728 x 90

آلبانی شروع فصل سرما و موج ناگهانی و همه‌گیر شیوع آنفلونزا و کرونا

کرونا در آلبانی
کرونا در آلبانی

در آلبانی که با شروع فصل سرما با یک موج ناگهانی و همه‌گیر شیوع آنفلونزا و کرونا مقابله می‌کند وزارت بهداشت اعلام کرد که در روز چهارشنبه ۵آذر بیش از ۳۰درصد آزمایشهای کرونا مثبت بوده که حاکی از ۶۵۰مورد ابتلای جدید است. همزمان آمار درگذشتگان افزایش پیدا کرده و به حدود ۷۵۰نفر رسیده است. تیرانا و دورس مراکز شناخته شده بحران و بیماری هستند.

هم‌چنین دو پزشک مشهور آلبانی بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند. آنان تمام تلاش خود را برای نجات جان سایر بیماران به‌عمل می‌آوردند.

اوگرتا ماناستیرلیو وزیر بهداشت آلبانی، درگذشت بلدی نینی و ایبراهیم کازیو، را که از پیشتازان نبرد با کرونا بوده‌اند، عمیقاً تسلیت گفت و نوشت این دو طبیب برجسته و متخصص در دفاع از سلامتی صدها و هزاران شهروند در برابر کرونا پیروز شدند و زندگی خود را هم در این راه گذاشتند. از این رو قبل از هرکس باید به مردم آلبانی و جامعه پزشکی این کشور تسلیت گفت.

سفیر کوزوو در تیرانا نیز در اثر گسترش موج جدید کرونا، مبتلا و بستری شده است. نائیت حسانی (Nait Hasani) طی پیامی گفت در بحبوحه‌ٔ شیوع کرونا می‌خواهم همه شهروندان را به‌رعایت اکید دستورالعملهای مقامات بهداری فرا بخوانم». (تاپ چنل ۶آذر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e4683efd-3366-4e2a-8e3f-5f5d42866fd4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات