728 x 90

اسپانیا، اعدام نوید افکاری را محکوم کرد

وزارت امور خارجه  اسپانیا
وزارت امور خارجه اسپانیا

دولت اسپانیا اعدام نوید افکاری ورزشکار ۲۷ساله را محکوم کرد. سایت وزارت‌خارجه اسپانیا ۲۵شهریور نوشت: «اعدام او بسیاری از شخصیتهای مهم و سازمانهای بین‌المللی را متحد کرده که خواستار عفو او از جانب حکومت ایران شده بودند».

قبل از اسپانیا، دولتها، شخصیتها و نهادهای بین‌المللی اعدام نوید افکاری را محکوم کردند.

ژان اسلبورن وزیر خارجه لوکزامبورگ در محکومیت اعدام نوید افکاری نوشت: «به قویترین صورت اعدام نوید افکاری در ۱۲سپتامبر را محکوم می‌کنم و بر آزادی بیان و تجمعات تأکید می‌کنم ». . .

وزارت‌خارجه کانادا: «کانادا اعدام نوید افکاری در ایران را به‌شدت محکوم می‌کند».

وزیر خارجه بلژیک: «بلژیک اعدام نوید افکاری را محکوم می‌کند. بلژیک متعهد به لغو جهانی مجازات مرگ است».

وزیر خارجه هلند: «از شنیدن این‌که رژیم ایران قهرمان کشتی نوید افکاری را اعدام کرد، بهت‌زده شدم».

داگمار فرایتاگ، رئیس کمیسیون ورزش پارلمان آلمان: «اکنون نوبت کمیته بین‌المللی المپیک و انجمن جهانی کشتی‌گیران است که واکنش نشان دهند و تنها به "ابراز نگرانی" اکتفا نکنند. اعدام نوید افکاری نباید برای رژیم ایران بدون پیآمد بماند».

جیت گوتلند نماینده پارلمان سوئد: «من هنوز بابت اعدام نوید افکاری و این وحشیگری شوکه هستم. ما باید برای حقوق‌بشر بجنگم .

ریچارد گلدبرگ بنیاد دفاع از دموکراسی: به‌خاطر کشتن نوید افکاری سازمان شورای روابط خارجی و هر نهاد آمریکایی که در نظر دارد جلسات اینترنتی با جواد ظریف داشته باشد باید به فوریت آنرا لغو کند».

مایکل لویت، نماینده سابق پارلمان کانادا: «این اقدام وحشیانه سند دیگریست برای نقضهای حقوق‌بشر و سرکوب رژیم حاکم برایران. خاطره نوید الهام‌بخش خیلی از مردم شجاع ایران است که به بلند کردن صدایشان برای دستیابی به آزادی ادامه می‌دهند».

عفو بین‌الملل: «نوید افکاری گفت شکنجه‌گران با لگد به او ضربه زدند و با باتون او را مورد ضرب و شتم قرار دادند و کیسه‌یی روی سرش گذاشتند تا خفه شود، برادرش را در جلوی او مورد ضرب و شتم قرار دادند و تهدید به دستگیری مادر و خواهرش کردند. صدای او هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a87cbdb4-903d-4b33-beb4-ab5d19dca7e4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات