728 x 90

تجمع و اعتراض کارگران شهرداری بندر ماهشهر، کارخانه سیمان لامرد و شهرداری بندرخورموسی

تجمع  و اعتراض شهرداری بندر ماهشهر و هجوم، تهدید، بازداشت و مجروح کردن کارگران شهرداری منطقه ۶ اهواز
تجمع و اعتراض شهرداری بندر ماهشهر و هجوم، تهدید، بازداشت و مجروح کردن کارگران شهرداری منطقه ۶ اهواز

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری بندر موسوم به خمینی

بر اساس اخبار دریافتی روز جمعه ۲خرداد کارگران بخش خدمات شهری بندر موسوم به خمینی در اعتراض به عدم دریافت ۵ماه حقوق معوقه در مقابل فرمانداری رژیم در ماهشهر تجمع کردند.

هجوم، تهدید، بازداشت و مجروح کردن کارگران شهرداری منطقه۶ اهواز

کارگران شهرداری منطقه۶ اهواز نسبت به عدم پرداخت حقوقشان طبق مصوبه شورای عالی کار در سال۱۳۹۹ و پرداخت نشدن حقوق معوقه، برای چند روز متوالی اعتراض و دست از کار کشیدند.

اول خردادماه شهرداری اهواز از طریق پیمانکار، کارگران جدیدی را استخدام و به‌جای کارگران سابق سر کار می‌آورد که با اعتراض کارگران مواجه می‌شوند. سپس ;کارگزاران حکومتی در شهرداری با یگان ویژه تماس گرفته و به کارگران هجوم آورده و چند تن از کارگران مورد ضرب و شتم قرار گرفته و مجروح می‌شوند.

یکی از کارگران می‌گوید: «ما بجز دستمزد خود چیزی نخواستیم، عید رسید و برای فرزندانمان چیزی نخریدیم مورد ضرب و شتم نیروهای یگان ویژه واقع شدیم، یکی از دوستانمان به‌نام محمد منصوری از ناحیه دست و دیگری از ناحیه پا با تیر مجروح شدند و یکی از کارگران به‌نام رضا شریفی بازداشت کردند و روز جمعه دوم خرداد ماه ۱۳۹۹ به‌دلیل اصابت تیر به ناحیه کمر جهت معالجه آزادش کردند».

این کارگر افزود: «علیرضا عالیپور معاون خدمات شهری اهواز به ما قول و قرارهایی داد اما به‌جای این‌که وضعیت ما را روشن کند، نیروهای یگان ویژه را برای ما فرستاد».

قیام

اخراج کارگران معترض کارخانه سیمان لامرد

  • مدیریت کارخانه سیمان لامرد در یک اقدام ضد انسانی کارگرانی را که نسبت به عدم دریافت حقوق خود اعتراض کرده بودند، اخراج کرد.
  • کارخانه سیمان لامرد با تولید روزانه بیش از ٣هزار و ٦٠٠ تن سیمان و صادرات محصولات تولید شده به کشورهای منطقه از جمله کویت و عراق و در دست داشتن بخش مهمی از بازار داخلی، بیش از ٣ ماه است که به کارگران خود حقوقی پرداخت نکرده است.

قیام

ادامه اعتصاب کارگران زحمتکش شهرداری بندرخورموسی(بندر امام) سرزمین پتروشیمی

‎پرسنل زحمتکش شهرداری چند روزه به دلیل پرداخت نشدن شش ماه حقوق معوقشان اعتصاب کردندو همچنان زباله ها در سطح شهر باقی مانده است .

قیام

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b55dc339-e845-4356-8752-79fdcaae48b6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات