728 x 90

سیل و آبگرفتگی در ۱۴ استان گسترش خسارات در اثر تبهکاریهای رژیم آخوندی

سیل در ایران
سیل در ایران

سیل و آبگرفتگی در ۱۴ استان

گسترش خسارات در اثر تبهکاریهای رژیم آخوندی

 

وقاحت آخوند علم‌الهدی: وقوع این سیل یک بلای طبیعی بود

نمی‌شود گفت چرا قبلاً برای این سیل علاج نکردند مسأله قابل علاج نبود

پس از گذشت سه روز از سیل در استان خراسان رضوی، رژیم تبهکار آخوندی هم‌چنان از اعلام رسمی قربانیان سیل و مفقودان طفره می‌رود و آمارهای ضد و نقیض ارائه می‌دهد. هم‌چنین در مورد خسارات وارده به مردم و زیرساختها پنهان‌کاری می‌کند.

این در حالی است که منابع حکومتی از وقوع سیل و آبگرفتگی در سایر استانها خبر داده و اعلام کرده‌اند: ۱۴ استان (آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان و مازندران) نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

 

درباره فجایع سیل در خراسان خبرگزاری رادیو و تلویزیون رژیم گفت: بارش باران و جاری شدن سیلاب باعث مسدود شدن محور‌های فرعی بیشتری در خراسان رضوی نسبت به قبل، شده است. محور فرعی رباط سنگ- فریمان به‌دلیل سیلاب و نداشتن ایمنی کافی تا اطلاع بعدی مسدود است. سیل هم‌چنین مسیر چند روستای بخش مرکزی شهرستان بردسکن را مسدود کرد.

 

سرپرست ستاد بحران رژیم در استان خراسان رضوی روز شنبه اعلام کرد مردم در منازل بمانند و از هر گونه تردد شهری و بین شهری خودداری کنند.

 

فرماندار رژیم در شهرستان «صالح آباد» در شرق خراسان رضوی گفت: وقوع سیلاب‌های اخیر دست‌کم به ۲۰ روستای این شهرستان مرزی در حوزه‌های کشاورزی، آب و برق و تأسیسات راه بین‌شهری و روستایی خسارت وارد کرد. برق شماری از روستاها و هم‌چنین تأسیسات آب شهر صالح‌آباد بواسطه سیل دیروز قطع شد.

معاون فرماندار رژیم در صالح آباد نیز گفت: دیروز سیلاب شدیدی در روستای "درازآب" این شهرستان به‌وقوع پیوست و ارتفاع آب به ۶ متر رسید.

 

روزنامه حکومتی اعتماد نوشت: به‌رغم این‌که هواشناسی از قبل هشدارهایی صادر کرده بود، استانداری، شهرداری و فرمانداری خراسان در خواب غفلت بودند و روز چهارشنبه در محوطه آرامگاه فردوسی صندلی چیده بودند که مراسمی را برگزار کنند. نیروهای آتش‌نشانی گفتند حجم حادثه دیدگان به قدری زیاد بوده که نمی‌شد به همه آنها رسیدگی کنند.

 

در واکنش به خشم و نفرت مردم نسبت به نقش رژیم در بی‌دفاع گذاشتن مردم مشهد، آخوند علم‌الهدی پدرزن رئیسی جلاد و نماینده خامنه‌ای با وقاحت گفت که این سیل طبیعی بوده و نمی‌شود گفت چرا علاج نکردند.

آخوند علم‌الهدی نماینده خامنه‌ای در مشهد ـ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

توجه داشته باشید که این سیل غافلگیرانه بود یعنی در یک وضعی جریان پیدا کرد که تاکنون در مشهد سابقه نداشت. . … لذا نمی‌شود مطلب را گفت که چرا قبلاً برای این سیل علاج نکردند مسأله قابل علاج نبود. . … اینها یک سلسله حوادثی است که ما نبایستی برویم دنبال عامل غیرخدایی و عامل غیرطبیعی قضیه بگردیم و بعد انگشت روی یک جریان بگذاریم اونها را مقصر کنیم این اشتباه است و این درست نیست عزیزان...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/108b572f-42e7-475d-84a9-ca026ada0be5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات