728 x 90

اعتراف رئیس دادگستری استان لرستان ،به بازداشت کودکان در جریان قیام آبانماه

کشتار  نوجوانان زیر ۱۸سال به‌دست حکومت آخوندی
کشتار نوجوانان زیر ۱۸سال به‌دست حکومت آخوندی

بنا‌ به گزارش خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس) از خرم‌آباد، رئیس کل دادگستری رژیم در لرستان در سخنانی اعتراف کرد که در اعتراضات قیام آبانماه ۸کودک توسط نیرو های سرکوبگر رژیم بازداشت شدند.

دادستان جنایتکار رژیم گفت: «در جریان اغتشاشات و آشوب‌های اخیر نیز ۸کودک بازداشت شدند که به قرار کفالت یک روز بعد آزاد شدند.»

 

خاطر نشان می‌شود قیام سراسری ایران که ۱۹۱شهر در برگرفت شماری از کودکان و نوجوانان زیر ۱۸سال نیز در میان شهیدان به چشم می‌خورند.

۱ـ نیکتا اسفندانی متولد اردیبهشت ۱۳۸۴بود و در هنگام شهادت در تاریخ ۲۵آبان ۹۸تنها ۱۴سال داشت. وی در خیابان ستارخان به ضرب گلوله مأموران امنیتی به سرش به‌ شهادت رسید. خاکسپاری او در ۲۹آبان در بهشت زهرا، قطعهٔ ۳۲۶ردیف ۲۸شمارهٔ ۱۵انجام شد.

۲ـ رضا نیسی نیز یکی از شهدایی است که در زمان شهادت تنها ۱۶سال داشت. وی نیز به ضرب گلوله نیروهای امنیتی رژیم در اهواز به‌ شهادت رسید.

۳ـ امیررضا عبداللهی نوجوان ۱۳ساله فرزند محمد که شنبه ۲۵آبان ۹۸در اسلام‌شهر به ضرب گلوله مأموران امنیتی به خاک و خون در غلتید. تحویل‌گیری پیکر شهید در ۲۸بهمن انجام شد و برای خاکسپاری به پارس‌آباد مغان منتقل گردید.

۴ـ شهید راه آزادی مردم ایران ساسان عیدی‌وند، دانش‌آموز ۱۷ساله که توسط سرکوبگران و وحوش ولایت خامنه‌ای در یزدانشهر اصفهان هدف گلوله قرار گرفت و جان باخت.

۵ـ پژمان قلی‌پور یکی دیگر از شهدای راه آزادی است که در زمان شهادت تنها ۱۸سال داشت. وی در کرج به ضرب گلوله نیروهای امنیتی رژیم به‌ شهادت رسید.

۶ـ رضا معظمی دیگر شهید راه آزادی است که در سن ۱۸سالگی در کرج به ضرب گلوله دژخیمان خامنه‌ای به‌ شهادت رسید.

۷- محمد بریحی، ۱۷​​ساله، جمعه ۲۴آبان در اهواز، محمد بریهی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

۸- امیرحسین دادوند، ۱۷ساله، توسط نیروهای امنیتی در اصفهان مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/71b90d07-bf54-45a8-b785-82ed74dbfcae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات