728 x 90

برایان هوک: افزایش فشار آمریکا روی رژیم ایران با نیروی ضربت جدید

برایان هوک
برایان هوک

برایان هوک همآهنگ‌کننده اقدامات علیه رژیم آخوندی در وزارت‌خارجه آمریکا، گفت: «استراتژی جدید رئیس‌جمهور (آمریکا) اتخاذ یک رویکرد جامع به‌منظور پاسخگویی به همه تهدیدات (رژیم) ایران برای صلح و امنیت است. این رژیم میزان بسیاری از درآمد تجاری خود را برای تأمین مالی تروریسم در سراسر جهان استفاده می‌کند و هدف ما ممانعت از دستیابی این رژیم به پول‌هایی است که با استفاده از آن به تروریسم، برنامه‌های اتمی و موشکی و سایر فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده‌اش در خاورمیانه دامن می‌زند».

برایان هوک گفت: «قرار نگرفتن دولت اوباما در کنار مردم ایران در سال ۲۰۰۹قطعاً یک اشتباه بود. دولت (کنونی)، خلاف چنین رویکردی را اتخاذ کرده است».

 

آمریکا، فشار را روی ایران، با نیروی ضربت جدید، افزایش می‌دهد

تلویزیون فاکس‌نیوز ۱۷ اوت ۲۰۱۸ – ۲۶مرداد۹۷

مجری: آیا ممکن است درباره نیروی ضربتی که تابه‌حال داشته‌ایم و اختلافش با مدیریتی که در رابطه با ایران تا این نقطه داشته‌ایم توضیح دهید؟

برایان هوک: موضوع ایران مشخص است، رژیم ایران در تروریسم و تأمین مالی تروریسم، تهاجمات دریایی، گسترش موشکها، و نقض حقوق‌بشر و بسیاری از موارد دیگر دست دارد.

بنابر این، استراتژی جدید پرزیدنت، اتخاذ یک رویکرد جامع است که ما بتوانیم تمامی تهدیدهایی که از جانب ایران متوجه صلح و امنیت ِ آمریکا و متحدان ما و در تمامی جهان می‌شود را، بررسی کنیم.

و وزیر امور خارجه، پمپئو، یک گروه کاری را در رابطه با رژیم ایران شکل داده است، که به همآهنگی با مجموعه‌ای از کارها، که در تمامی این بخش، نیاز است انجام شود، کمک می‌کند.

 

مجری: این گروه کاری به‌نظر می‌آید که قصد دارد حداکثر فشار را در رابطه با ایران بکار بگیرد.

ما سیاست اعلام شدهٍ پرزیدنت در رابطه با کشورهای دیگر را که قبلاً انجام داده است را می‌بینیم،

در رابطه با ایران حداکثر فشار (به چه معناست)؟

ما آنها را تحریم کرده‌ایم، چه (کار بیشتری باید انجام شود)؟

برایان هوک: ایران بخش زیادی از درآمد تجاری خودش را، برای تأمین مالی تروریسم در سراسر منطقه استفاده می‌کند.

این فعالیتهای ما، برای وارد آوردن حداکثر فشارِ اقتصادی است تا ایران را از دستیابی به آن پولی که برای سوخت رسانی به تروریسم، برنامه موشک‌های اتمی و فعالیتهای دیگر برای بی‌ثبات کردن خاورمیانه با خشونت بیشتر و صلح کمتر، نیاز دارد، محروم کنیم.

و این موضوعی ایست که ما روی آن از زاویه فشار اقتصادی متمرکز شده‌ایم، همچنین، پرزیدنت یک آینده بهتر برای ایران ارائه می‌دهد، البته در صورتی که، رفتار خودش را عوض کند.

و ما فکر می‌کنیم که مردم ایران بسیاری از همان درخواستهایی را مطرح می‌کنند که ایالات متحده خواستار آن است.

 

مجری: آیا فکر می‌کنید که ما فرصتی را در سالهای گذشته در زمان قیام، (که در خیابان) انجام شد، از دست داده‌ایم؟

دولت دیگری بر سر کار بود که آن پشتیبانیی که می‌توانست از آن انقلاب انجام بدهد را، انجام نداد.

برایان هوک: در ۲۰۰۹ این یک اشتباه بود که، اوباما در کنار مردم ایران قرار نگرفت.

و این دولت (جدید) رویکرد ۱۸۰درجه مخالفی را اتخاذ کرده است و هیچ تظاهراتی نبوده است که رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه، حمایت‌شان را از (مردم ایران) برای یک زندگی بهتر، آزادیهای بیشتر و اقتصاد بهتر، اعلام نکرده باشد.

ایران کشوری است با یک فرهنگ غنی و عمیق که یک تاریخ پر غروری دارد،

و پرزیدنت بارها به مردم ایران اعلام کرده است، که با آرمانهای آنها، برای یک زندگی بهتر، شریک است، و رژیم نیاز است که رفتارش را تغییردهد.

 

اعلام گروه اقدام ایران به ریاست برایان هوک توسط مایک پمپئو

روز ۲۵مرداد۹۷ مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری گروه اقدام ایران به ریاست برایان هوک را اعلام کرد. وی تأکید کرد که با رفتار شرورانه رژیم ایران مقابله می‌کنیم:

 

مایک پمپئو در وزارت‌خارجه ۲۵مرداد۹۷:

امروز من خوشنودم که تشکیل گروه اقدام ایران را اعلام کنم.

گروه اقدام ایران، مسئول مدیریت و بررسی همه جنبه‌هایی است که وزارت‌خارجه در فعالیتهای مربوط به ایران انجام می‌دهد. آنها مستقیم به خود من گزارش می‌دهند.

حدود ۴۰سال است که رژیم تهران مسئول بکارگیری خشونت و داشتن رفتار بی‌ثبات کننده علیه آمریکا متحدان و دوستان ما و به واقع خود مردم ایران بوده است.

در ماه می‌ سال جاری پرزیدنت ترامپ از توافق اتمی پر از شکاف و نواقص بیرون کشید. توافقی که در محدود ساختن پیشرفت برنامه اتمی ایران یا کمپین خشونت آن در خارج شکست خورده بود.

پرزیدنت ترامپ در این جنگ، یک کارزار فشار، بازدارندگی و همچنین یک همبستگی را با مردم ایران که مدتهاست در رنج هستند ایجاد کرد.(ادامه مطلب)

 

در کنفرانس خبری که برایان هوک به‌عنوان ریاست گروه اقدام ایران معرفی شد، وی گفت:

برایان هوک: اقدامات شرورانه رژیم ایران گسترده است

من می‌خواهم از وزیر خارجه [مایک پمپئو] تشکر کنم. در ماه مه وزیر خارجه استراتژی جدید ما در رابطه با ایران را اعلام کرد تا از امنیت ملی ایالات متحده و امنیت متحدان و شرکای ما حفاظت کند و برای ترویج یک آینده روشن‌تر برای مردم ایران.

 

و ما یک رویکرد همه‌جانبه‌یی را در رابطه با ایران اتخاذ کرده‌ایم چرا که گستره اقدامات شرورانه رژیم ایران دارای طیف بسیار گسترده‌یی می‌باشد از جاه‌طلبیهای آن برای تسلیحات اتمی، از حمایتش برای تروریسم، فعالیتهای سایبری آن و تکثیر موشکهای بالستیک آن و بسیاری بیشتر.

رژیم ایران یک نیرویی برای بی‌ثباتی و خشونت بوده است.

استراتژی جدید ما به تمامی این تهدیدات ایران می‌پردازد و گروه جدید اقدام ایران متمرکز اعمال این استراتژی خواهد بود. ما دارای یک تیم خبره از نفرات حرفه‌یی در سیاست خارجی اینجا در وزارت‌خارجه و در دولت هستیم. گروه اقدام ایران در هدایت فعالیتهای ما در وزارت‌خارجه و در اجرای استراتژی رئیس‌جمهور در بین آژانسها، یک نقش تعیین‌کننده بازی خواهد کرد.

 

برایان هوک:‌ دولت آمریکا دنبال جلب حمایت بین‌المللی علیه رژیم ایران است

دولت آمریکا همچنین به ساختن گسترده‌ترین سطح حمایت بین‌المللی برای استراتژی‌مان ادامه خواهد داد.

همین دیروز من در لندن بودم و با مقامات ارشد از آلمان، فرانسه و بریتانیا برای گفتگوهای سازنده در مورد ایران ملاقات داشتم.

ما به کار حول آن زمینه‌هایی که با متحدان و شرکایمان در سراسر جهان اتفاق‌نظر داریم ادامه خواهیم داد و ما تلاش برای پیدا کردن اجماع حول مواردی که الآن اتفاق‌نظر داریم را انجام خواهیم داد.

من در تمامی طول پروسه کاریم در زمینه سیاست خارجی در رابطه با ایران کار کرده‌ام، شروعش در سال ۲۰۰۶در شورای امنیت سازمان ملل بوده که مشاور سفیر ایالات متحده جان بولتون در سازمان ملل بودم.

من از وزیر خارجه پمپئو برای این فرصت و اعتمادی که به من و همکارانم برای اجرای استراتژی کرده است، متشکرم.

 

برایان هوک‌: رژیم ایران را از درآمدهایش برای تأمین مالی تروریسم محروم می‌کنیم

برایان هوک در پاسخ به سؤال خبرنگاران گفت:

هدف تحریمها محروم کردن رژیم ایران از درآمدها برای تأمین مالی ترویسم است. این هدف حداکثر فشار اقتصادی است. موضوع این نیست که تنش و جدال با کشورهای دیگر ایجاد کنیم. اما وقتی که به حجم پولی که رژیم ایران برای اسد و برای شبه‌‌نظامیان شیعه و برای حزب‌الله لبنان فراهم می‌کند، نگاه کنید، میلیاردها و میلیاردها دلار است. و ما باید به نقطه‌ای برسیم که این جریانهای درآمد را بخشکانیم. و بنابراین این هدف کارزار حداکثر فشار اقتصادی ماست. ما تیمهایی از وزارت‌خارجه و وزارت خزانه‌داری داشتیم که تا الآن باید بگویم از ۲۴کشور در اکثر مناطق دنیا بازدید کردند. این کار در ماههای آتی ادامه خواهد یافت. و ما با متحدان در سراسر دنیا گفتگوهای بسیار خوبی داشتیم به‌دلیل این‌که وقتی که شما به طیف تهدیدهای ایران نگاه می‌کنید، به‌خصوص موشکی، سایبری، دریایی، تجاوز، تروریسم. اینها نگرانیهای کشورهای دیگر هم هستند و ایالات متحده در این خصوص تنها نیست. و من این را می‌یابم که وقتی ما می‌نشینیم و با کشورهای دیگر صحبت می‌کنیم، منافع مشترکی وجود دارد که می‌توانیم پیش ببریم و ما به این کار ادامه می‌دهیم.

 

مطالب مرتبط:

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8ea141a6-9e32-4b16-bfd0-f5430fcf6c11"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات