728 x 90

اعتراف عضو مجلس ارتجاع به تلف شدن دامها به‌دلیل احتکار ۵میلیون تن نهاده دامی توسط مافیای بازار

احتکار نهاده دامی - عکس  از آرشیو
احتکار نهاده دامی - عکس از آرشیو

عضو مجلس ارتجاع به احتکار و انباشت ۵میلیون تن نهادهای دامی توسط مافیای بازار که عدم توزیع آن باعث خسارات فراوانی به دامداران شده است اعتراف کرد.

حبیب آقاجری در گفتگو با خبرگزاری حکومتی فارس گفت: متأسفانه در نتیجه بی‌توجهی و سهل‌انگاری مسئولان بانک مرکزی و تأخیر در ابلاغ مجوز امکان ترخیص کالا به گمرک، ۳.۵میلیون تن نهاده‌های دامی در بندر ماهشهر موسوم به (خمینی) به مدت ۴۵روز انباشته و به دست صاحبان کالا و دامداران نرسیده است.
وی افزود: همین مسأله موجب خسارت تعداد زیادی از دامداران و تلف شدن دام در کشور شده است که بدون شک تاثیر زیادی نیز بر بازار این محصولات داشته است.

وی در ادامه افزود: با وجود این‌که بانک مرکزی می‌توانست تنها با ذخیره ۱۰درصد محصولات به‌عنوان ضمانت ارزی کالا، به ارائه مجوز ترخیص ۹۰درصد کالا به مسئولان گمرک اقدام کند اما در این رابطه سهل‌انگاری کرده که منجر به ایجاد یک بحران در بین دامداران و صاحبان کالا شده است این در شرایطی است که طی روزهای آینده یک میلیون و نیم تن نهاده‌های دامی دیگر نیز از کشتی‌هایی که در حال حاضر در لنگرگاهها هستند تخلیه می‌شود و این شرایط را بحرانی‌تر می‌کند.(خبرگزاری سپاه پاسداران-فارس ۲۳ تیر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4c940e6f-8718-4622-a84c-e3e70fb45482"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات