728 x 90

هشتاد و دومین روز جنگ در غزه - وزارت بهداشت فلسطین آمار کشته‌ها در غزه را نزدیک به ۲۱هزار تن اعلام کرد.

جنگ در غزه
جنگ در غزه

اخبار و تحولات هشتاد و دومین روز جنگ در غزه در این صفحه به روز می‌شود.

 

خبرگزاری رویترز ضمن ارائه گزارش مصوری از اوضاع غزه نوشت: اسراییل در ایام کریسمس عملیات خود را، به‌ویژه در مناطق مرکزی نوار غزه، شدت بخشید. تنها در روز سه‌شنبه ۲۴۱نفر در غزه کشته و ۳۸۲نفر مجروح شدند.

آسوشیتدپرس نیز گزارش داد: ساکنان می‌گویند اردوگاههای آوارگان فلسطینی روز سه‌شنبه در مرکز غزه بمباران شدند.

 

به گزارش تلویزیون فرانس۲۴ نیروهای اسراییلی روز سه‌شنبه پس از بمباران اماکن پرجمعیت فلسطینی و دستور تخلیه ساکنان، حملات زمینی خود را به اردوگاههای آوارگان شهری در مرکز غزه گسترش دادند. اعلام منطقه نبرد جدید توسط ارتش اسراییل تهدیدی برای نابودی بیشتر در جنگی است که اسراییل می‌گوید «ماه‌های زیادی» ادامه خواهد داشت...

 

‌وزارت‌خارجه فرانسه روز سه‌شنبه اعلام کرد فرانسه از اعلام اسراییل مبنی بر تشدید و طولانی شدن جنگ در غزه به‌شدت نگران است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این وزارتخانه با محکوم کردن «بمباران سیستماتیک که بار دیگر در روزهای اخیر قربانیان غیرنظامی زیادی را بر جای گذاشت»، گفت: پاریس «به‌شدت درخواست خود را برای توقف آتش‌بس فوری که منجر به آتش‌بس می‌شود» تکرار می‌کند.

 

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کردند نزدیک به ۲۱۱۱۰ کشته تن تاکنون در حملات اسراییل به غزه کشته و بیش از ۵۵هزار نفر مجروح شده‌اند. این در حالی است که هزاران نفر هنوز در زیر آوارها مدفون هستند و تقریباً تمام جمعیت دو و سه دهم میلیونی این منطقه چندین بار از خانه‌های خود رانده و جابه‌جا شده‌اند.

 

تلویزیون العربیه در گزارشی از غزه گفت: اسراییل از طریق گذرگاه مرزی کرم شالوم، ۸۰جسد فلسطینی ناشناس را تحویل داد. این اجساد که از بخش شمالی نوار غزه جمع‌آوری شده بودند، در صحنه دلخراشی در شهر رفح و در یک گور دستجمعی دفن شدند. از کشته‌شدگان عکس گرفته شد تا بعداً احراز هویت شوند.

العربیه افزود این صحنه هولناک در حالی رخ داد که اسراییل بارها مدعی شده است برای محافظت از غیرنظامیان هر چه در توان دارد انجام می‌دهد و در عین‌حال مسئولیت کشتار غیرنظامیان را به گردن حماس می‌اندازد.

 

فرمانده ستاد نیروهای مشترک ارتش اسراییل روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: جنگ ما ماهها ادامه خواهد داشت

رویترز با انتشار این خبر به‌نقل از وی نوشت: هیچ راه‌حل جادویی یا میان‌بری برای از بین بردن حماس وجود ندارد، الا جنگ مصمم و مستمر... ما به رهبری حماس دست خواهیم یافت، اگر‌ چه یک هفته طول بکشد، یا چند ماه

 

ارتش اسرا‌ییل در بیانیه خود ضمن تأیید حملات موشکی حزب‌الله به منطقه کیبوتز روشهانیکرا Rosh-hanikra نوشت تعدادی از موشکها توسط پدافند ضدهوایی رهگیری شدند و منابع آتش نیز هدف قرار گرفتند.

سخنگوی ارتش اسرا‌ییل روز سه‌شنبه گفت: حزب‌الله حزب‌الله روی ثبات منطقه به‌خاطر حماس ریسک می‌کند. با افزایش حملات علیه اسرائیل، حزب‌الله باید مسئولیت عواقب آن را بپذیرد. با کشاندن لبنان به این جنگ، آنها فقط باعث ویرانی لبنان و مردم این کشور می شوند

وی افزود: اگر تلاشهای دیپلماتیک برای اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت پاسخگو نباشد، ما حزب‌الله را تهدید امنیتی برای اسراییل تلقی می‌کنیم.

وزارت دفاع اسرا‌ییل آمار تلفات ارتش اسراییل در جنگ زمینی علیه غزه را تاکنون ۱۶۴تن اعلام کرد.

 

محمود عباس رئیس دولت فلسطین در مصاحبه با تلویزیون اون ON مصر بر لزوم توقف حملات اسراییل علیه فلسطینیان، باز کردن تمامی معابر، افزایش ورود کمکهای بشردوستانه و رد جابه‌جایی اجباری مردم فلسطین تأکید کرد و گفت: «دولت فلسطین آماده است تا مسئولیت‌های (خود) را در غزه، کرانهٴ باختری و بیت‌المقدس به‌عنوان یک دولت فلسطینی واحد به‌عهده بگیرد... نیازی نیست که ما به غزه برگردیم، (چرا که) پیشاپیش در آنجا حضور داریم... مؤسسات... و جوانان ما هم‌چنان در غزه هستند... و ما هم‌چنان برای مردم، مدارس، نهادها، آب و برق غزه هر ماه ۱۴۰میلیون دلار می‌پردازیم».

 

به‌گزارش خبرگزاری وفا، محمود عباس در این مصاحبه هم‌چنین، گفت: «برنامه اسراییل حذف حضور فلسطینیان است و این اتفاق نخواهد افتاد، این طرح شخص نتانیاهو و دولت فعلی او است

وی افزود: اسراییل در نهایت می‌خواهد مانند سال۱۹۴۸ فلسطینی‌ها را از غزه و کرانه باختری آواره کند و این‌را با تداوم حملات به‌وضوح نشان می‌دهد».

رئیس دولت فلسطین تأکید کرد: سازمان آزادیبخش فلسطین تنها نماینده مشروع مردم فلسطین است و ۱۴۲کشور کشور فلسطین و راه‌حل دو کشوری را به‌رسمیت می‌شناسند که معادل اکثریت سازمان ملل است، ولی ما خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین در سازمان ملل هستیم... جایز نیست فلسطینی‌ها پس از ۷۶سال تحت اشغال بمانند.

 

 

فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در منطقه اعلام کرد ناوگان جنگی آیزنهاور و هواپیماهای جنگی آن روز سه‌شنبه ۱۲ پهپاد تهاجمی یکطرفه، سه موشک بالستیکی و دو موشک کروز شلیک شده از جانب حوثیهای وابسته به رژیم ایران را که طی ۱۰ساعت به سوی کشتی‌های منطقه‌یی شلیک شدند رهگیری و منهدم کرده است. سنتکام افزود در این رخدادها هیچ آسیبی به کشتی‌ها و سرنشینان آنها وارد نیامده است.

از سوی دیگر ارتش اسراییل نیز از رهگیری و انهدام یک پهپاد پرتاب شده توسط حوثی‌ها به منطقه ایلات در جنوب اسراییل خبر داد.

 

مایک والتس عضو کمیته‌های خارجی و قوای مسلح کنگرهٴ آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز به سؤالی دربارهٔ واکنش آمریکا به بیش از ۱۰۰حمله توسط مزدوران نیابتی رژیم آخوندی، گفت: ما دارایی‌های قابل توجهی را در منطقه به‌کار گرفته‌ایم... و اکنون یک ائتلاف چندملیتی از کشتی‌ها در دریای سرخ داریم و با این حال این حملات هم‌چنان ادامه دارد. دلیل آن این است که ما به آنچه را که برای (رژیم) ایران مهم است هدف قرار نمی‌دهیم... بحث بر سر یک تشدید عمدهٴ نظامی نیست. می‌توان از توانمندی‌های سایبری و نظامی استفاده کرد یا می‌توان آن‌چنان‌که پرزیدنت ترامپ انجام داد به تأسیسات یا افراد آنها مانند سلیمانی که برای (رژیم) ایران مهم هستند حمله کرد.

وی افزود: رویکرد عدم تشدید تنش در واقع باعث غنی‌تر شدن (رژیم) ایران برای ترویج بیشتر تروریسم در منطقه می‌شود».

 

دیوید سنگر فرستادهٔ نیویورک‌تایمز در کاخ‌سفید در مصاحبه با سی.ان.ان، گفت: «وقتی این دولت روی کار آمد، آنها سعی کردند مشکل اصلی خود را با (رژیم) ایران که برنامه اتمی بود از حمایت از گروه‌های نیابتی... چیزی به‌ظاهر یک مشکل ثانویه با (این رژیم) بود، از هم جدا کنند... اینک هر دوی این مسائل کاملاً به‌پیش می‌روند. گزارش جدیدی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دست انتشار است که نشان می‌دهد (رژیم) ایران... دوباره سرعت (غنی‌سازی) را افزایش می‌دهد. بنابراین این یک مشکل بسا بزرگ‌تر برای رئیس‌جمهور بایدن در سال جدید خواهد بود».

 

سی.ان.ان در یک مقالهٔ تحلیلی در سایت خود دربارهٔ وضعیت منطقه، می‌نویسید: «تشدید حملات به نیروهای آمریکایی و کشتی‌های تجاری و حوادثی که اغلب (رژیم) ایران و نیروهای نیابتی در آن دخالت دارند، نگرانی‌های جدیدی را ایجاد می‌کند که جنگ اسراییل در غزه می‌تواند به یک حریق بزرگ منطقه‌یی با عواقب سیاسی و اقتصادی شدید تبدیل شود».

در ادامهٔ این مقاله، آمده است: حمله به پایگاه هوایی (آمریکا در شمال عراق) این سؤال را به‌میان می‌آورد که چگونه این تأسیسات در برابر نفوذ پهپاد آسیب‌پذیر بوده است و یک مسأله عمیق‌تر اکنون این است که آیا حملات هوایی اخیر ایالات متحده... اقدامی برای جلوگیری از حملات آینده انجام داده است یا خیر.

سرگرد بازنشسته مایک لاینز به سی.ان.ان گفت: «فکر نمی‌کنم بازدارندگی ما طوری بوده باشد که باعث شود (رژیم) درک کند ما در این مورد جدی هستیم».

 

 

 

آخرین اخبار جنگ در غزه:

آکسیوس روز چهارشنبه به‌نقل از پنج مقام آمریکایی، اسراییلی و عربی گزارش داد که انتظار می‌رود آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اواخر هفته آینده برای گفتگو در مورد جنگ غزه به خاورمیانه سفر کند.
آکسیوس گزارش داد که بلینکن قصد دارد از اسرائیل، اردن، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و قطر بازدید کند.


شرکت مرسک(Maersk MAERSKb.CO) دانمارک روز چهارشنبه اعلام کرد که چند ده کشتی کانتینری را برای سفر از طریق کانال سوئز و دریای سرخ در چند هفته آینده برنامه‌ریزی کرده است که نشانه دیگری از بازگشت شرکتهای کشتیرانی جهانی به این مسیر نرمال است.

رویترز در گزارشی درباره جنگ در غزه در ایام کریسمس نوشت: اسراییل عملیات خود را، به‌ویژه در مناطق مرکزی نوار غزه، شدت بخشید. ارتش اسراییل به غیرنظامیان گفته است منطقه را ترک کنند. اما بسیاری از مردم می‌گویند جای امنی برای رفتن باقی نمانده است.

مقامات بهداشتی فلسطین، آمار قربانیان فلسطینی در حملات اسراییل به غزه را نزدیک به ۲۱هزار تن کشته و حدود ۵۵هزار نفر مجروح اعلام کرد. این در حالی است که هزاران نفر هنوز در زیر آوارها مدفون هستند.

تلویزیون العربیه، گزارش کرد: اسراییل از طریق گذرگاه مرزی کرم ابوسالم، ۸۰جسد فلسطینی ناشناس را تحویل داد. این اجساد که از بخش شمالی نوار غزه جمع‌آوری شده بودند، در شهر رفح و در یک گور جمعی دفن شدند

وال استریت ژورنال نوشت: نیروهای نیابتی ایران از ماه اکتبر حدود ۱۰۰بار به نیروهای آمریکایی در خاورمیانه حمله کرده‌اند و روز دوشنبه یک پهپاد انفجاری از مقابل دفاع نیروهای آمریکایی در پایگاهی در عراق عبور کرد. دو آمریکایی زخمی شدند و حال سومی وخیم است.

حماس مجدداً بر شرط پایبندی به آتش‌بس کامل قبل از هر گونه مذاکره تأکید کرد.

یک پهپاد ناشناس امروز اردوگاه شبه‌نظامیان طرفدار رژیم ایران را در منطقه شرق دیرالزور در صحرای آلبوکمال سوریه هدف قرار داد.

توپخانه اسراییل به‌شدت منطقه مرکزی غزه را هدف قرار داد.

محمد اشتیه نخست‌وزیر دولت فلسطین: تلاشهای بین‌المللی شدیدی برای پایان دادن به موضوع تسویه و تأمین مالی حقوقهای نوار غزه در حال انجام است و ما از این موضوع کوتاه نخواهیم آمد.

رویترز: یک سخنگوی ارتش اسراییل از اظهارنظر در مورد مرگ رضی موسوی خودداری کرد، اما گفت که هر اقدام لازم برای دفاع از کشور را انجام می‌دهد.

بیانیه مشترک: پادشاه اردن و سیسی رئیس‌جمهور مصر هر گونه اقدام اسراییل برای اخراج فلسطینیان در غزه و کرانه باختری را رد کردند

وزارت بهداشت فلسطین در غزه : حمله اسراییل ۱۸فلسطینی را در نزدیکی بیمارستان الامل در خان یونس در جنوب نوار غزه کشت.

شبه‌نظامیان حوثی تحت حمایت ایران در یمن حملات خود را به کشتی‌ها در دریای سرخ افزایش داده‌اند تا حمایت خود را از حماس که با اسراییل در غزه می‌جنگند، نشان دهند.

این حملات با هدف قرار دادن مسیری که به تجارت شرق-غرب، به‌ویژه نفت، امکان استفاده از کانال سوئز را برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه دور زدن آفریقا می‌دهد، برخی از شرکتهای کشتیرانی را بر آن داشت تا در اوایل دسامبر مسیر کشتی‌ها را تغییر دهند.

برخی دیگر که اکنون با استقرار یک عملیات نظامی به رهبری ایالات متحده تشویق شده‌اند، عبور از این منطقه را از سر می‌گیرند.

 

فرانس ۲۴ : تهاجم زمینی در غزه به کمپ‌های آوارگان شهری گسترش می‌یابد و ارتباطات قطع شده است
نیروهای اسراییلی روز سه‌شنبه پس از بمباران اماکن پرجمعیت فلسطینی و دستور تخلیه ساکنان، حملات زمینی خود را به اردوگاه‌های آوارگان شهری در مرکز غزه گسترش دادند. تأمین کننده اصلی مخابرات غزه از قطع کامل دیگر خدمات در منطقه محاصره شده خبر داد.
اعلام منطقه نبرد جدید توسط ارتش اسراییل تهدیدی برای نابودی بیشتر در جنگی است که اسراییل می‌گوید «ماه‌های زیادی» ادامه خواهد داشت...
نیروهای اسراییلی درگیر درگیریهای شهری سنگین در شمال غزه و شهر جنوبی‌ خان یونس شده‌اند و مردم فلسطینی را در جستجوی پناهگاه به مناطق کوچک‌تری سوق داده‌اند.
شرکت مخابرات فلسطینی پالتل اعلام کرد که خدمات اینترنت و تلفن روز سه‌شنبه بار دیگر در سراسر نوار جنگ‌زده غزه قطع شد...

 

حداقل ۱۰۳حمله به نیروهای آمریکایی در منطقه

فاکس نیوز ۶دیماه: حداقل ۱۰۳حمله به نیروهای آمریکایی در منطقه توسط نیروهای مزدور نیابتی رژیم ایران

سربازان آمریکایی با حملات مکرر گروه‌های مورد حمایت رژیم ایران مواجه هستند.

 

خبرگزاری فرانسه ۶دی: نگرانی دفتر حقوق بشر سازمان ملل از ادامه بمباران غزه

دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل متحد گفت که به‌شدت نگران ادامه بمباران غزه توسط نیروهای اسراییلی است، به‌ویژه پس از این‌که ارتش به ساکنان دستور داد به مناطق مرکزی و جنوبی بروند.

فرانسه، نیز اعلام کرد که از قول اسراییل برای تشدید و طولانی شدن جنگ نگران است.

از زمان آغاز جنگ نیز خشونت در سراسر کرانه باختری اشغالی شعله‌ور شده است.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، عملیات اسراییل در یک اردوگاه آوارگان در شمال کرانه باختری بامداد روز چهارشنبه شش کشته بر جای گذاشت.

به گفته این وزارتخانه، از زمان آغاز جنگ، بیش از ۳۰۰فلسطینی در کرانه باختری توسط نیروهای اسراییلی و شهرک نشینان کشته شده‌اند.
 

 

خبرگزاری فرانسه: فرانسه می‌گوید از تشدید جنگ غزه به‌شدت نگران است

وزارت‌خارجه فرانسه روز سه‌شنبه اعلام کرد که فرانسه از اعلام اسراییل مبنی بر تشدید و طولانی شدن جنگ علیه شبه‌نظامیان فلسطینی حماس در غزه به‌شدت نگران است.

این وزارتخانه با محکوم کردن «بمباران سیستماتیک که بار دیگر در روزهای اخیر قربانیان غیرنظامی زیادی را بر جای گذاشت»، گفت: پاریس «به‌شدت درخواست خود را برای توقف بس فوری که منجر به آتش‌بس می‌شود» تکرار می‌کند.

 


وال استریت ژورنال ۵دی: هند - محافظت از کشتیهای تجاری توسط کشتیهای جنگی
هند برای محافظت از کشتیهای تجاری کشتیهای جنگی خود را به دریای عرب اعزام کرد.
این حرکت پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین به یک نفتکش در سواحل هند در هفته گذشته انجام شد
 

وال استریت ژورنال: اسرائیل گفتگوها در مورد پیشنهاد صلح مصر را گسترش می‌دهد
رهبران اسراییل بر آزادی گروگانها تمرکز می‌کنند و نقش پیشنهادی حماس پس از جنگ را رد می‌کنند
 با افزایش فشار داخلی برای آزادی گروگانها و قدرتهای منطقه‌ای به‌دنبال راه‌حلی برای پایان دادن به جنگ در غزه، کابینه جنگ اسراییل پیشنهاد مصر را برای پایان دادن به جنگ با حماس به گروه گسترده‌تری از وزرا ارائه کرد.


سایت فوربس: ارتش می‌گوید که ایالات متحده ۱۷پهپاد و موشک دیگر حوثی‌ها را بر فراز دریای سرخ سرنگون کرده است
 به‌گفته فرماندهی مرکزی ارتش، نیروهای آمریکایی در دریای سرخ در مجموع ۱۷پهپاد و موشک شلیک شده توسط شورشیان حوثی را روز سه‌شنبه در یمن یک هفته پس از آغاز عملیات حفاظت از کشتی‌ها در خاورمیانه در برابر افزایش تنشها سرنگون کردند.
ارتش ایالات متحده در بیانیه‌یی خبری اعلام کرد که ارتش مجموعاً ۱۲پهپاد تهاجمی یک طرفه، سه موشک ضد کشتی و دو موشک کروز تهاجمی زمینی را به مدت ۱۰ساعت از ساعت ۶:۳۰ صبح به وقت محلی سرنگون کرد.
 ناوشکن نیروی دریایی ایالات متحده لابون (USS Laboon) و چندین جت جنگنده اف۱۸ (F/A-۱۸ Super Hornet) در نبرد روز سه‌شنبه شرکت کردند.
به‌گفته سنتکام، نیروی دریایی هیچ تلفاتی و خسارتی به کشتی‌های درگیر در نبرد گزارش نکرده است.

 

خبرهای کوتاه از رویترز

  • وزارت بهداشت فلسطین: ۶ نفر در شهر تولکرم (Tulkarm) در کرانه باختری در حمله اسراییل کشته شدند.
  • فرمانده ارتش اسراییل گفت که جنگ اسراییل علیه حماس ماهها ادامه خواهد داشت، زیرا یک رشته حوادث در خارج از نوار غزه خطر گسترش درگیری را برجسته کرده است.
  • هرزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش اسراییل روز سه‌شنبه در یک بیانیه تلویزیونی از مرز غزه به خبرنگاران گفت که جنگ «ماه‌ها» ادامه خواهد داشت.
  • - هالیوی گفت: هیچ راه‌حل جادویی وجود ندارد، هیچ راه میان‌بری برای از بین بردن یک سازمان تروریستی وجود ندارد، فقط جنگ قاطع و مداوم است. ما به رهبری حماس هم خواهیم رسید، چه یک هفته چه چند ماه».
  • شبه‌نظامیان حوثی یمن که مورد حمایت ایران هستند، مسئولیت حمله موشکی روز سه‌شنبه به یک کشتی کانتینری یک شرکت مدیترانه‌یی در دریای سرخ و تلاش برای حمله به اسراییل با هواپیماهای بدون سرنشین را برعهده گرفتند.

 

خبرگزاری فرانسه: فرمانده ارتش اسرائیل: جنگ با حماس «ماه‌های بیشتر» ادامه خواهد داشت.
نوار غزه (سرزمینهای فلسطینی) (AFP) - فرمانده ارتش اسراییل هشدار داد که جنگ این رژیم با حماس ماههای بیشتری ادامه خواهد داشت این در حالیست که ارتش حملات خود را در داخل نوار غزه افزایش داده است، جایی که تاکنون بیش از ۲۰۰۰۰نفر در آن کشته شده‌اند.
نگرانیها در مورد یک بحران انسانی مارپیچ در داخل سرزمین محاصره شده، درخواست‌ها برای پایان دادن به خصومت ها را تشدید کرده است، در حالی که حوادث مرتبط با گروه‌های مورد حمایت ایران که در همبستگی با حماس عمل می‌کنند، ترس از درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر را برانگیخته است.
روز سه‌شنبه، ایالات متحده از سرنگونی رگبار پهپادها و موشک‌های شورشیان حوثی یمن بر فراز دریای سرخ خبر داد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4d543824-e49c-40fd-b1ba-82957239ed73"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات