728 x 90

تحلیل‌های حکومتی از انگیزه‌های قیام سراسری که لرزه به سراپای رژیم افکند

ترس و وحشت رژیم از قیام
ترس و وحشت رژیم از قیام

در ادامهٔ تحلیلهای حکومتی از علل و انگیزه‌های قیام که رژیم را سراپا تکان داده، روزنامهٔ حکومتی جهان صنعت، حاشیهٔ فقرزدهٔ شهرها و ساکنان ستمزدهٔ آنها را علت اصلی قیام دانست.

روزنامهٔ حکومتی جهان صنعت (۱۱ آذر) با اشاره به‌شدت و حدت خشم مردم که در قیام آبان بروز پیدا کرد، می‌نویسد: «یکی از بزرگ‌ترین و اساسی‌ترین مشکلات کشور «جابه‌جایی‌های جمعیت» عنوان شده بود. در واقع طی دهه‌های گذشته و خصوصاً پس از اوایل دهه ۸۰ و فروکش کردن مسأله اشتغالزایی و کم‌توجهی مسئولان امر درباره اشتغال جوانان، بسیاری از شهروندان شهرها و شهرستانها که برای زیست بهتر به سوی مراکز استانهای بزرگ‌تر مهاجرت کردند».

 

این روزنامهٔ وابسته به طیف باندهای هم‌سو با روحانی می‌افزاید:

«این جمعیت پرشمار ساکن در حاشیه شهرها از دو ترکیب کلی متشکل شدند؛ ۱- ساکنانی که در سال‌های گذشته در مرکز و متن شهر حضور داشتند و به‌دلیل کاهش درآمد و از روی ناچاری به سوی حاشیه‌نشینی کشیده شدند. ۲- مهاجرانی که از شهرها و شهرستانهای دیگر به امید یافتن کار و زندگی بهتر در نقاط حاشیه‌ای شهر اسکان پیدا کردند. به واقع حاشیه‌نشینان شهرهای بزرگ و شهرستانهایی که از کمبود درآمد ماهانه و عدم شغل پایدار رنج می‌برند با احساس کم‌توجهی، دورافتادگی از شهر، نادیده گرفته شدن از سوی مدیریت شهری و دولتی و در دسترس نبودن آینده‌ای بهتر دست به گریبان هستند.به واقع مسأله حاشیه‌نشینی و گسترش آن طی سال‌های گذشته را می‌توان به‌عنوان بحران و مسأله داخلی کشور انگشت نهاد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8cb934c3-6976-41aa-b451-0b9958e67659"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات