728 x 90

اپوزیسیون سوریه: ما به‌دنبال اخراج رژیم ایران از سوریه هستیم

نصر حریری
نصر حریری

نصر الحریری، رئیس هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه گفت خروج آمریکا از برجام، راه را برای افزایش فشار بر رژیم ایران برای متوقف‌کردن حمایت نظامی از بشار اسد و بیرون راندن این رژیم از سوریه باز می‌کند.

وی که سخنانش روز پنجشنبه ۱۰خرداد۹۷توسط خبرگزاری رویتر مخابره می‌شد افزود: نقش رژیم ایران [در سوریه] با هزینه‌ای که مردم ما بابت آن می‌پردازند، بیشتر و بیشتر می‌شود، بنابراین ما از هر سازوکار بین‌المللی حمایت می‌کنیم که بتواند دخالت رژیم ایران را در منطقه به‌طور کلی و به‌طور خاص در کشور ما محدود کند.

رئیس هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه گفت: برنامه هسته‌یی رژیم ایران، موشکی تهران و رفتار شرورانه این رژیم در منطقه یکی است و ما نمی‌توانیم یکی را از دیگری جدا بدانیم.

وی افزود: «در حالی که رژیم ایران و شبه‌‌نظامیان این رژیم در کشور ما حضور دارند، یک راه‌حل سیاسی که قابل مذاکره باشد، وجود نخواهد داشت و در عین‌حال هم که شرکای خارجی اسد نیز در آنجا باقی بمانند، راه‌حلی نیز وجود نخواهد داشت. وی گفت: " ما به‌دنبال راه‌هایی برای بیرون راندن رژیم ایران از سوریه هستیم ».

 

جنایت علیه بشریت در سوریه

نصر الحریری، رئیس هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه گفت برای تثبیت آتش‌بس در جنوب سوریه با کشورهای تضمین‌کننده گفتگو خواهیم کرد. او بر دستیابی این هیأت به آتش‌بسی دائمی در جنوب سوریه تأکید کرد و گفت این آتش‌بس در مذاکرات گذشته مورد توافق قرار گرفته و ارتباطی با مذاکرات آستانه ندارد.

 

الحریری روز ۶خرداد ۹۷هم در گفتگویی که با«الشرق الأوسط» داشت به تلاش ادامه‌دار بین‌المللی، چه با کشورهای تضمین کننده آتش‌بس و چه با جامعه جهانی و سازمان ملل و شورای امنیت اشاره کرد و گفت رژیم اسد و کشورهای حامی‌اش به توافق های انجام شده احترام نمی‌گذارند و با ارتکاب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت این توافقات را نقض کرده‌اند.

 

او بر مأموریت هیأت نظارت بر آتش‌بس در مناطق کاهش تنش تأکید کرد و گفت منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه مشخص است و در این باره مذاکراتی میان روسیه، آمریکا و اردن در عمان انجام شده و ما نیز جلوگیری از هر گونه عملیات نظامی جدیدی در این منطقه را پیگیری می‌کنیم.

 

رژیم ایران مانع صلح در سوریه

نصر الحریری اضافه کرد بر اساس اطلاعاتی که در اختیار هیأت نظارت بر آتش‌بس در مناطق کاهش تنش است رژیم ایران و اسد منافعشان در انجام عملیات در جنوب سوریه است چرا که بر راه‌حل نظامی تکیه می‌کنند ولی این‌گونه اقدامات نظامی باعث تضعیف توافقات انجام شده می‌شود و به‌قتل و ویرانی بیشتر و آوارگی بسیاری از مردم منتهی خواهد شد که برای کشور اردن و نیز هیأت نظارت بر آتش‌بس به‌عنوان بار، سنگینی می‌کند.

 

رژیم ایران حامی تروریسم

نصر الحریری هم‌چنین اضافه کرد: گروه‌های موجود در جنوب سوریه نسبت به آتش‌بس التزام داشته و هم‌چنان دارند این در حالی است که گروه‌های تروریستی که در جهت منافع سوریه عمل نمی‌کنند مانند جبهه نصرت که با رژیمهای ایران و اسد رابطه‌های قدرتمندی دارد به‌کلی از ارتش آزاد سوریه جداست. او ادامه داد از نظر هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه، رژیم ایران کشوری است که سوریه را اشغال کرده و با کشتار و تروریسم از ۱۰۰هزار شبه‌نظامی تروریست حمایت می‌کند. حریری افزود ما تأکید می‌کنیم تا زمانیکه رژیم ایران در خاک سوریه است و در کنار نیروهای رژیم اسد می‌جنگد نمی‌توان به راه‌حل سیاسی دست یافت. این رژیم در منطقه گسترش یافته و موشکهای بالستیکی‌اش را توسعه داده و به‌صورت مستقیم در سوریه دخالت می‌کند.

 

مطالب مرتبط

ائتلاف اصلی اپوزیسیون سوریه از بیرون کشیدن دونالد ترامپ از توافق اتمی رژیم ایران حمایت کرد

تأکید نصر حریری بر لزوم برکناری اسد

فراخوان نصر حریری به متوقف کردن تمامی حملات بشار اسد علیه مردم سوریه

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b608e31b-1c40-4a79-863a-c47d2eaec544"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات