728 x 90

بررسی دخالت رژیم ایران در یمن در جلسه استماع کنگره آمریکا

مک کال نماینده کنگره آمریکا در جلسه استماع کنگره
مک کال نماینده کنگره آمریکا در جلسه استماع کنگره

 

مک کال نماینده کنگره آمریکا در جلسه استماع کنگره به یمن اشاره کرد و گفت: رژیم ایران نقشی باور نکردنی و زیانبار در این منازعه ایفا می‌کند به این صورت که به شبه‌نظامیان حوثی موشکهای بالستیک می‌دهد.

خود سازمان ملل نیز گزارش کرده است که رژیم ایران قطعنامه شورای امنیت را با حمایت از شبه‌نظامیان حوثی نقض کرده است. امیدوارم شاهدان، امروز این را بررسی کنند که چطور آمریکا و دوستان ما می‌توانند به‌طور مؤثری به نقش رژیم ایران در این منازعه پاسخ بدهند...

لازم به یادآوری است که امارات متحده عربی در شهریورماه سال جاری از سازمان ملل ‌متحد خواست تا مانع از قاچاق سلاح ایرانی به شبه‌نظامیان حوثی شود.

به گزارش االشرق‌الأوسط ۲۵ شهریور ۹۷، امارات متحده عربی با ارسال پیامی به شورای امنیت سازمان ملل متحد، ارسال سلاح توسط رژیم ایران به شبه‌نظامیان حوثی را نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت دانست.

 

دولت امارات روز شنبه ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۸ با ارسال پیامی به شورای امنیت سازمان ملل، ارسال سلاح توسط رژیم ایران به حوثی‌ها را نقض آشکار قطعنامه‌های ۲۱۱۶ و ۲۲۳۱ شورای امنیت دانست.

این کشور در نامه‌اش خطاب به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نوشته است: ایران برای حوثی‌ها تسلیحات پیشرفته از جمله موشکهای بالستیکی، هواپیماهای بی‌سرنشین و مینهای زمینی ارسال می‌کند. علاوه بر این آموزش شیوه به‌کارگیری این تسلیحات را نیز در اختیار آنها قرار می‌دهد. تا بتوانند یمنیها را قتل‌عام کنند.

امارات متحده عربی بار دیگر بر حمایت ائتلاف عربی از روند صلح در یمن و حمایت از تلاش‌های نماینده ویژه سازمان ملل ‌متحد در این کشور تأکید کرد.

در بخش دیگری از نامه امارات متحده عربی به دبیرکل آمده است، کشورهای عضو ائتلاف عربی در چارچوب ابتکارعمل کشورهای خلیج، قطعنامه‌های سازمان ملل ‌متحد و نتایج گفتگوهای ملی یمنی‌ها، خواهان پایان دادن به بحران یمن از راههای مسالمت‌آمیز هستند.

امارات متحده عربی در تأکید بر تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در یمن، مشارکت در مذاکرات سیاسی را خاطرنشان کرده می‌نویسد: گزینه نظامی از نظر ائتلاف عربی به‌عنوان آخرین گزینه برای حل بحران یمن در نظر گرفته شد، ولی در عین‌حال آزادسازی بندر الحدیده از دست شبه‌نظامیان حوثی برای مجبور کردن آنها به حضور در مذاکرات صلح، امری ضروری است.

در نامه امارات همچنین آمده است:«برای تحقق صلح و مجبور کردن حوثی‌ها به حضور بر سر میز مذاکره، نیروهای دولت قانونی یمن با حمایت ائتلاف عربی، عملیات نظامی گسترده‌یی را علیه این گروه شبه‌نظامی در حدیده و دیگر جبهه‎ها آغاز کرده‎اند. این عملیات بسیار دقیق، محاسبه شده و دارای اهدافی روشن از جمله ازسرگیری مجدد روند سیاسی برای رسیدن به صلح در یمن است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1a7f5966-e42e-4f45-8917-ff23024b2b2b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات