728 x 90

قيام هاي خاورميانه,سوريه,

دیکتاتور خونریز سوریه اجازه خاکسپاری پیکرهای کشته‌شدگان را نمی‌دهد

-

--
--
دیکتاتور خونریز سوریه که بی‌محابا تظاهر‌کنندگان بی‌دفاع را به قتل می‌رساند، اجازه خاکسپاری پیکرهای آنها را هم نمی‌دهد و عزاداران را هم به خاک و خون می‌کشد. دهها تن فقط در جریان تشییع جنازه پیکر کشته‌شدگان به خاک می‌افتند. گزارشی از بخش انگلیسی الجزیره:
مردم شهر حمص مسجد خالدبن ولید را برای مراسم عزاداری کشته‌شدگان انتخاب کرده بودند تا از برخورد با پلیس امنیتی پرهیز کنند. اما وقتی آنها شروع به حمل تابوت کشته‌شدگان روز قبل کردند نیروهای امنیتی و شبه‌نظامیان طرفدار حکومت شروع به شلیک به سمت جمعیت کردند.

یک شاهد می‌گوید: ما تازه مراسم را شروع کرده بودیم که ناگهان آمبولانسها و خودروهای بدون شماره متعلق به نیروهای امنیتی به منطقه حمله کرده و بی‌هدف به شلیک به‌سمت ما کردند. اوباشان و جنایتکاران رژیم نیز در بالای ساختمانهای دولتی در اطراف موضع گرفته و به هر کس که در خیابان بود شلیک می‌کردند…

مردم برای حفظ جان خود شروع به فرار کردند و اجساد کسانی را که روز قبل کشته شده و برای خاکسپای آنها آمده بودند، بدون تدفین مناسب رها کردند و رفتند.

فیلمبردار فریاد می‌زند: این قتل‌عام است، این قتل‌عام است. ما هنوز کشته‌هایمان را هم دفن نکرده‌ایم.

در میان کسانی که در این روز کشته شدند، مادر و برادر یکی از کشته‌شدگان روز قبل بودند که هنوز جسد او دفن نشده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f292ded9-5e04-4fe5-aa66-9426dfdbaa9f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات