728 x 90

نقش مشکوک رژیم ایران در کشورهای منطقه - مطلبی از حسین عابدینی

حسین عابدینی معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در انگلستان
حسین عابدینی معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در انگلستان

سایت پولتیکال نیوز روز چهارشنبه ۶دی با انتشار مقاله‌یی به‌قلم حسین عابدینی معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در انگلستان به بررسی نقش مخرب و مشکوک رژیم ایران پرداخته و می‌نویسد: «از دهه هشتاد هزاره گذشته و پس از سرنگونی رژیم شاه و برپایی رژیم جمهوری اسلامی در ایران، صحبت در رابطه با این رژیم به‌خصوص پس از این‌که تمرکزش را بر موضوع به‌اصطلاح اصل «صدور انقلاب» گذاشت به‌طور چشمگیری افزایش داشته است. برپایی رژیم ولایت فقیه در ایران، تنها یک واقعه و تحول عادی در ایران و منطقه و جهان نبوده، بلکه تحولی بی‌سابقه بوده است که آثار و پیامدهای خودش را در تمامی پهنه‌ها برجای گذاشته و هم‌چنان می‌گذارد».
مقاله در ادامه می‌نویسد: «رخدادها و تحولات کنونی بر این حقیقت مهر تأیید زده و نشان داده‌اند که این رژیم بقا و ادامه حیات خود را در بقا و تداوم هژمونی و نفوذ خود بر کشورهای منطقه یافته است.
بررسی کارنامه رژیم ایران در پهنه‌های ایران و منطقه و جهان، نشان می‌دهد که این رژیم همواره منشاء مشکلات و بحرانهای مختلف بوده است. به‌طوری‌که همه‌ٔ طرف‌های مرتبط با موضوع ایران نسبت به نقش منفی و مشکوک و غیرمسئولانه آن به یقین رسیده‌اند».
نویسنده در ادامه با اشاره به جنگ در غزه و نقش رژیم ایران اضافه می‌کند: «بی‌شک موضع‌گیریهای مشکوک و شبهه برانگیز رهبران رژیم ایران در رابطه با جنگ غزه که از بنیان با خط و سیر کلی مواضع بین‌المللی و منطقه‌یی برای پایان دادن به این جنگ و پیدا کردن راه‌حل مناسب برای حل ریشه‌یی مسأله و به‌خصوص راه‌حل «دو کشوری»، در تعارض است، به‌روشنی تمام نشان می‌دهد که این رژیم نه تنها تمام تلاشش را برای استمرار این جنگ بکار می‌گیرد بلکه سعی می‌کند تا دامنه جنگ را به مناطق دیگر نیز گسترش دهد.
با تحقیق و بررسی دقیق در اوضاع داخلی ایران و بالغ شدن شرایط کنونی به سرفصلی حساس و خطرناک برای رژیم، نقش آن و تلاشهایش در رابطه با جنگ غزه بسیار قابل فهم و درک می‌گردد. این رژیم از برقراری صلح و ثبات و امنیت در غزه بسیار می‌ترسد چرا که با استقرار صلح یکی از برگ‌های برنده‌اش را که تلاش می‌کند با آن برای تحقق اهدافش بازی کرده و مانور بدهد از دست می‌دهد و به همین دلیل با تمام قوا بر علیه آن می‌ایستد و هر چه را که در توان دارد بکار می‌گیرد تا این جنگ ادامه پیدا کند و دامنه آن گسترش یابد. این امر به هیچ‌کس در منطقه بجز رژیم ایران سودی نمی‌رساند. رژیمی که بقا و ادامه حیاتش را در سیاست جنگ‌افروزی و تفرقه‌افکنی در منطقه می‌بیند تا بتواند از این طریق نفوذ و هژمونی و نقش مخرب و نفرت‌انگیزش را در منطقه حفظ نماید و از سوی دیگر هم بتواند مردم ایران را در داخل کشور سرکوب نماید».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f2d8d4f1-4168-42ba-9f36-ab64bed148fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات