728 x 90

سی‌ان. ان: تحقیقات سازمان ملل می‌گوید که اسراییل و حماس هر دو مرتکب جنایات جنگی شده‌اند

جنگ در غزه
جنگ در غزه

سی‌.ان.ان روز چهارشنبه ۲۳خرداد نوشت: تحقیقات سازمان ملل می‌گوید که اسراییل و حماس هر دو از ۷ اکتبر مرتکب جنایات جنگی شده‌اند. تحقیقات سازمان ملل در چند ماه اول جنگ غزه در اولین تحقیق عمیق این سازمان در مورد حملات ۷ اکتبر و درگیریهای متعاقب آن نشان داد که اسراییل و حماس مرتکب جنایات جنگی و نقض شدید قوانین بین‌المللی شده‌اند.
گزارشهای منتشر شده در روز چهارشنبه، که رویدادهای پایان سال ۲۰۲۳ را پوشش می‌دهند، تصویری نگران‌کننده از هر دو طرف در بی‌اعتنایی به قوانین بین‌المللی در یک درگیری ویرانگر که اکنون بیش از هشت ماه ادامه دارد، ترسیم می‌کند و افکار جهانی را به‌شدت شقه می‌کند و تنشها را در سراسر جهان افزایش می‌دهد.

 

فرانس ۲۴ - روز ۲۳خرداد در خبری نوشت: تحقیقات سازمان ملل، اسراییل را به جنایت علیه بشریت و حماس را به جنایات جنگی در غزه متهم می‌کند.
تحقیقات مستقل سازمان ملل متحد در روز چهارشنبه به این نتیجه رسید که اسراییل در جریان جنگ خود علیه حماس در نوار غزه، جنایت علیه بشریت از جمله جنایت نابود کننده مرتکب شده است. اسراییل با خشم به این گزارش واکنش نشان داد و کمیسیون تحقیق سازمان ملل را به «تبعیض سیستماتیک ضداسرائیلی» متهم کرد.

این گزارش هم‌چنین حماس و دیگر گروه‌های مسلح فلسطینی را در ارتکاب جنایات جنگی از جمله از طریق قتل عمدی، آدم‌ربایی و خشونت جنسی و جنسیتی مجرم دانست.

 

خبرگزاری وفا روز چهارشنبه ۲۳خرداد به‌نقل از یونیسف اعلام کرد: حدود ۳۰۰۰کودک در غزه در معرض خطر مرگ در مقابل چشم خانواده‌های خود قرار دارند.
تقریباً ۳۰۰۰کودک به‌دلیل سوء‌تغذیه حاد متوسط ​​و شدید در جنوب غزه از درمان محروم شده‌اند و آنها را در معرض خطر مرگ قرار داده است، زیرا خشونتهای وحشتناک و آوارگی هم‌چنان بر دسترسی به امکانات بهداشتی و درمانی و خدمات برای خانواده‌های ناامید تأثیر می‌گذارد.

ادل خضر، مدیر منطقه‌یی یونیسف برای خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: «تصاویر وحشتناکی از غزه از کودکانی که به‌دلیل کمبود مواد غذایی، مواد غذایی و تخریب خدمات بهداشتی در مقابل چشمان خانواده‌هایشان جان خود را از دست می‌دهند، ادامه دارد.

 


خبرگزاری وفا روز چهارشنبه ۲۳خرداد نوشت: با گذشت ۲۵۰روز از جنگ اسراییل و غزه، دهها غیرنظامی در غزه کشته و زخمی شدند.

امروز در بمباران مداوم اسراییل به چندین منطقه در سراسر نوار غزه، چندین غیرنظامی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند. جمعیت هلال احمر فلسطین (PRCS) اعلام کرد که دست کم شش غیرنظامی بر اثر حمله جنگنده‌های اسراییل در نزدیکی مسجد الابرار در محله الزیتون در جنوب شرقی شهر غزه کشته شدند.

در همین حال، توپخانه اسراییل مناطق وسیعی را در مرکز و غرب رفح، اردوگاه الشبوره، منطقه البلد، مجاورت میدان زروب و تل زروب بمباران کرد که در نتیجه چندین غیرنظامی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

اوایل امروز در یک بمباران موشکی اسراییل که خانه‌یی در شرق شهر غزه هدف قرار داد، هفت غیرنظامی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند... .

 

رویترز روز ۲۳خرداد نوشت: وزارت بهداشت فلسطین می‌گوید از ۷ اکتبر تاکنون ۳۷۲۰۲فلسطینی در حمله به غزه کشته و ۸۴۹۳۲زخمی شده‌اند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/686f964d-f3f7-4c2b-a1a5-a7877209decf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات