728 x 90

-

آشغالهای فضا

-

ماهواره
ماهواره
ناسا ماهواره جدیدی را به فضا پرتاب کرده است، این بار برای بررسی قطعات ناشی از انفجار یا تصادف ماهواره ها.

آهن پاره‌هایی که به‌خاطر انفجار یا تصادف ماهواره‌ها در فضا به‌صورت معلق درآمده‌اند، باسرعت ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت اطراف زمین حرکت می‌کنند. با این سرعت حتی یک قطره مایع هم می‌تواند خسارت زیادی بزند. ناسا ماهواره‌یی را برای بررسی این آشغالهای فضایی به فضا پرتاب کرده است.
فرانسیسکو دیه‌گو محقق در دانشگاه کالج لندن می‌گوید هزاران قطعه اشغال فضایی در اطراف زمین غوطه‌ور است و کسی هم آمار و ارقامی از آن ندارد. این آشغالهای فضایی می‌توانند با سایر ماهواره‌ها تصادف کرده و اشغالهای جدیدی تولید کنند. این یک مشکل بسیار عمده برای ناسا است. اکثر ماهواره‌ها متعلق به آمریکا و روسیه است و این دو کشور عمده آلودگی را در فضا ایجاد می‌کنند. ماهواره‌ها نقش بسیار مهمی در زندگی ما دارند، ماهواره‌های هواشناسی و جهت یاب نقش بسیار مهمی دارند و باید در آینده هم وجود داشته باشند. ولی با این وجود، ماهواره‌ها باید تحت نظر و از یک نظمی برخوردار باشند. تمامی این آشغالها در فضا باید ردیابی شده و سیستم و تکنولوژی برای بازگرداندن آنها به سمت زمین ابجاد شود تا در جو زمین سوخته و تهدید برخورد با سایر ماهواره‌ها را از بین ببرند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea0e5a93-ecb2-4661-94ab-4f20d04a53a3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات