728 x 90

انتخابات عراق,

پارلمانترهای عراقی، اظهارات احمدی‌نژاد و دخالت در امور عراق را محکوم کردند

-

پارلمان عراق
پارلمان عراق
سخنرانی مداخله‌جویانه پاسدار احمدی‌نژاد در 22بهمن با اعتراضات پارلمانترهای عراقی روبه‌رو شده است.
روزنامه الزمان نوشت: شخصیتهای سیاسی در گفتگو با الزمان اظهارات احمدی‌نژاد را دخالت آشکار در امور عراق دانستند و گفتند این دخالت به نفع ایجاد روابط تفاهم آمیز بین دو کشور نیست. حسام العزاوی نماینده پارلمان گفت: اظهارات احمدی‌نژاد دخالت در امور عراق است. وی افزود، آیا احمدی‌نژاد وصی و یا وکیل عراق و مردم عراق است؟ … . العزاوی گفت، رژیم ایران باید بداند که دخالت در امور عراق به‌اندازه‌ای که تفاهم مشترک بین دو کشور سودمند است به نفع ایران نیست.

آلا تحسین از ائتلاف کردی نیز دخالت در امور عراق را رد کرد و گفت، ما از اول بر ممانعت از هر دخالتی در امور عراق تأکید داشتیم. حسابرسی و عدالت یک موضوع عراقی است و به هیچ‌کس اجازه دخالت در آنرا نمی‌دهیم… .

الزمان افزود، از سوی دیگر جبهه توافق در بیانیه‌اش اظهارات احمدی‌نژاد را دخالت آشکار در امور عراق دانست. سخنگوی دفتر مطبوعاتی طارق الهاشمی نیز گفت او نامه شجاعانه‌ای به دولت ایران نوشته است و تحریک طرفهای معینی را برای حمله به چهره‌های سیاسی و ملی عراق مورد انتقاد قرار داده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/48064d72-94ed-497e-b00b-3d0f771c3bef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات