728 x 90

مک تورنبری:‌ تحریمها کافی نیست قدرت نظامی را هم باید نشان داد

مک تورنبری رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا
مک تورنبری رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا
رژیم آخوندی در یک اقدام تحریک‌آمیز باز هم دست به آزمایش موشکی زد اما این بار تحت پوشش موشک ماهواره بر.
 
گزارشی از فاکس‌ نیوز 7مرداد 96:
رژیم ایران به‌نظر می‌رسد یک موشک که ماهواره روی مدار قرار می‌دهد را به فضا فرستاده است. واکنش شما چه بوده، برای بردن ماهواره به فضا بوده یا تست یک چیز دیگر بوده؟

مک تورنبری رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا: ما نمونه این جریان را در کره شمالی هم دیده‌ایم. آنها پرتاب کننده‌هایی داشتند که می‌گفتند صلح‌آمیز است اما بواقع آنچه مشغولش بودند برنامه موشکی‌شان را ارتقا می‌دادند.

بنابراین در حالیکه ما روی بهبود ارتقای سیستم موشکی کره شمالی متمرکز بوده‌ایم که می‌تواند تا آمریکا هم برسد، رژیم ایران نیز همین روال کار را ادامه می‌دهد.

ما نه تنها باید نگران موشکهایی از کره شمالی باشیم بلکه به‌طور فزاینده‌یی باید همچنین نگران برنامه موشکی رژیم ایران باشیم به‌خصوص که توافق اتمی دولت اوباما این برنامه را محدود نکرده است.

فاکس نیوز:‌ سرنوشت این تحریمهای جدید چطور می‌شود و فرقش با گذشته چیست؟

مک تورنبری: تحریمها در گذشته به تنهایی کافی نبوده‌اند تا اهداف ما را محقق کنند. بنابراین با این تحریمها تلاش هست آنها را محدود کند و فقط خود این تحریمها نیست بلکه تحریمهای ثانویه هم هستند یعنی کسانی که با این کشورها مانند کره شمالی معاملات دارند هم تحریم می‌شوند. امیدواریم این یکی موثرتر باشند.

باید توجه داشت که تحریمها کارایی زیادی دارند اما قدرت مستحکم نظامی تاثیر خاص خودش را دارد و جایگزینی ندارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/70e6728b-2ebe-4112-bafb-2ac0c18514f4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات