728 x 90

اذعان علی ربیعی از معاونان وزارت اطلاعات رژیم ایران: بر اثر شکستن مارپیچ سکوت در جامعه، مردم در ۱۶۰شهر قیام کردند

قیام ایران - عکس از آرشیو
قیام ایران - عکس از آرشیو

علی ربیعی از معاونان وزارت اطلاعات و وزیر سابق کار رژیم طی مصاحبه اذعان کرد بر اثر شکستن مارپیچ سکوت در جامعه، مردم در ۱۶۰شهر قیام کردند و این اعتراضات خطرناک ممکن است باز هم تکرار شود.

این در حالیست که رژیم و دنبالچه‌های آن عدد ۱۴۲شهر را که مقاومت ایران اعلام کرده بود، مبالغه می‌دانستند حال آن که مجاهدین و خبرنگاران سیمای آزادی در ۱۴۲شهر اعلام شده حضور داشتند و از یکایک آنها گزارش می‌دادند.

 

وزیر کار برکنار شده دولت آخوند روحانی و مهره کهنه کار اطلاعات آخوندی، در مصاحبه با خبرگزاری حکومتی ایسنا به دفعات نسبت پنانسیل انفجاری جامعه هشدار داد و گفت: حادثه دیماه ۹۶را حادثه‌یی بسیار مهمی در چهل سالگی (نظام) تلقی می‌کنم و معتقدم که تجربه‌ای کم نظیر از نا آرامی‌های اجتماعی در این ماه رخ داد که مشابه آن را در چهل سال گذشته تجربه نکرده بودیم. اتفاقی که در دیماه ۹۶ رخ داد شباهت زیادی از نظر حجم، اندازه، وسعت و جمعیت درگیر در نا آرامی و همچنین خصوصیت این افراد با نا آرامی‌های قبل نداشت.

 

علی ربیعی مهره اطلاعاتی نظام ولایت فقیه، هشدار داد: چنان‌چه جایی از سد بشکند یا سوراخ شود، فاجعه‌یی عظیم و سیلاب اتفاق می‌افتد؛ در دیماه ۹۶ اتفاقاتی در مشهد مارپیچ سکوت را شکست و سکوت جمعیت خاموشی که به نوعی زمینه اعتراض در آنها وجود داشت با ماجراهایی که در مشهد اتفاق افتاد، شکسته شد... آغازگر نا آرامی‌های سایر شهرستانها بود...

ربیعی همچنین گفت: آنچه که امروز به این نارضایتی‌ها اضافه شده، این است که احساس می‌شود دیگر آینده خوشبینانه‌ای پیش رو نیست و امید برای حل مسائل کم شده است؛... علت این‌که چرا این اعتراضات تا پیش از دیماه ۹۶بروز نکرد و در دیماه خود را نشان دادند، نتیجه یک شوک اجتماعی است که اثر پروانه‌ای نام گذاری می‌شود؛ اثر پروانه‌ای اثری است که در نقطه‌ٔ فضا را می‌شکند و اعتراضات را به سطح می‌آورد. این ضربه شکننده می‌توانست یک عامل خارجی باشد... در دیماه ۹۶ اثر پروانه‌ای باعث شد که اعتراضات در ۱۶۰شهر خود را نشان دهد و حتی تعدادی نیز در این شهرها کشته شوند.

 

علی ربیعی معاون سابق وزارت اطلاعات رژیم با وحشت نسبت به خطر تکرار قیامها علیه نظام ولایت فقیه گفت: در پاسخ به این پرسش که آیا این اعتراضات و اتفاقات قابل تکرار هستند و می‌توانند نقش یک آژیر خطر را ایفا کند جواب من این است که بله، این اتفاقات محتمل و تکرار پذیر هستند؛ چرا که هم‌چنان علت بروز آنها باقی‌ست و با هر اثر پروانه‌ای امکان بروز آنها وجود دارد... جنس نا آرامی‌های سال ۹۶ شورش از نوع محدود و منطقه‌یی اما خطرناک است و آژیر خطری را به صدا درمی‌آورد که می‌تواند گسترده‌تر شود

 

یادآوری می‌کنیم که علی ربیعی هنگامی که در تاریخ ۱۷مرداد ۹۷ با استیضاح باند رقیب در مجلس ارتجاع روبه روشد، درباره سوابق خود در مقابله با بحرانهای حاکمیت آخوندی گفت:

 ربیعی ـ ۱۷مرداد ۹۷

من ۴۰سال خدمت کردم در این ۴۰سال بحرانهای زیادی دیدم. یادم است یک روز در تهران ۱۲۰۰۰نفر میلیشیا در توپخانه رژه می‌رفتند. در هر شهری ۱۰۰۰تا میلیشیا رژه رفتند ما آن‌روز رو گذراندیم من می‌دانم شرایط سختی پیش روی خودمان داریم من می‌دانم ترامپ روان جامعه رو هدف گرفته بخوانید کتاب هنر تعلیمی که مرکز پژوهشها ترجمه کرده ما امروز داریم اعتمادمان رو تو جامعه از دست می‌دهیم نقاط اتصال مون رو داریم تو جامعه از دست می‌دهیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/954233db-b599-42ba-b211-a0963b496767"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات