728 x 90

اعدام جمعي,

عفو بین‌الملل اعدام در ملأعام در کرمانشاه را به‌شدت محکوم کرد

-

سازمان عفو بین الملل
سازمان عفو بین الملل
سازمان عفو بین‌الملل روز پنجشنبه با اشاره به ویدئوی بدار آویخته شدن سه متهم به تجاوز در ملاءعام در کرمانشاه و با محکوم کردن این اعدامها می‌گوید: این نوع مجازات خوی بی‌رحمی را در بین شاهدان این اعدامها تقویت می‌کند.

بنا‌ به گزارشات رسانه‌های رژیم آخوندی، روز سه‌شنبه ۲۸ تیرماه گزارش داده بود که سه متهم به «تجاوز به عنف» در میدان آزادی کرمانشاه بدار آویخته شدند.

سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید: ویدئویی را دریافت کرده است که نشان می‌دهد سه مرد محکوم روی سقف اتوبوسهایی ایستاده‌اند و ماموران، طناب‌های دار را که به پلی در بالای سر آنها وصل شده، به گردن محکومان می‌اندازند و اتوبوسها یکی پس از دیگری حرکت می‌کنند.

حسیبه حاج صحراوی، معاون مدیر عفو بین‌الملل در امور خاورمیانه و شمال آفریقا، در این زمینه گفته است: «نه تنها کسانی که اعدام شده‌اند، بلکه همه کسانی که به تماشای اعدام رفته‌اند، از جمله کودکان، تجربه مشاهده چنین صحنه‌ای باعث تقویت خوی خشونت و بی‌رحمی در آنها شده و کرامت انسانی آنها مورد تعرض قرار گرفته‌ است. این نمایش عمومی از کشتن، تداوم فرهنگ پذیرش خشونت و شهوت خون، به جای اعتقاد به عدالت است».

حسیبه حاج صحراویی اضافه کرده است: «ما هم‌چنین مطلع شده‌ایم که بازداشت، محاکمه و اعدام این مردان در زمانی کمتر از دو ماه برگزار شده است، که پرسش‌های جدی در مورد منصفانه بودن محاکمه آنها مطرح می‌کند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/91ff746f-4f4f-48c8-aca3-e7d09b747759"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات