728 x 90

تظاهرات نیویورک؛ رسوایی جهانی جلاد قتل‌عام

سخن روز
سخن روز

«در حالی که ایرانیان مقیم آمریکا در تظاهراتی در نزدیکی مقر سازمان ملل در جریان سفر ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران در شهر نیویورک، شرکت می‌کنند، تابلویی روی زمین دیده می‌شود».

این جمله، زیرنویس تصویری است که خبرگزاری رویترز ۲۸شهریور مخابره کرده است. تصویری که در آن ایرانیان آزاده تابلو خامنه‌ای را لگدمال می‌کنند.

خیابانهای اطراف مقر ملل متحد در نیویورک، روز سه‌شنبه ۲۸شهریور هرگز پرواز این همه رنگین‌کمان را بر فراز دستان ایرانیان ندیده بود. رنگین‌کمانی از بنرها، پرچم‌ها، شعارها و شراره‌هایی از نسل‌های مختلف که آمده بودند تا بگویند «رئیسی باید به‌خاطر جنایت علیه بشریت محاکمه شود».

خبرگزاری فرانسه ۲۹شهریور گزارش داد: «ایرانیان مقیم آمریکا در مقابل ملل متحد برای اعتراض علیه حضور رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل تجمع کردند. علیرضا جعفرزاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت: برای چندین هزار تن از ایرانیان مقیم آمریکا بسیار مهم بود که از ۴۰ ایالت به‌اینجا بیایند... چون می‌خواهند به‌جهان بگویند که جای ابراهیم رئیسی در ملل متحد نیست. او باید به‌خاطر جنایت علیه بشریت محاکمه شود».

وایر تصویری خبرگزاری رویترز چندین گزارش از تظاهرات ایرانیان در نیویورک مخابره کرد. این خبرگزاری گزارش داد: «مخالفان رژیم ایران روز سه‌شنبه یک تجمع اعتراضی در مقابل مجمع عمومی ملل متحد برگزار کردند. آنها پرچم‌های ایران را به‌اهتزاز درآوردند و با در دست‌داشتن بنرهایی، حمایتشان را از رهبران مقاومت ایران مسعود و مریم رجوی ابراز کردند».

رویترز می‌افزاید: «تظاهر کنندگان عنوان این اعتراض را “ایران یک آلترناتیودارد” گذاشته بودند و خشم خود را نسبت به‌رئیس‌جمهور رژیم ایران ابراهیم رئیسی ابراز داشتند. معترضان بر نقش رئیسی در قتل‌عام هزاران زندانی سیاسی در ایران در سال۱۳۶۷ تأکید کردند».

در یک گزارش تصویری دیگر از رویترز آمده است: «مخالفان رژیم ایران در بیرون مجمع‌عمومی ملل متحد روز سه‌شنبه گردهم آمدند تا مخالفتشان را با حضور رژیم در اجلاس سالانه ابراز کنند»... .

یکی از تظاهر کنندگان به رویترز گفت: «رئیسی مردم ایران را نمایندگی نمی‌کند. دستان او به‌خون آغشته است. او بیش از ۳۰هزار ایرانی را در سال۱۳۶۷ به‌قتل رسانده است».

تلویزیون فاکس نیوز (۲۸شهریور) با بیان «صف‌آرایی در نیویورک در مقابل سازمان ملل متحد»، آنان را «هواداران شورای ملی مقاومت بزرگترین نیروی مقاومت ایران» معرفی کرد. خبرنگار فاکس نیوز گفت: «تظاهر کنندگان بسیار پرشور هستند. آنها از قرارداد میلیارد دلاری بایدن که به‌گفته آنها برای تأمین مالی تروریسم صرف می‌شود، عصبانی و خشمگین هستند».

تلویزیون الحره گزارش داد: «تظاهر کنندگان رئیس‌جمهور رژیم ایران را به دست داشتن در نقض حقوق‌بشر در دهه هشتاد متهم کردند. یک تظاهر کننده گفت: رئیسی مردم ایران را نمایندگی نمی‌کند. دستان او آلوده به خون است. او بیش از ۳۰هزار ایرانی را در سال۱۳۶۷ به‌قتل رسانده است».

تلویزیون سی‌بی‌اس آمریکا نیز گزارشی از تظاهرات و خیزش نمایندگان مردم ایران علیه جلاد قتل‌عام منتشر و با شماری از تظاهر کنندگان و شخصیتهای شرکت‌کننده در تظاهرات بزرگ ایرانیان گفتگو کرد. سناتور توریسلی به سی.بی.اس گفت: «او یک قاتل است و دستانش به‌خون آغشته است». سناتور لیبرمن نیز در مصاحبه با سی.بی.اس تأکید کرد: «او نباید اینجا در پودیوم ملل متحد باشد، بلکه باید در دیوان بین‌المللی دادگستری، در نوبت محاکمهٔ کیفری قرار گیرد».

گزارشگر سی‌بی‌اس در گزارش خود از تظاهرات نیویورک نتیجه گرفت: «آنها می‌خواهند رئیس‌جمهور (رژیم) ایران ابراهیم رئیسی از سازمان ملل اخراج شود و مورد حسابرسی قرار گیرد».

 

نه فقط رسانه‌های بین‌المللی بلکه دیپلماتها و هیأتهای نمایندگی که همراه با سران کشورها نظاره‌گر رخدادهای پیرامون مقر ملل متحد بودند، در این روز، شاهد سیل خروشان ایرانیان آزاده بودند که برای رودرویی با نظام قتل‌عام و افشا و محاکمهٔ جلاد ۳۰هزار زندانی سیاسی و۱۵۰۰ شهید آبان ۹۸ و بیش از۷۵۰شهید قیامهای۱۴۰۱ سر از پا نمی‌شناختند؛ جمعیتی انبوه و پرشور و چنان سرزنده و توفنده و قدرتمند که سد سیاه و ستبر سانسور استعماری- ارتجاعی در مقابل نیروی میهنی آنها ناتوان شده بود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c1218b5c-b90f-48e8-a9cb-a2f563138a5f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات