728 x 90

سوريه ,قيام هاي خاورميانه,

جان باختن نوجوان ۱۳ساله در زیر شکنجه مأموران امنیتی سوریه

-

حمزه الخطیب، نوجوان 13ساله که در زیر شکنجه مامورین امنیتی سوریه جان خود را از دست داد
حمزه الخطیب، نوجوان 13ساله که در زیر شکنجه مامورین امنیتی سوریه جان خود را از دست داد
در سوریه قیام‌کنندگان سوری در اعتراض به کشته شدن وحشیانه حمزه الخطیب، کودک 13ساله، مردم سوریه را برای تظاهرات اعتراضی در شهرهای مختلف فراخواندند و این روز را به یاد این کودک، روز ”شهید حمزه الخطیب“ نام گذاشتند.
حمزه، نوجوان 13ساله‌یی است که پس از دستگیری توسط نیروهای امنیتی حکومت بشار اسد زیر شکنجه مأموران امنیتی جان خود را از دست داد. به گزارش خبرگزاری رویتر ۶خرداد، این در حالی است که در تظاهرات اعتراضی روز جمعه دست‌کم ۸نفر از قیام‌کنندگان به دست نیروهای امنیتی کشته شدند.
گزارشها حاکی از کشته شدن یک فیلمبردار است که 2تن از لباس‌شخصیهای مسلح به‌طرف او در حین فیلمبرداری شلیک می‌کنند.

سناتور جان مک‌کین در واکنش به کشتار در سوریه توسط نیروهای امنیتی، از بشار اسد خواست تا فوراً کنار برود و این امکان را به مردم سوریه بدهد تا از نعمت آزادی که شایسته آن هستند، برخوردار شوند.
سناتور مک‌کین افزود: تنها یک گزینه در برابر اسد قرار دارد و آن نیز رفتن و آن هم رفتن فوری است.
نیکلا سارکوزی رئیس‌جمهور فرانسه نیز گفت: ما هر کاری می‌توانستیم انجام دادیم تا حکومت سوریه را به جامعه جهانی بازگردانیم؛ از جمله با آنها صحبت کردیم؛ تلاش کردیم کمکشان کنیم و سعی کردیم آنها را بفهمیم. اما متاسفم که بگویم رهبران سوریه به سرعت دنده‌عقب می‌روند، تحت این شرایط فرانسه اعتمادش را از دست می‌دهد و محکوم می‌کند آن‌چه را که باید محکوم کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1f46653a-2393-4b1b-bd17-55f65912a16d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات