728 x 90

این شرایط بحران نیست یک شرایطی به سمت فروپاشی است

شیوع گسترده کرونا در کشور
شیوع گسترده کرونا در کشور

این روزها کرونا با ویروس جهش‌یافته دلتا در کشتار مردم بیداد می‌کند. کشتاری که دیگر همه واقفند ناشی از عملکرد کرونای ولایت است که از ابتدا نه پای قرنطینه آمد و پس از ساخته شدن واکسن این بیماری هم، ورود آن را ممنوع کرد و عملاً باعث شد که چرخه این بیماری در سراسر کشور گسترش پیدا کند و بر اساس نظر کارشناسان دست‌اندرکار درمان در حاکمیت آخوندها وضعیت نگران کننده‌تری نیز در پیش است.

ازدحام بیماران کرونایی آن‌چنان زیاد است، که دیگر امکانات موجود جوابگو نیست. چنان‌چه بیماران بسیاری در گوشه و کنار راهروها و حیاط بیمارستانها روی زمین نه بستری بلکه رها شده‌اند چرا که کادر درمان کشور هم خسته و کوفته‌اند و هم تعداد اندک آنها پاسخگوی این همه بیمار نیست.

این وضعیت هولناک در ایران آخوند‌زده، در حالی است که در بسیاری کشورها با اتخاذ شیوه‌های درست و علمی و با واکسینه کردن مردم نه تنها از گسترش بحران جلوگیری کردند، بلکه وضعیت را به جایی رسانده‌اند که مردم در استادیوم‌ها و سالنهای ورزشی به تماشای مسابقات می‌نشینند، میزان مرگ و میر در این کشورها نیز یا به صفر و یا این‌که به حداقل ممکن رسیده است.

یک پزشک کارشناس در رابطه با بحران کرونا و آنچه که این روزها بر مردم می‌گذرد گفت: «آنچه که الآن در آن هستیم شرایط بحران نیست، بلکه شرایط فراتر از بحران است ما در وضعیت فوق اشباع هستیم. تخت‌های بیمارستانی کاملاً پر شده‌اند و الآن ما جایی برای بستری کردن بیماران نداریم. تمام تختهایی را که سیستم‌های مختلف آماده کرده بودند و در شهر تهران به یازده‌هزار تخت می‌رسید، کاملاً پر شده و روند شرایط به سمتی است که به‌نظر نمی‌رسد به این زودی از این موضوع خلاص شویم. علت نیز این است که راه‌کار ویژه‌یی طراحی نشده این شرایط بحران نیست یک شرایطی به سمت فروپاشی است» (روزنامه مستقل ۱۹مرداد ۱۴۰۰).

محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستاری هم ضمن اشاره به وضعیت بحرانی کشور در زمینه بیماری کرونا گفت: «وزارت بهداشت از هم فروپاشیده و نظام درمانی ما در بحث کرونا به‌حال خود رها شده است» (سایت تجارت نیوز ۱۷مرداد ۱۴۰۰).

به‌رغم گفته آن کارشناس حکومتی که در حاکمیت آخوندی راه‌کار ویژه‌یی طراحی نشده است، باید گفت اتفاقاً راه‌کار ویژه اتخاذ شده است و آن هم گسترش عمدی بحران است.

عدم واکسیناسیون مردم و مشروط کردن واکسینه کردن آنها با واکسنهای غیرمعتبر داخلی نظیر واکسن موسوم به کوو برکت یکی از راههای درگیر کردن مردم با این ویروس مرگبار است.

واکسنی که ستاد فرمان اجرایی خمینی ملعون به‌عنوان سازنده آن مجبور شد پس از تولید، یک میلیون و ۲۰۰هزار دُز آنرا دور بیندازند، علت دو ریختن این حجم بزرگ از آن به این دلیل بود که بنا بر گزارشاتی به نمونه زنده ویروس آلوده شده بود.

در این رابطه سایت رکنا به‌نقل از رئیس مرکز ویروس‌شناسی کشور در تشریح جزئیات ماجرای از دست رفتن یک میلیون و ۲۰۰هزار دُز واکسن برکت نوشت: » ممکن است در هنگام تقسیم مواد اولیه این واکسنها در خط تولید صنعتی اشتباهی رخ داده باشد یا احتمال دارد پای اتفاقات دیگری (آلوده شدن به ویروس زنده ویروس) به جز اشتباه در هنگام پر کردن ویال در تولید واکسن برکت رخ داده باشد» (رکنا ۱۶تیر ۱۴۰۰).

این وضعیت باعث بالا رفتن تلفات روزانه کرونا شده و بنا بر آمارهای رسمی که همه می‌دانند کوچک شده و غیرواقعی است، روزانه تا حدود ۶۰۰نفر فوت کنند.

روز ۱۸مرداد ایران اولین کشور دنیا از نظر تعداد مبتلایان به کرونا و هم‌چنین آمار درگذشتگان کرونایی بود.

در این رابطه سایت خبرآنلاین ضمن اشاره به آمار رسمی مبتلایان به بیماری و درگذشتگان ناشی از آن نوشت: «... این آمار یعنی کشور نسبت به دیگر کشورهای دنیا وضعیت وخیم‌تری دارد و آنطور که جدول‌های رسمی نشان می‌دهد، میزان ابتلا به کرونا در روز گذشته ۳۹هزار و ۶۱۹، بوده است و با این میزان ابتلا رتبه نخست از این حیث را به دست آوردیم» (خبرآنلاین ۱۸مرداد ۱۴۰۰).

در زمینه شرایط بحرانی کنونی روزنامه حکومتی رسالت نوشت: «داستان این روزهای بیماران مبتلا به کرونا، غم‌انگیز و نگران‌کننده است. حتی غم‌انگیزتر از پیک پنجم و گونه دلتا که سرایت و انتشارش نسبت به سویه‌های اولیه به‌مراتب بیشتر شده و ما مثل رزمنده‌ای در میدان جنگ، بی‌اسلحه، مستأصل و درمانده پیش می‌رویم و بسیار مضطربیم و حالا به این شرایط، اضطراب تهیه دارو هم اضافه‌شده، اضطراب بیماری که باید همه‌جا را زیر پا بگذارد تا شاید دارو را بیابد» (رسالت ۱۹مرداد ۱۴۰۰).

شرایط هولناک کنونی اقتضا می‌کند که بسیاری از مناطق قرنطینه و یا این‌که کشور به‌طور کامل تعطیل شود، و نمکی وزیر بهداشت دولت روحانی نیز طی نامه‌یی به خامنه‌ای چنین درخواستی از او کرد و او هم در نامه‌یی به روحانی نوشت که این درخواست بررسی شود.

اما نه تنها آخوند حسن روحانی در این زمینه هیچ اقدامی نکرد بلکه از وقتی که آخوند رئیسی هم کنترل اوضاع را به دست گرفته همین وضعیت ادامه دارد.

در این رابطه روزنامه همشهری از قول مشاور وزیر کشور نوشت: « «روح‌الله جمعه ای» در این پیام توئیتری تأکید کرده است که پیشنهاد تعطیلی نیز ابتدا در قرارگاه مورد بحث قرار گرفت و سپس در ستاد ملی کرونا با حضور رئیس‌جمهور محترم، با توجه به شرایط فعلی بدون هیچ مخالفتی عدم تعطیلی تصویب شد» (همشهری۱۹ مرداد ۱۴۰۰).

حاکمیت آخوندی برای جلوگیری از قیام مردم و سرنگونی خود باعث گسترش بحران کرونا شد و آنرا سپری برای ادامه بقای ننگینش کرد.

اکنون این بحران آن‌چنان فراگیر شده که باعث نگرانی کارشناسان و رسانه‌های حکومتی هم شده است، آنها همواره موضوع مدیریت و مقابله نادرست را عامل بحران معرفی می‌کنند، که البته واقعی اما بخش ناچیز از واقعیت است، عامل اصلی که آنها هرگز به آن اشاره نمی‌کنند سیاست ضدمردمی و ضدانسانی تعمدی کرونای ولایت در زمینه گسترش بحران است.

موضوعی که از روز اول با پنهان‌کاری حدود دوماهه شیوع بیماری شروع شد، سپس خامنه‌ای بحران را کوچک نمایی کرد، و زمانی هم که بحث واکسیناسیون پیش آمد الم‌شنگه ممنوعیت ورود واکسنهای ساخت غرب را به راه انداخت، و از ورود واکسنهای معتبر جلوگیری کرد.

بنابراین از زمانی که کرونا در قم شایع شد و سپس به شهرها و مناطق دیگر کشور گسترش یافت، و اکنون که بحران آن‌چنان گسترش یافته که بهداشت و درمان در حال فروپاشی است، به‌طور مشخص این خامنه‌ای و همپالگی‌هایش بودند که گسترش بحران را کارگردانی کردند.

واقعیت این است که فاجعه کشتار کرونا که خامنه‌ای برای زمین‌گیر کردن مردم گریبانگیر آنها کرده است، در نهایت به جای این‌که نظام ولایت را از باتلاق سرنگونی مصون نگاه دارد، بی‌تردید به‌مثابه طناب دار مکافات و سرنگونی آن عمل می‌کند.

در جریان قیامهای اخیر هم مردم خصوصاً جوانان و کانون‌های‌شورشی ثابت کردند که اسیر بحرانهای کنونی نشده و نمی‌شوند. نظام ولایت فقیه اگر چه می‌تواند با هزار ترفند برای مدتی هم که شده موانعی ایجاد کند ولی نهایتاً نمی‌تواند مردم از مسیر رسیدن به سرمنزل نهایی قیام‌های‌شان که سرنگونی رژیم و برقراری یک حاکمیت مردمی است باز بدارد.

بی‌تردید این هدف پرشکوه و مبارک که دور نیست، محقق خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/30815537-b4b8-4e16-b4b8-79692ab7dd68"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات