728 x 90

گردهمایی بزرگ اسلامی-عربی با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران در رمضان

گردهمایی بزرگ اسلامی-عربی
گردهمایی بزرگ اسلامی-عربی
سخنرانی انیسه بومدین -اسلام شناس و حقوقدان (الجزایر)

بسم الله الرحمن الرحیم
شب شما به‌خیر،
خانم رئیس‌جمهور، خانمها، آقایان
قبل از هر چیز مایلم برای همه تان، برادران و خواهران، مسلمان و غیرمسلمان، رمضان خوبی آرزو کنم. رمضانی مبارک.

این ماه مقدس، قبل از هر چیز ما را به تعقل فرامی‌خواند، و به تعمق، هم‌چنانکه به انسان گرایی‌ای روشنگر. ولی چیزی که این روزها مسلمانان را حیرت‌زده ساخته نادانی گروههای تندرویی است که خود را به اسلام منتسب می‌کنند. نادانی نسبت به پایه‌ها و تکامل این دین. آنها تصویری تغییر شکل یافته از اسلام ارائه می‌کنند که هیچ ربطی به اسلام اصیل، که منادی بردباری است، ندارد. آیا از این آیه قرآن، که شما خانم رئیس‌جمهور آن را یادآوری کردید، مطلعند که می‌گوید ”لا اکراه فی الدین”؟ آیا باید یادآوری کرد که این روح بردباری و تحمل گرایی بود که به اسلام اجازه داد اغلب خلقهای مصر، سوریه و خاورمیانه را رو در روی رژیم سرکوبگر بیزانتی در آن زمان مفتون پیام آزادیبخش خود سازد. کشور من الجزائر، جایی که دویست هزار تن قربانی افراطی گرایی اسلامی شدند، یک آزمایشگاه واقعی برای گروههای افراطی بود که امروزه تروریسم را در سراسر جهان می‌گسترانند. این دوران تاریک تاریخ الجزائر نباید فراموش شود، هم‌چنانکه مبارزه زنان شجاع الجزائری که توسط بنیادگرایان تهدید به مرگ می‌شدند چون برنامه ارتجاعی آنها را رد کرده بودند نباید وارونه جلوه داده شود.

خانم رجوی، شما یکی از این زنان شجاع هستید که در مقابل وحشیگری در ایران قد علم کرده‌اید، الهام‌بخش بردباری و روحیه دموکراتیکی که خواهران ایرانی‌تان، اگر نگوییم همه جهان، در عطش آن روزگار می‌گذرانند. پس ما برای شما آرزوی موفقیت می‌کنیم، چرا که پیروزی شما پیروزی ماست، چون پیروزی نیمی از انسانیت است. در انتظار آن روز، در این کلام خداوند تبارک و تعالی تعمق کنیم – سوره رعد، خداوند تغییر نمی‌دهد قومی را مگر این‌که خود اینکار را بکنند و اگر خدا بد قومی را بخواهد گریزی از آن نخواهند داشت و بغیر از او پناهی از آن نخواهند داشت.

از توجه شما تشکر می‌کنم.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد الحاج - نماینده پیشین پارلمان اردن
بسم الله الرحمن الرحیم
خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران
خانمها و آقایان حضار
از برادران در مقاومت ایران برای برگزاری جلسه رمضان تشکر می‌کنم تا این جمع با کرامت از کشورهای مختلف در این ماه رحمت و صبر و برابری با هم دیدار کنند و به تبادل آراء پیرامون آنچه که جهان از موج خشونت و بنیادگرایی و نفرت به اسم دین در معرض آن قرار گرفته، بپردازند و این در حالی است که اسلام از آن بیزار است. همه ما نسبت به نقشی که رژیم آخوندها به‌طور همزمان یا در همکاری با داعش در انهدام منطقه ایفا می‌کند، آشنا هستیم. این نقش کثیف، منطقه را تکه‌پاره کرده و ویرانی را در همه جای آن از قتل و آوارگی و بی‌خانمانی انتشار داده است بدین منظور بایستی که به تلاش هایمان برای ایستادن در مقابل رژیم ایران که حامی نیروی شر در تمامی جهان است، بیفزائیم و آنچه که مد نظر است این‌که همگی در کنار نماینده حقیقی مردم ایران، شورای ملی مقاومت ایران، سازمان مجاهدین خلق بایستیم. پس درود بر کسانی که در زندانهای رژیم ایران محبوس هستند و قبل از آنها درود به شهدا. این جنبش 120هزار شهید برای آزادی و حقوق‌بشر تقدیم کرده است. و این سازمان خواهان این بود که مردم ایران به حقوق‌شان و کرامت‌شان برسند.

ما از قبل کمیته عربی-اسلامی برای دفاع از ساکنان اشرف را تشکیل داده بودیم. در حالی‌که در مجلس نمایندگان اردن بودیم که هم‌اکنون همراه من دو عضو از مجلس نمایندگان اردن، چه در گذشته و چه در حال هستند در سمت راست من جناب نماینده برادر قصی الدمیسی و در سمت چپ من جناب نماینده محمد الزهراوی است. مجلس نمایندگان اردن از سال 2009 با مجاهدین خلق و به‌ویژه موضوع کمپ های اشرف و لیبرتی همراه بوده است. و هر ساله ما امضاهای بیش از نیمی از اعضای مجلس نمایندگان اردن را به‌دست می‌آوردیم که همه آنها این مقاومت را تأیید می‌کردند و همه آنها نسبت به ظلم و تعدی نسبت به برادرانمان در کمپ های اشرف و لیبرتی که به‌دست عوامل رژیم ایران در عراق، روی می‌داد، دردمند بودند. و بالاخره این سازمان توانست با تلاش منظم خود در سطح جهانی آنها را منتقل نماید و الآن در امن و امان به‌سر می‌برند. و به‌دنبال آن کمیته عربی – اسلامی برای دفاع از ساکنان اشرف به کمیته همبستگی عربی-اسلامی با مقاومت ایران تبدیل شد. چرا که ما به مقاومت ایران به‌مثابه امید و راه‌حل سوم و آلترناتیو اتکاء داریم. ما خواهان جنگ در منطقه حتی با رژیم ایران نیستیم و خواهان دخالت آمریکا برای بمباران ایران نیستیم.نه.ما خواهان حمایت از این آلترناتیو و راه‌حل سوم و حمایت از مقاومت ایران هستیم تا این‌که این آلترناتیو بر مردم ایران بر اساس دموکراسی و حقوق‌بشر و به‌رسمیت شناختن دیگران و همکاری با کشورهای منطقه به دور از تروریسم و شر و به دور از بنیادگرایی حاکمیت کند. تا این‌که وضعیت در سوریه و عراق و یمن و غیره به دور از دخالتهای رژیم ایران باشد. ازخداوند متعال مسئلت داریم که این سازمان بتواند با رهبری خردمندانه خود مردم ایران را رهبری کند و امیدواریم که خانم مریم رجوی را در تهران ملاقات کنیم. با تشکر از شما. و السلام علیکم و رحمت الله وبرکاته.

داهو مسکین رئیس شورای امامان فرانسه
تشکر می‌کنم از شما خانم رئیس‌جمهور به‌خاطر این‌که شما هر سال ما را گردهم می‌آورید، الآن پانزده سال است که من در این‌جا حضور می‌یابم، باید که ادامه یابد چه این‌جا باشد و چه در تهران این گردهمایی در ماه رمضان می‌بایست ادامه پیدا کند و انشالله که ما همیشه طالب باشیم.

فی الواقع اسباب خوشبختی است که اسلامی تحریف نشده و دست نخورده را ارج بگذاریم از زمان بعثت همان روزه‌ای که اول بوده، نمازی را که از ابتدا خوانده می‌شد، همان حجی که از ابتدا انجام می‌شده، الآن هم به جا می‌آورد و شکر خدا از این‌که ما را این‌جا گردهم آورد و این خیلی مهم است برای بزرگ داشتن این ماه تنزیل قرآنی. کلام خدا که نور هدایت و بردباری است نمی‌تواند چیزی جز ترویج صلح باشد. با وقوع انقلاب ایران، دنیای اسلام بسیار امیدوار بود ولی شما اولین کسانی بو دید که به ما نشان دادید باید مراقب بود، در ان زمان کمتر به شما گوش داده می‌شد الآن همه حق را به شما می‌دهند. آنچه که باعث خوشوقتی است به‌رغم ضایعاتی که از جانب رژیم ایران وارد شده است، شما از متقاعد شدن جهان به خطری که از جانب این رژیم متوجه دنیا می‌شود مسرور هستید. می‌دانم خوشحال از این هستید که مبارزه‌یی را به پیش برده‌اید که موفق به آزاد کردن نفرات اشرف و لیبرتی شد، به شما برای این دستاورد تبریک می‌گویم و تبریک همچنین به‌خاطر مبارزه‌یی که شما برای خارج کردن سازمان مجاهدین از اتهاماتی که متوجه آن کرده بودند به مدت 12سال به پیش بردید، خانم رئیس‌جمهور، ایران از شما انتظار دارد با توجه به تجربه موفق شما، کشوری آزاد و دموکراتیک برقرار کنید. این آزادی و دموکراسی نمی‌تواند توسط حاکمیت مذهبی روحانیان ایجاد شود، ما حاکمیت روحانیانی نمی‌شناسیم که خود را مافوق پارلمان مافوق دولت و مافوق مردم در تصمیم‌گیریها به حساب بیاورد این ربطی به اسلام ندارد اسلام نمی‌تواند این ولایت‌فقیه را که در ورای همه است بپذیرد. ما خودمان را با شما و با همه آزادگان و دموکرات ها در ایران و در کشورهای مسلمان شریک می‌دانیم که مخالف وجود چنین ولایت‌فقیهی هستند که خود را در ورا همه به حساب می‌آورد. اگر مردم ایران در انتظار رهایی هستند، همه خاورمیانه به شما نیازمند هستند، خاورمیانه آزاد نخواهد شد مگر این‌که ایران آزادی خود را به دست بیاورد. خاورمیانه دموکراتیک نخواهد بود مگر این‌که ایران تبدیل به کشوری دموکراتیک بشود تمام اینها بر روی دوش شما خواهد بود. خانم رئیس‌جمهور، شما نه فقط در قبال ایران بلکه در قبال خاورمیانه و همه جهان هم مسئولیت دارید برای ریشه‌کنی این گروهها که از رژیم ایران سر چشمه می‌گیرند و این باید روزی ریشه‌کن شود تا همه در صلح زندگی کنند.
نقش شما فقط برای ایران نیست بلکه برای دنیا است که از شما این انتظار را دارد و خدا شما را حفظ کند. با تشکر، خانم رئیس‌جمهور و حضار

خلیل مرون ـ مدیر مسجد اوری پاریس
خانم رئیس‌جمهور، من خوشحالم که در این‌جا هستم. هم خوشحالم، هم به فکر فرو رفته‌ام. من همه هیأتهای کشورهایی که رنجدیده‌اند را دیدم. امروز می‌خواهم بگویم من سوری هستم، من عراقی هستم، من فلسطینی هستم، همان‌طور که در زمانی نه چندان دور می‌گفتم من اشرفی هستم و امروز می‌توانم به شما بگویم که برادران اشرفی‌ام آزاد شده‌اند.

احساس شور و شعف زیاد از بودن در کنار شما می‌کنم. اما اسلام هرگز این‌قدر مورد تهدید قرار نگرفته بود آنهم از طرف آنهایی که ادعای اسلام دارند. آنهایی که در سوریه زندگی می‌کنند، آن چیزهایی که برای ما تعریف کردند و امشب در این‌جا گفتند، و آنچه ما مرتب می‌بینیم، آتش جنگ در کشورهای مسلمان است. این در لیبی هم صادق است و شاید به کشورهای مسلمان دیگر هم سرایت کند.

خانم رئیس‌جمهور، اسلام ما را دعوت می‌کند به همراهی با خوشحالی و با غم دیگران. و حالا می‌خواهم همان‌طور که به شما خانم رئیس‌جمهور قول دادم، ملاها را عصبانی کنم. اگر آنها تصور می‌کنند که یک زن نمی‌تواند رئیس‌جمهور ایران باشد، من به آنها می‌گویم که یک زن اولین دموکراسی جهان را برقرار کرد: ملکه صبا. حرف من جدی است! اولین دموکراسی جهان را یک زن برقرار کرد: ملکه صبا.

خانم رئیس‌جمهور، به‌عنوان حسن ختام می‌خواستم بگویم که در مدرسه الهدی که در مرکز اسلامی ما هست، ما یک مسابقه نقاشی بین کودکان 7تا 11ساله برگزار کردیم. و به نظرم این نوشته که روی یکی از نقاشیها هست بهترین حسن ختام است. این را یک دختربچه معصوم و صادق نوشته. این دختر بچه در زیر نقاشی‌اش نوشته: «اگر قلبت با خداست، هیچ‌کس نمی‌تواند قلبت را بشکند!».

اگر قلبهای ما با خدا باشد، هیچ‌کس نمی‌تواند ما را از پیروزی محروم کند. و پیروزی نزدیک است. انشاءالله و سلام علیکم.

مدی بو تراعوره- رئیس فدراسیون مسلمانان شهر سرژی
سلام علیکم و رحمت الله،
خانم رئیس‌جمهور، مهمانان گرامی
یک شب کافی نیست برای ابراز انزجار خودمان از توحش، کسانی که امروز دغدغه آزادی دارند این‌جا هستند و از شما پشتیبانی می‌کنند، به نظر من مبارزه شما بر حق است و چون بر حق است پیروز خواهد شد، (این) مبارزه‌یی برای انسانیت است مبارزه‌یی است برای همه مردم تحت سرکوب. امروز همهٴ ما برای ابراز حمایت خودمان این‌جا هستیم. زنده باد ایران آزاد و دموکراتیک. به‌نظرم همهٴ مردم سرکوب‌شده‌یی که شما حامی آنها هستید، حمایتشان را از شما ابراز می‌کنند و همهٴ ما امروز این‌جا هستیم تا حمایتمان را ابراز کنیم. از شما خانم رئیس‌جمهور تشکر می‌کنم. زنده باد ایران و دموکراسی.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e5d27ed4-737f-47e7-88f9-e9b0db9bfb8f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات