظامی را د عراقی تسلیح و تأمین مالی کرده است».

 

قاضی تد پو، رژیم آخوندی را «حکومت شمارهٔ یک حامی تروریسم در جهان» خواند و بر لزوم متوقف‌کردن دخالتهای آن در منطقه تأکید کرد.

در پایان بحثهای مربوط به لایحه تحریم عوامل رژیم در عراق، اد رویس تأکید کرد، زمان آن رسیده که شبه‌نظامیان (مورد حمایت رژیم ایران) به‌خاطر جنایت‌های جنگی‌شان با عدالت و حسابرسی مواجه شوند.

سپس قاضی تد پو لایحه ۴۵۹۱ را به رأی گذاشت و این لایحه باتفاق آرا به تصویب رسید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/594e51d3-0b04-4c62-8396-8a255cd16fff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات