728 x 90

سیل و آب‌گرفتگی در ۸استان جنوبی کشور و افزایش شمار قربانیان

سیل در سیستان و بلوچستان
سیل در سیستان و بلوچستان

خسارات سیل در استان‌های مختلف کشور به‌دلیل سیاست‌های ضدمردمی رژیم آخوندی و عدم کمک‌رسانی به‌موقع و مؤثر گسترش یافته و تلفات سیل در نیکشهر، ایرانشهر، دشتیاری، داراب و کازرون به ۱۳تن افزایش یافته است.

به اعتراف فرماندار رژیم در نیکشهر ۲نفر در منطقه عشایری هنزم و زیردان، گرفتار سیلاب شدند و پیکر بی‌جان آنها توسط مردم پیدا شد. بر اساس آخرین آمار، بخش‌های بنت و ۱۸روستای دهستان چاهان در خاموشی کامل و فاقد شبکه مخابراتی هستند و راه دسترسی به ۱۰۰روستا در نیکشهر مسدود است.

۲کودک ۵ساله و۷ساله در دشتیاری و ایرانشهر بر اثر سیل غرق شدند.

استاندار رژیم در سیستان و بلوچستان نیز اعتراف کرد که در ۲روز گذشته ارتباط ۳۴۶روستای کنارک، چابهار، دشتیاری و زرآباد بر اثر بارش شدید باران و بروز سیلاب قطع و برخی از منازل کنارک دچار آب‌گرفتگی شدند.

در زاهدان سیلاب مسیر قطار راه‌آهن زاهدان-میرجاوه را بست و رسانه‌های رژیم از سقوط وحشتناک کامیون نفت‌کش در رودخانه بندر خمیر خبر دادند.

 

پیام خانم مریم رجوی:

با تسلیت‌ها و همدردی‌های صمیمانه با خانوادهٔ جان‌باختگان سیل در سیستان و بلوچستان، کرمان و دیگر استان‌ها، از عموم مردم به‌ویژه جوانان غیرتمند می‌خواهم به کمک هموطنان سیل‌زده بشتابند. به‌خصوص نجات کسانی که در محاصرهٔ سیل گرفتار هستند.

در حالی‌که استان سیستان و بلوچستان چند هفته است که درگیر سیل و طغیان رودخانه‌ها است، راه‌های ارتباطی صدها روستا قطع و ۲سد تخریب شده و زمین‌های کشاورزی و خانه‌های مردم را سیل فراگرفته، اما رژیم غارتگر آخوندی، کمترین اقدام مؤثری در جهت کمک به مردم سیل‌زده نکرده است.

تنها راه برای مهار کردن آثار سیل و زلزله و دیگر حوادث طبیعی سرنگونی رژیمی است که حرث و نسل این میهن را نابوده کرده و تنها چیزی که برایش اهمیت دارد حفظ نظام منحوس ولایت فقیه است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/964e37b8-3cb7-480b-9405-3df370872357"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات