728 x 90

انزوای رژیم ایران در جنگ سوریه

شبه نظامیان وابسته با اسد در سوریه
شبه نظامیان وابسته با اسد در سوریه

در حالیکه در محافل سیاسی صحبت از دوری روسیه از رژیمهای حاکم بر ایران و دمشق بالا گرفته و به عقیده ناظران این دوری ناشی از استراتژی جدید آمریکا علیه رژیم ایران است، العربیه یکی از رسانه‌های عربستان سعودی خبری را در تأیید این تحول منتشر کرد.

به گزارش العربیه بعد از درخواست روسیه از رژیم اسد که در ملاقات اخیر پوتین و بشار اسد در روسیه انجام شد رژیم او در حال انجام آمادگی‌هایی است که شبه‌‌نظامیان وابسته به رژیمش را منحل کند.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه ۱۲خرداد ۹۷ این اقدامات رژیم اسد را بی‌سابقه توصیف کرد و گفت که قرار است این رژیم خواسته روسیه را در سراسر سوریه اجرا کند.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه اشاره کرد که خواسته مسکو تنها انحلال شبه‌‌نظامیان وابسته یا مورد حمایت او نیست بلکه شامل شبه‌‌نظامیان مورد حمایت ایران که توسط رژیم ایران حمایت مالی می‌شوند نیز می‌شود امری که به‌صورت گسترده‌ای مورد مخالفت و نگرانی گروه‌های شبه‌نظامی تحت‌امر رژیم اسد شده است.

منابع گفتند که رژیم اسد تنها دو گزینه در مقابل خود دارد یا این‌که کلیه شبه‌‌نظامیان وابسته به خود را منحل کند و یا آنها را در ارتش نظامش ادغام نماید.

این خواسته روسیه از اسد در زمانی مطرح می‌شود که شبه‌‌نظامیان او طی ماههای اخیر مرتکب جنایات متعددی شده‌اند. آنها در عملیات موسوم به بازرسی هزاران خانه را غارت کرده و اموال شهروندان را به سرقت برده‌اند. عناصر اسد در ایستگاههای ایست و بازرسی یا در شهرک‌هایی که اخیراً به تصرف خود در آورده‌اند مرتکب چنین دزدی و غارتهایی نیز شده‌اند.

 

دوری مسکو از رژیم ایران

روز شنبه ۱۲خرداد، دویچه وله در مطلبی با عنوان ائتلاف شکننده ایران و روسیه به تنگناهای رژیم آخوندی بعد از خروج آمریکا از برجام در منطقه اشاره کرد و نوشت: اسراییل و روسیه در حال مذاکره بر سر سوریه‌اند. "نفوذ ایران" در سوریه موضوع محوری آنهاست. روسیه که روابط نزدیکی با اسراییل دارد، در پی "مدیریت" حضور ایران در سوریه است. حامیان روسیه در ایران در تنگنا قرار گرفته‌اند.

این خبرگزاری می‌نویسد: پس از اعلام موضع صریح روسیه مبنی بر لزوم خروج تمامی نیروهای خارجی، از جمله ایران و متحدان‌اش، از خاک سوریه، زمزمه پشت کردن آشکار مسکو به تهران، دست‌کم در رابطه با اهداف بلندمدت جمهوری اسلامی در این کشور جنگ‌زده، بیشتر شد.

در حالیکه اپوزیسیون مشروع سوریه بارها در بیانیه‌هایش خواهان اخراج شبه‌‌نظامیان وابسته به رژیم ایران از سوریه شده و تأکید کرده که هزینه جنایتهای رژیم ایران در سوریه را مردم سوریه است که می‌پردازد، دست کشیدن مسکو از هم‌پیمانی با رژیم حاکم بر ایران گامی اساسی بسوی انزوای هر چه بیشتر و شکست این رژیم در سوریه خواهد بود.

 

مطالب مرتبط

اپوزیسیون سوریه: ما به‌دنبال اخراج رژیم ایران از سوریه هستیم

دیدار هیأت اپوزیسیون سوریه با وزارت‌خارجه انگلستان

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c4cd1c89-e0e1-473a-ad6b-c95b33e3ed16"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات