728 x 90

برآشفتگی رژیم آخوندی از حضور ماکرون در کاظمین: آقای کاظمی! مراقب بازی خطرناک خود باشید

کنفرانس بغداد
کنفرانس بغداد

به‌دنبال برگزاری کنفرانس بغداد در روز ۷شهریور و دیدار امانوئل ماکرون به همراه نخست وزیر عراق از کاظمین، روزنامه حکومتی وطن امروز به تهدید الکاظمی نخست‌وزیر عراق پرداخت و با عنوان «ابلیس پاریس در کاظمین» نوشت: آقای کاظمی! مراقب بازی خطرناک خود باشید.

روزنامه حکومتی وطن امروز ۱۰شهریور۱۴۰۰ نوشت: عجب طنز تلخی! یک سیاستمدار اسلام‌ستیز با اسکورت نخست‌وزیر عراق و تیم همراهش به کاظمین می‌رود.
بهتر است مصطفی الکاظمی بداند بازی اعتقادی، استراتژیک و سیاسی خطرناکی را آغاز کرده است. زمینه‌سازی برای حضور مستمر فرانسوی‌ها در بغداد و منطقه، حتی به بهای نادیده گرفتن «نجاست» ماکرون و نقش دولت متبوع وی در کشتار هزاران شهروند عراقی، موضوعی نیست که بتواند در لابه‌لای الفاظ دیپلماتیک و تعارف‌های مرسوم در حوزه روابط بین‌الملل پنهان شود. بازی خطرناک دولت فعلی عراق، امروز بیش از هر زمان دیگری از سوی افکار عمومی منطقه و طرفداران پاکسازی غرب آسیا از اشغالگران (‌اعم از آمریکایی‌ها، فرانسوی‌ها، انگلیسی‌ها و...) رصد می‌شود.

خاطرنشان می‌شود در بیانیه پایانی کنفرانس بغداد الکاظمی نخست‌وزیر بغداد ضمن بیان اهمیت بازگشت عراق به جایگاه آن، بر مخالفت با تبدیل شدن کشورش به صحنه درگیری و پایگاهی برای هر گونه تهدید علیه دیگران تأکید کرد.

امانوئل ماکرون در سخنان خود گفت: «ما این‌جا برای کمک به عراق و امنیت و ثبات آن حضور داریم و فرانسه به حمایت از عراق و نیروهای مسلح آن برای مبارزه با تروریسم و هم‌چنین احداث طرح‌های زیربنایی در این کشور پایبند است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d85ca01a-840b-4a54-9c76-4d54b0e5ae4a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات