728 x 90

خشم و انزجار عمومی از بی‌عملی رژیم در مقابله با آثار فاجعه‌بار سیل در سراسر کشور

اطلاعیه شورای ملی مقاومت
اطلاعیه شورای ملی مقاومت

 

رژیم شمار واقعی قربانیان را پنهان می‌کند و الویت نیروهای سرکوبگر ممانعت از اعتراضات مردمی است.

 

در حالی‌که سیل بخشهای وسیعی از ایران را فراگرفته و مردم از عدم کمک‌رسانی رژیم و نقش آن در تخریب زیرساختهای کشور و تشدید آثار فاجعه‌بار این سیل به خشم آمده‌اند، سپاه پاسداران و دیگر ارگانهای سرکوبگر به‌جای کمک‌رسانی تلاش می‌کنند از حرکتهای اعتراضی جلوگیری کنند. در همین راستا رژیم از افشای آمار واقعی قربانیان خودداری می‌کند.

پاسدار سرتیپ ایوب سلیمانی جانشین نیروی انتظامی امروز گفت ”تأمین امنیت مهمترین مسأله مناطق سیل زده” است و ”گشتهای انتظامی استقراری و سیار با همکاری بسیج و سپاه همچنین ایست و بازرسی در نقاط مختلف شهرستان از اقداماتی است که به‌منظور پیشگیری از جرایم و آسیب‌های احتمالی با تمام امکانات و تجهیزات باید برقرار شود”.

امروز در پی بارشهای تند بهاری در بسیاری از استانهای ایران در جنوب و در غرب کشور سیل جاری شد. در شیراز سیل قسمتهای مختلف شهر به‌ویژه دروازه قران و بازار قدیمی وکیل یکی از بناهای باستانی ایران را در برگرفت و شمار زیادی قربانی به‌جا گذاشته است. در حالی‌که رژیم از ۱۷کشته صحبت می‌کند، شمار کشته‌ها بسیار بیشتر است و مستمراًً در حال افزایش است. سیل صدها خودرو را با خود برده است. بی‌عملی حکومت به قدری مشهود است که کوروش کرمپور از نمایندگان مجلس ارتجاع با اشاره به سوء مدیریت رژیم خواستار محاکمه مقصران شد.

این اولین بار نیست که شیراز با بارش شدید مواجه است. اما پاسداران و دیگر ارگانهای حکومتی در سالهای اخیر با جاده‌سازی و ساختمان سازی بی‌رویه، مسیل سنتی آب باران که صدها سال مانع سیلهای ویرانگر بوده را مسدود کرده و در نتیجه سیل با قدرت زیاد از دروازه اصلی شهر (دروازه قرآن) وارد شده است.

از سوی دیگر مردم شیراز می‌گویند مدیران استان هشدارهای هواشناسی را جدی نگرفتند و شب قبل منطقه را تخلیه نکرده و از عبور و مرور خودروها از دروازه قران جلوگیری نکردند.

علاوه بر استان فارس سیل در لرستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، اصفهان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، گلستان و دیگر نقاط کشور دهها کشته و زحمی به‌جای گذاشته است.

در سر پل ذهاب که یک‌سال و نیم قبل دچار زلزله شده بود، سیل چادرها و کانتینرهای مردم زلزله‌زده را که رژیم هیچ اقدامی برای پناه دادن به آنها بکار نبرده است را با خود برد و آنچه از زندگی آنها باقی مانده بود از دست رفت.

وضعیت در شهر اهواز بسیار خطرناک است و رودخانه کارون طغیان کرده است. در لرستان طغیان رودخانه پل دختر وضعیت را بسیار وخامت‌بار ساخته است.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ضمن تسلیت به مردم مصیبت زده، از عموم مردم به‌ویژه جوانان غیور خواست تا به هر طریق که می‌توانند به‌عملکردهای رژیم آخوندی در مقابله با سیل، دست به اعتراض بزنند و رژیم را مجبور کنند که امکانات سپاه و بسیج را در اختیار مردم بگذارد تا خود مردم از فجایع هولناک تر در نقاط مختلف کشور به‌خصوص در سد کرج و تهران و شهر کرج جلوگیری کنند.

رژیم آخوندی و سردمداران فاسد آن و سپاه پاسداران با نابودی محیط‌زیست، باعث تشدید هر چه بیشتر خسارات این سیل ویرانگر شدند و از سوی دیگر با چپاول اموال مردم و به هدر دادن آنها در سرکوب و تروریزم و جنگ‌افروزی و پروژه‌های ضد ملی اتمی و موشکی، شهرها و روستاهای کشور را به ویرانی کشانده، از حداقل زیرساختها محروم کرده‌ و در مقابل حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل بی‌دفاع گذاشته‌اند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۵ فروردین ۱۳۹۸ (۲۵ مارس ۲۰۱۹)

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4ec14026-12ed-45df-9589-dd01825f1ba2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات