728 x 90

غارتگری به‌نام ”خیریه ”!

بنیادهای خیریه
بنیادهای خیریه
سردمداران و مهره‌های رژیم اضافه برچپاول مردم از طریق چنگ انداختن بر منابع و سرمایه‌های ملی، از طریق مؤسسات مالی اعتباری و مؤسسات به‌اصطلاح خیریه نیزمردم را چپاول می‌کنند، رسوایی این غارتگری به‌حدی است که برخی رسانه‌های حکومتی زبان به اعتراف گشوده و با عنوان ”خیریه‌های بی‌خیری ”که سوداگری می‌کنند، ازآنها یاد می‌کنند.

بینادهای خیریه با هدف‌های متفاوتی به‌وجود می‌آیند، اما هم‌چنان که از اسمشان پیداست برای کارهای خیر و عام المنفعه تشکیل می‌شوند، اما وضعیت این مؤسسات در حاکمیت آخوندها چگونه است؟

در این زمینه سایت حکومتی جهان‌نیوز در مطلبی تحت عنوان ”پولشویی، رانت و بالا کشیدن پول در خیریه ها! “ می‌نویسد: «خیریه‌ها یکی از محیط‌های حساس مالی است. طبق قانون مبارزه با پولشویی، بعضی از کسب و کارها و فعالیتها در مجاورت پولشویی قرار دارند. کسانی که می‌خواهند پولشویی کنند از این حوزه‌ها استفاده می‌کنند. مثلاً کسانی که می‌خواهند پولشویی کنند ناچار باید به سراغ سیستم بانکی بیایند. مؤسسات خیریه نیز یکی از جاهایی است که در مجاورت پول‌شویی قرار دارد». (جهان نیوز 3تیر 96)

بنا بر آمارهای رسمی بیش از 15هزار مؤسسه‌ی به‌اصطلاح خیریه وجود دارد، الهام امین‌زاده مشاور آخوند روحانی در این زمینه گفت که گردش مالی این مؤسسات تا 40هزار میلیارد تومان می‌باشد، یعنی نزدیک به 11میلیارد دلار.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ارتجاع هم با اشاره به 15هزار مؤسسه خیریه گفت، نیمی از آنها غیرشفاف هستند و 7هزار خیریه وجود دارد که هیچ‌کدام از آنها صورت‌های مالی خود را منتشر نمی‌کنند.

فضاحت به قدری بالا گرفته که سرکرده مؤسسات به‌اصطلاح خیریه رژیم، پاسدار پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد رژیم، ناچار از قربانی کردن برخی از این خیریه‌ها  برای در بردن مافیای خیریه رژیم  صحبت کرده است.

پاسدار فتاح با اذعان به این‌که بر فعالیت مؤسسات به‌اصطلاح خیریه و عام المنفعه نظارتی وجود ندارد اعتراف کرد که آنها کلاهبرداری می‌کنند. پرویز فتاح در این رابطه گفت: «چند هزار مؤسسه خیریه در سراسر کشور ایجاد شده که گزارش تخلف و تشکیل پرونده برخی خیریه‌ها در دادگاهها به گوش می‌رسد، واز پول ارائه شده کلاهبرداری صورت گرفته است». (خبرگزاری مجلس رژیم 14آبان 95)

روزنامه حکومتی جوان 4تیر 96 نیز ازقول غلامحسین دوانی عضو شورای عالی انجمن حسابداران می‌نویسد: «مؤسسات خیریه غیرشفاف حتی در کارهایی مانند واردات و ساختمان‌سازی ورود کرده‌اند. پولشویی یا انجام فعالیت‌های اقتصادی در قالب خیریه تنها بخشی از سوء‌استفاده‌هایی است که در قالب خیریه‌ها رخ می‌دهد».

خبرگزاری حکومتی ایرنا 19تیر 96 ازدستگیری کلاهبردران مؤسسه خیریه‌ای که به بهانه خرید و فروش فیش‌های حج اخاذی می‌کردند خبر داد.

به نوشته این رسانه حکومتی کار 90درصد نمایندگان خیریه‌ها درسطح خیابانها غیرقانونی است.

همان‌طور که اشاره شد سرنخ مؤسسات خیریه در دست سردمداران، نهادها و ایادی رژیم است. شهرداری رژیم در تهران از جملهٴ این نهادهاست. همدستی شهرداری تهران و پاسدار قالیباف با این خیریه‌ها آن‌چنان عیان است که رحمت الله حافظی عضو شورای قلابی شهرتهران، «کمکهای بی‌ضابطه شهرداری به خیریه‌های خاص» را «شائبه انگیز» می خواند. (خبرگزاری حکومتی ایلنا 4اسفند 95)

یکی از خیریه‌هایی که به گفته عضو شورای قلابی شهر تهران، شهرداری پاسدار قالیباف به‌آن کمک می‌کند، متعلق به همسر قالیباف است. پاسدار فرهاد یعقوبی قزوینی که قبلاً معاون پاسدار قالیباف بود، رئیس هیأت مدیره این به‌اصطلاح خیریه می‌باشد. یکی دیگر از اعضای هیأت مدیره رضا شیران خراسانی است که از دوستان قدیمی قالیباف است.

محمدباقر ضمیر خرسندی از دیگر اعضای هیأت مدیره است که در ارتباط با شهردار تهران است، نفر دیگر سیدعباس متولی عنبرانی است که به‌عنوان مدیر پروژه ساخت بزرگ‌ترین بیمارستان فوق‌تخصصی مغز و اعصاب جهان معرفی شده است.

محمدتقی کشاورز نیز در هیأت‌مدیره این خیریه حضور دارد اما اطلاعات بیشتری از او در دست نیست.

این مؤسسه سال 93 ثبت رسمی شد و برای ساخت یک بیمارستان مغز و اعصاب از بانک صنعت و معدن 90میلیون یورو اعتبار گرفت.

اما دم خروس این کلاهبرداری از آنجا بیرون می‌زند که کلنگ پروژه این بیمارستان سال 89 زده شده اما مؤسسه‌ای که سال 93 تأسیس شده، متولی آن اعلام شده است.

در زمینه واگذاری زمینهای شهرداری به خیریه‌ای که همسرقالیباف عضو هیأت‌امنای آن است، رحمت الله حافظی عضو شورای قلابی شهر تهران در توییتر خود نوشت: «واگذاری ٤٩هزار و ٦٠٨متر زمین در منطقه ٢٢ به خیریه‌ای که همسر قالیباف عضو هیأت‌امنای آنجاست، به قیمت هر متر ١٤٩هزار تومان از مصادیق خدمت به شهدا!». (خبرگزاری حکومتی ایسنا 2آبان 95)

خیریه‌ها در همه جای دنیا برای دستگیری و حمایت از فقرا ایجاد می‌شود، اما در رژیم سراپا فاسد و غارتگر ولایت فقیه، خیریه‌ها تنها مکان و ظرفی برای دزدی و غارت سپرده‌های مردم است و آنچه در این بین به فقرا می‌رسد، چیزی جز فقیرتر شدن هرچه بیشتر و عمیق‌تر نیست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2e0d5566-4cc5-4f68-bb68-50cb5804e61f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات