728 x 90

مصر، عربستان، پاکستان و قطر خواستار خویشتنداری شدند

وزارت‌خارجه مصر
وزارت‌خارجه مصر

یکشنبه (۲۶فروردین) - وزارت‌خارجه مصر با ابراز "نگرانی عمیق"خود از این حملات خواستار"خویشتن‌داری حداکثری"طرفین درگیر شد. در بیانیه‌یی وزارت‌خانه نسبت به"خطر گسترش منطقه‌ای"این درگیری هشدار داده شده و آمده است که قاهره"در تماس مستقیم با همه طرف‌های درگیر برای مهار اوضاع تلاش خواهد کرد."


یکشنبه (۲۶فروردین) - وزارت‌خارجه عربستان سعودی نیز با انتشار بیانیه‌یی نگرانی خود را از تشدید تنشهای نظامی ابراز کرد و از همه طرف‌ها خواست تا با خویشتنداری، منطقه و مردم ساکن آن را از خطرات جنگ در امان نگه دارند. در این بیانیه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته شده تا "مسئولیت خود را در قبال امنیت و صلح جهانی به کار بگیرد."

 

یکشنبه (۲۶فروردین) - قطر «نگرانی عمیق» خود را ابراز کرد و از همه طرف‌ها خواست تا «تشدید را متوقف کنند، تنشها را آرام کنند و حداکثر خویشتن‌داری را به کار گیرند».

 

یکشنبه (۲۶فروردین) -پاکستان گفت این حملات پیامدهای شکست دیپلماسی بوده است.

در بیانیه دولت پاکستان آمده است: «پاکستان ماه‌هاست که بر ضرورت تلاش‌های بین‌المللی برای جلوگیری از گسترش خصومتها در منطقه و آتش‌بس در غزه تأکید کرده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/372a9be8-382c-4675-883e-13393964e739"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات