728 x 90

اعتراض کشاورزان به انتقال آب فاضلاب توسط نیروگاه برق درچه

اعتراض کشاورزان درچه
اعتراض کشاورزان درچه

روز پنجشنبه ۲۱اسفند کشاورزان شرق اصفهان برای ممانعت از انتقال آب فاضلاب توسط نیروگاه برق درچه دست به تجمع اعتراضی زدند و لوله‌ای را که بهمین منظور در رودخانه و جاده‌انداخته بودند، درآوردند.

یکی از کشاورزان گزارش می‌دهد: «پنجشنبه ۲۱ اسفند روزمبعث، خاکریزی شبانه، نیروگاه برق درچه، کشاورزان آمدند به‌عنوان اعتراض. چون این قسمت را خاکریزی کردند، از ساعت۲ بوده تا ۵-۶ صبح، عملیات شبانه. این کار غیرقانونی است و ما پیگیریم و از حقمان دفاع می‌کنیم. کشاورزان دارند می‌روند جمع می‌شوند لوله تو این جاده را می‌خواهند در بیاورند. هر روز یک بازی جدید».

یکی دیگر از کشاورزان می‌گوید: «توجه کلیه کشاورزان شرق اصفهان، قرار بوده است که این نیروگاه بیاید تعهد بدهد در وجه آب شربی که می‌برد در نیروگاه آب فاضلاب را ببرد تصفیه کند بردارد، بجایش آب شرب را کم کند، بدون این‌که تعهد بدهد دیشب ساعت ۲ بعد نصف شب آمده است. اینجا دخل و تصرف کرده است رودخانه را جاده تویش انداخته چرا اینکار را می‌کند؟ چرا نمی‌آید اول تعهد بدهد تا ما هم پشتمان گرم بشود برویم دنبال کار و زندگی‌مان. هر روز ما را یک ور می‌کشند یک روز باید بیاییم اینجا یک روز برویم پینالت. یک روز باید برویم درچه. ماهم بحثمان سر همینه، آقای محسنی. بیا تعهدت را بده به صنف، که آب فاصلاب را می‌خواهی ببری ببر. ولی تعهد بده که از آب شربت کم بشه ما که حرفی نداریم که... . ما میآییم می‌بینیم ساعت ۲ نصف شب اومدی اینجا جاده‌انداختی. به چه عنوان اینکار را می‌کنی؟ تعهد نداده ای. دخل و تصرف کردی رودخانه را. ما نمی‌گذاریم. ما می‌ایستیم. اگه تعهد ندهی، ما نمی‌گذاریم آب را به فاضلاب ببری. به هیچ وجه. ...پس ما اینجا هستیم هر اتفاقی که بیفته تا جلوگیری بشود. والسلام».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc9a4266-38f1-4d4a-9bf1-6c9a34fbcd9b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات