728 x 90

تجمع‌های اعتراضی آتش‌نشانهای آبادان، کارگران شهرداری سی سخت، کارگران زنجان و پاکدشت

تجمعات اعتراضی کارگران در شهرهای مختلف
تجمعات اعتراضی کارگران در شهرهای مختلف

تجمع اعتراضی آتش‌نشانهای شهر آبادان

آتش‌نشانهای شهر آبادان برای دستیابی به مطالبات خود در زمینه پرداخت دستمزد، بیمه و لباس سه‌شنبه ۱۱شهریور دست به تجمع اعتراضی زدند.

یکی از معترضان گفت: از ابتدای سال جاری هر ماه حقوق کارکنان آتشنشانی به‌صورت پایه حقوق پرداخت می‌شود به‌طوری که آنها از میزان دریافت ماهانه حقوق به‌دلیل دریافت نکردن فیش حقوقی مطلع نیستند.

وی با بیان این‌که حدود ۱۵۰نفر آتش‌نشان به همراه سایر کارکنان اداری در شهر آبادان مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان این شهر هستند که مطالبات مزدی آنها علاوه بر تأخیر هر ماهه به‌صورت پایه حقوق پرداخت می‌شود، افزود: در عین‌حال در زمینه بیمه تأمین اجتماعی و بیمه تکمیلی نیز دچار مشکل شده‌اند.

وی افزود: آتش‌نشانان کار سخت و پرخطری دارند. با این حال آتش‌نشانی در تأمین لباس و کفش و سایر تجهیزاتی که به نوعی آنها را در برابر خطرات احتمالی در مأموریتهای اضطراری محافظت می‌کند، کوتاهی می‌کند.

-ابادان

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد

روز سه‌شنبه ۱۱شهریور، جمعی از کارگران شهرداری سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به عدم دریافت هشت ماه حقوق خود دست به تجمع اعتراضی زدند.

کارگران معترض گفتند: در وضعیت اقتصادی خراب و با وجود تهدید کرونا، هشت ماه حقوقمان به تعویق افتاده و ما به‌رغم همه سختیها مجبوریم بدون دریافت حقوق کار کنیم.

قابل ذکر است که کارگران شهرداری سی سخت علاوه بر دیرکرد در پرداخت دستمزدها، در زمینه پرداخت حق بیمه‌ها نیز با مشکل روبه‌رو هستند.

-سی سخت

تجمع کارگران شرکت پارس سوئیچ زنجان

روز سه‌شنبه ۱۱شهریور، کارگران شرکت پارس سوئیچ زنجان واقع در شهرک صنعتی اشراق زنجان در اعتراض به خطر افتادن امنیت شغلی‌شان دست از کار کشیده و تجمع کردند.

-زنجان

تجمع اعتراضی اعضای تعاونی مسکن کارگران پاکدشت

اعضای تعاونی مسکن کارگران شهرستان پاکدشت ورامین به دلیل ۱۸ سال بلاتکلیفی آن‌ها در تعیین وضعیت زمین‌هایی که از این تعاونی خریداری کرد‌ه‌اند، روز سه‌شنبه یازدهم شهریور در حاشیه یکی از جاده‌های اصلی این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

براساس این گزارش، این شهروندان که جمعیتی نزدیک به ۴هزار نفر هستند از سال ۱۳۸۱ مبالغی را به حساب تعاونی مسکن موسوم به «امیرالمومنین» این شهرستان واریز کردند؛ اما پس از ۱۸ سال تنها عایدی آن‌ها یک سند تک برگ بدون تعیین موقعیت زمین است.

-پاکدشت

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/234477ee-a330-487e-acdf-ef069db19bf8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات