728 x 90

اعتراضات اقشار محروم در بحبوحه شیوع کرونا در ۱۱شهر میهن

تجمعهای اعتراضی در شهرهای میهن
تجمعهای اعتراضی در شهرهای میهن

اقشار مختلف مردم در تهران، آمل، مسجد سلیمان، اسلام شهر، یاسوج، محلات، تاکستان، ایذه، باغملک، سی سخت و شهر البرز قزوین طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲۵ و ۲۶فروردین علیه سیاست‌های غارتگرانه رژیم آخوندی و وضعیت وخامت‌بار معیشتی در بحبوحه شیوع کرونا دست به اعتراض زدند.

کارگران شرکت حمل‌ و نقل بین‌المللی خلیج‌فارس شعبه تهران، در مقابل فرمانداری رژیم در اسلامشهر تجمع کردند و به پرداخت نشدن حقوق و مطالبات عقب‌افتاده اعتراض کردند.

در تهران شماری از دستفروشان زحمتکش در مقابل شهرداری رژیم تجمع کردند و به بی‌اعتنایی رژیم آخوندی نسبت به وضعیت معیشتی اعتراض کردند.

یک دستفروش زحمتکش گفت:

« ما حرف زور نمی‌گیم. دو ماه قرنطینه شدیم. مشکلی نیست. شهرداری محترم حمایت نمی‌کنه ما را..... اگر قانونه قانون‌مداری کنید. اگر قرنطینه است. ما دو ماه الآن توی قرنطینه به‌سر می‌بریم. چطور شد همه آدم و عالم قرنطینه شدن و آزاد شدن ولی من نوعی که دستفروشم، هیچ درآمدی هم ندارم. چهار تا پنج تا بچه دارم. زندگی دارم، رسیدگی نمی‌کنید! تو رو به دین محمد تو رو به دین خدا همه رسیدگی کنند این چه اوضاع مملکته».

 

جمعی از نانوایان یاسوج در اعتراض به وضعیت معیشتی در مقابل استانداری رژیم تجمع کردند.

تجمع‌کنندگان پلاکاردی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «با توجه به بالا رفتن هزینه‌های تولید نان از قبیل آب، برق، بیمه، اجاره بهای مغازه ما دیگر با این قیمت توان تولید نان را نداریم».

 

روز سه‌شنبه ۲۶فروردین کشاورزان چندین روستای شهرستان محلات در استان مرکزی در اعتراض به ندادن حقابه رودخانه قمرود تجمع کردند. تجمع‌کنندگان تراکتهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: حق آب کشاورز را بدهید. آب نداریم.

کارکنان اخراجی عوارضی قزوین، در مقابل سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌یی، تجمع اعتراضی برپا کردند. تجمع‌کنندگان خواستار استخدام رسمی خود شدند.

 

در ایذه و باغملک در استان خوزستان جمعی از مردم با تجمع در مقابل فرمانداریهای رژیم به ساخت محل جدیدی برای دفع زباله‌ها اعتراض کردند. معترضان گفتند با توجه به شیوع کرونا این اقدام جان مردم را به خطر می‌اندازد.

 

در آمل کسبه بازار موسوم به عراقیها در مقابل شهرداری رژیم تجمع کردند و به وضعیت بد معیشتی در بحبوحه بحران کرونا اعتراض کردند.

 

در خان ارخی تاکستان جمعی از کشاورزان با برپایی تجمعی به غصب زمینهایشان توسط باندهای حکومتی اعتراض کردند.

 

کارگران کارخانه کنتورسازی ایران در شهرستان البرز در استان قزوین نسبت به بیکار شدن خود و فقر و گرسنگی اعتراض کردند.

 

کارگران شهرداری سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد به پرداخت نشدن ۵ماه حقوق عقب‌افتاده اعتراض کردند.

 

کارگران شهرداری مسجدسلیمان به پرداخت نشدن سه ماه حقوق عقب‌افتاده و عیدی اعتراض کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2d952974-3e70-4818-be3f-b418f4d5a45a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات