728 x 90

اولنا زلنسکا خطاب به کنگره آمریکا: «این ترور را متوقف کنید»

همسر رئیس جمهور اوکراین در حال سخنرانی برای نمایندگان کنگره آمریکا
همسر رئیس جمهور اوکراین در حال سخنرانی برای نمایندگان کنگره آمریکا

خبرگزاری فرانسه روز ۲۹تیرماه در گزارشی از حضور همسر رئیس‌جمهور اوکراین در کنگره آمریکا نوشت: بانوی اول اوکراین خطاب به کنگره آمریکا گفت: «این ترور را متوقف کنید».

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از واشنگتن نوشت: بانوی اول اوکراین روز چهارشنبه یک سخنرانی پر احساس خطاب قانونگذاران آمریکایی برای تسلیحات بیشتر برای مبارزه با مهاجمان روس کرد و گفت که او از طرف میلیون‌ها پدر و مادری که برای وضعیت فرزندانشان در هراس هستند صحبت می‌کند.

با الهام گرفتن از همسرش، رئیس‌جمهور ولودیمیر زلنسکی، که تصاویر گرافیکی را در طول حضور مجازی خود در مقابل کنگره ایالات متحده نشان داد، اولنا زلنسکا تصاویری از کودکان شادی که توسط روسیه کشته یا معلول شده بودند را به نمایش گذاشت.

از جمله لیزا دمیتریوا، یک کودک چهار ساله مبتلا به سندرم داون یک ساعت قبل از کشته شدن در حمله روس‌ها در هفته گذشته در وینیتسیا، در ویدیویی که توسط مادرش به تصویر کشیده شده، بر روی کالسکه‌اش در حالی که خوشحال بود، دیده می‌شد.

زلنسکا گفت: ما می‌خواهیم هر پدری و هر مادری بتواند به فرزندش بگوید: «آرام بخواب، دیگر نه حمله هوایی می‌شود، نه موشکی». آیا این خواسته زیادی است؟»

زلنسکا اذعان کرد که برای یک بانوی اول غیرعادی است که به‌دنبال سلاح باشد، اما گفت که این امر حیاتی است.

او گفت که اوکراین به سیستم‌های دفاع هوایی نیاز دارد تا راکتها کودکان را در کالسکه‌هایشان نکشند.

او گفت: "به ما کمک کنید تا این ترور علیه اوکراینیها را متوقف کنیم. "

او هم خاطره حملات تروریستی ۱۱سپتامبر و هم دعوت اعلامیه استقلال ایالات متحده را برای بهره بردن از "زندگی، آزادی و جستجوی خوشبختی" مورد استناد قرار داد.

او گفت که قانونگذاران آمریکایی هفته آینده به تعطیلات خواهند رفت و "این عادی است."

"این دقیقاً همین عادی بودن است که ما اکنون از آن محروم هستیم. آیا پسرم می‌تواند در پاییز به مدرسه بازگردد؟ نمی‌دانم، مانند میلیون‌ها مادر دیگر در اوکراین."

خبرگزاری فرانسه افزود: هم رئیس‌جمهور جو بایدن که روز سه‌شنبه با او ملاقات کرد و هم کنگره ایالات متحده مشتاق تأمین تسلیحات برای اوکراین بوده‌اند و بسته ۴۰میلیارد دلاری را در ماه مه تصویب کردند.

اما با پیشروی نیروهای روسی در شرق، اوکراین به‌دنبال تأمین جریان پایدارتر تسلیحات از جمله موشک‌های دقیق دوربردتر است.

قانونگذاران آمریکایی در حالی که زلنسکا از کمک آنها تشکر می‌کرد، کف زدند و زلنسکا گفت: "در حالی که روسیه می‌کشد، آمریکا نجات می‌دهد."

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a40bc075-d465-4b7a-83a8-b9045e222ea6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات