728 x 90

تجمعهای اعتراضی در تهران، اصفهان، ایلام، شهر کرد و خوزستان

ایلام - تجمع کارگران شهرداری ایلام مقابل دادگستری رژیم
ایلام - تجمع کارگران شهرداری ایلام مقابل دادگستری رژیم

تجمع اعتراضی معلمان خرید خدمات مقابل مجلس رژیم

روز یکشنبه ۲۳آذرماه، معلمان خرید خدمات سال۹۳ به بعد در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت استخدامی خود، امروز مقابل مجلس رژیم تجمع کردند.

معترضان گفتند، حدود ۱۳هزار معلم خرید خدمات از سراسر کشور خواهان مشخص شدن وضعیت استخدام خود و یکسان شدن مدل قراردادها هستند. در برخی استانها این معلمان تنها ماهی ۳۰۰هزار حقوق دریافت می‌کنند و یک بیمه ۱۰ روزه دارند؛ درحالیکه ساعت کار آنها با معلمان رسمی تفاوتی ندارد.

معلمان معترض در این تجمع با اشاره به طرح «شورای عالی انقلاب فرهنگی رژیم» برای استخدام خود، گفتند: این نهاد فرهنگی تأکید دارد که برای روشن شدن وضعیت استخدامی معلمان خرید خدمات باید، آزمون استخدامی ماده ۲۸ برگزار شود. در همین حال، شورا اعلام کرده است که استخدام معلمان تنها باید از طریق «دانشگاه فرهنگیان» انجام شود. این در حالی است که سال۹۳ که وارد سیستم آموزشی شدیم این دانشگاه وجود نداشت.

معترضان با بیان این‌که اگر هدف از ورود به دانشگاه تربیت معلم است، معلمان خرید خدمات سال‌ها در سیستم آموزشی کشور کار کرده‌اند و صاحب تجربه شده‌اند، افزودند: با توجه به این‌که ساعت کار معلمان خرید خدمات، برخلاف آموزشیاران نهضت سوادآموزی و معلمان پیش دبستانی، کامل است و تفاوتی با معلمان رسمی ندارد، انتظار داریم که شورای عالی انقلاب فرهنگی ما را مستثنی کند.

خواسته دیگر معلمان خرید خدمات یکسان شدن قراردادهای آن‌هاست.

معترضان افزودند، در هر استان یک مدل قرارداد وجود دارد که این جفا به آنها محسوب می‌شود. آنها تأکید دارند که آنچه برایشان مهم است تبدیل قطعی وضعیت استخدامی است تا از این طریق از دایره کارکنان ارزان قیمت نظام آموزشی خارج شوند و وضعیت معیشتی اسفناک‌شان بهبود یابد.

تهران. تجمع اعتراضی معلمان خرید خدمات مقابل مجلس رژیم

تجمع کارکنان اداره پیشگیری شهرداری اصفهان

یکشنبه ۲۳آذر، کارکنان اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری اصفهان در اعتراض به تغییر شرکت قرارداد کارکنان این مجموعه دست به تجمع اعتراضی زدند.

اصفهان.تجمع کارکنان اداره پیشگیری شهرداری

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری ایلام مقابل دادگستری

روز یکشنبه ۲۳آذر کارگران شهرداری ایلام در اعتراض به دریافت نکردن حقوق‌شان در مقابل دادگستری ایلام تجمع اعتراضی برگزار کردند.

روی پلاکارد کارگران معترض نوشته شده بود: گناه من کارگر چیست؟ چند ماه است که حساب‌های شهرداری مسدود است، گرسنه ایم، گرسنه!

تجمع شهروندان مخالف برگزاری نمایشگاه در شرایط کرونایی در شهرکرد

روز یکشنبه ۲۳آذر، جمعی از شهروندان مخالف برگزاری نمایشگاه فصلی در مقابل استانداری شهر کرد در چهارمحال و بختیاری تجمع اعتراضی برگزار کردند.

تجمع‌کنندگان اعلام کردند که در شرایط کرونایی برگزاری نمایشگاه فصلی باعث شیوع بیشتر کرونا و مرگ و میر بیشتر خواهد شد.

تجمع شهروندان مخالف برگزاری نمایشگاه در شرایط کرونایی در شهرکرد

تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته خوزستان

روز شنبه ۲۲ آذرماه، کارگران بازنشسته خوزستان در اعتراض به‌عملکرد کانون‌ها، با تجمع در دفتر کانون بازنشستگان استان، خواستار پاسخ گویی اعضای کانون شدند.

یکی از بازنشستگان در مورد مطالبات کارگران گفت: «از نحوه عملکرد کانون در پیگیری مطالبات بازنشستگان رضایت نداریم. ماه‌ها منتظر اجرای همسان‌سازی و سپس اصلاح آن برای بازنشستگان سخت و زیان‌آور بودیم اما نتیجه‌ٔ کار به هیچ‌وجه رضایت بخش نیست».

معترضان دیگر گفتند: «اگر کانون‌ها نمی‌توانند در پیگیری مطالبات بازنشستگان و مستمری‌بگیران با جدیت ورود کنند، بازنشستگان باید تشکل‌های مستقل خود را ترتیب داده و به پیگیری مستقل بپردازند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/62eba46d-516e-45a6-a160-ad9903712e8a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات