728 x 90

بحران سياسي عراق,

کریستوفر هیل: مالکی دیگر نمی‌تواند بخشی از ترکیب آینده سیاسی عراق باشد

-

--
--
کریستوفر هیل سفیر سابق آمریکا در عراق به بخش انگلیسی تلویزیون الجزیره گفت: بحران عراق را نباید در کادر مالکی که این روزها چند نفر را گرد خود جمع کرده دید. به نظر من او دیگر نمی‌تواند بخشی از ترکیب آینده سیاسی عراق باشد.
سفیر سابق آمریکا در عراق افزود: در حالی که کشتی در حال غرق شدن است، آنها در حال بحث در مورد چیدن صندلیهای سالن غذاخوری آن می‌باشند؟!
ودا خانفر رئیس فوروم شرق نیز به الجزیره گفت: سیاستمداران عراقی در مورد جزییات مربوط به این یا آن موضع جر و بحث می‌کنند در حالی که، موجودیت کل عراق عملاً در خطر است. وی افزود: ما شاهد فروپاشی کشوریم در حالی که آنها درگیر این هستند که چه کسی این وزارتخانه یا آن موضع را خواهد داشت. ما نیاز به بازبینی سیاست عراق داریم، ریشه مشکلات، قانون اساسی فرقه‌ای و فسادی است که این کشور در خلال سالهای اخیر در آن فرو رفته است، این چیزی است که باید با آن برخورد شود، قبل از این‌که در مورد هر نوع ترتیباتی صحبت کنیم که با اتخاذ آن، بخواهیم مردم را متحد کرده و عراقی قویتر بنا کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7c21d30b-dfcb-45d2-8134-0e4b6d166424"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات